10 efektívnych pravidiel pre získavanie klientov od reklamnej legendy Davida Ogilvyho

Davidovi Ogilvymu zabralo 15 rokov, kým sa z farmára stal majiteľ reklamnej agentúry s ročným obratom 55 miliónov dolárov. Svojich klientov si našiel sám a to jedného po druhom. Medzi jeho top klientov patrili Shell, Campbell´s Soup či General Foods. To ako získavať klientov sa naučil rokmi a to metódou pokus a omyl.

ogogilvy.com

Tu nájdeš niekoľko z jeho pravidiel:

1. Lov na nového klienta ber ako šport

Keď sa pustíš do tohto biznisu, veci začnú byť naozaj seriózne. Avšak musíš sa ušetriť bolesti hlavy zo straty nejakého klienta. K hľadaniu toho nového musíš pristupovať s otvoreným srdcom. Hraj to na výhru ale nezabudni si užiť tú zábavu.

2. Nikdy nepracuj pre klienta, ktorý je tak veľký, že si ho nemôžeš dovoliť stratiť

Prečo? Len samotný strach z toho, že sa rozhodnú odísť ti bude ničiť život. Nebudeš schopný dávať relevantné rady a staneš sa ich sluhom. David Ogilvy raz odmietol Ford: „reprezentovali by ste polovicu nášho ročného zisku. A to by mi priveľmi sťažovalo udržať si nezávislosť a zdravú myseľ.“

3. Na výbere klientov si daj ťažko záležať

Ogivy and Mather ročne odmietnu v priemere 60 klietov. Aj ty by si si mal vyberať klientov skôr ako si oni začnú vyberať teba. Pravdou je, že veľké agentúry nemajú nedostatok klientov. Ak máš aj ty možnosť a moc vybrať si nejakého klienta, urob to rozumne a neber všetko.

4. Vyhľadávaj len tých klientov, na ktorých produkt či službu si hrdý

Na rozdiel od doktorov a právnikov, profesionálny kreatívci sa od  svojej práce nemôžu odosobniť. Ak v kútiku duše pohŕdaš produktom či službou, neuspeješ.

kliestrategyonline.ca

5. Akceptuj klienta len vtedy, ak si schopný zlepšiť to čo už majú

Ogilvy sa preslávil aj tým, že odmietol New York Times, pretože si nemyslel, že by bol schopný urobiť lepšie reklamy ako tie, čo už mali a boli naozaj dobré. Neber klienta, ak si nie si istý, že to dokážeš urobiť lepšie, než to majú teraz.

6. Nevyhľadávaj klientov  verejne

Ak by spoločnosť oznámila, že zvažuje najatie Ogilvyho, on by to hneď odmietol. Jeho dôvod? „Chcem uspieť verejne, no zlyhať tajne.“

empresa-emergentekarrierebibel.es/

7. Vyhni sa súťažiam, v ktorej sú viac ako štyria ďalší úchádzači

Je tak jednoduché mrhať svojim časom na meetingoch. Najmä ak sa snažíš získať každého možného klienta. Vždy sa nájde niekto iný, kto zaplní miesto po súčasnom klientovi. Ideálne by si mal hľadať takých klientov, ktorí momentálne nemajú vo výhľade nikoho iného z tvojho odboru.

8. Získavanie nových klientov je sólo výstup, no musíš byť flexibilný

Osoba, ktorá sa rozhodne či si ťa najme je pravdepodobne niekto z top pozície. Vždy to tak je, on rozhoduje. Takže je to len na tebe, ako naňho zapôsobíš. Nie je nič zlé na tom, ak si to nacvičíš, ale neviaž sa na jediný scenár. Takáto situácia sa môže vybrať všeliakými smermi.

9.  Povedz klientovi o svojich slabých stránkach

Je to ako keby si kupoval starožitnosti. Keď ti predavač sám povie, že je na tom kuse niečo nie úplne v poriadku, skôr k tebe získa dôveru. Musíš to však urobiť skôr ako na to príde klient sám. Potom si prehral.

10. Vyhýbaj sa klientom, ktorý nemajú budget, aj keď majú super nápad

Aj keď by sa z klienta mohlo stať veľké zviera, keď to všetko vypáli tak ako má, je pravdepodobnejšie, že sa tak nestane. Investovať čas do práce pre takého klienta sa len málo kedy vyplatí.

Zdroj: medium.com

 

 

Total
18
Shares

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*
*