10 mýtov o obsahovom marketingu, ktorým by si mal prestať veriť

10 mýtov o obsahovom marketingu, ktorým by si mal prestať veriť

Obsahový marketing priniesol odpoveď na otázku, ako v dnešnej dobe osloviť spotrebiteľov disponujúcich reklamnou averziou a schopnosťou efektívne googliť informácie o vás či o tom, čím ich vaša konkurencia zaujme viac. Sebestredne zamerané kampane značiek sú minulosťou. Nezachytiť a nevyužiť tento trend vo svoj prospech by bolo chybou, no tradične orientovaní klienti stále nachádzajú argumenty, prečo by práve pre nich nemal byť content marketing vhodný. Takto sa dá s nimi argumentovať.

Je to módny výstrelok

Cielene a zrozumiteľne komunikovať na skupiny s obchodným potenciálom je podstatou marketingovej komunikácie od jej vzniku, no preč sú časy, kedy značky získavali záujem rozprávaním o sebe a svojich produktoch. Spotrebitelia majú záujem dozvedieť sa niečo navyše a chcú si nechať vysvetliť, akú reálnu pridanú hodnotu a úžitok pre nich by využitie produktu malo. Nie je to výstrelok, ktorý rýchlo pominie, no príležitosť komunikovať ešte viac, než doteraz. Treba sa len preladiť z rozprávania o sebe a začať poskytovať informácie, ktoré zaujímajú vašich zákazníkov.

Sme príliš malí a nemáme kapacity vytvárať obsah

Content marketing nie je len pre giganty, pre ktorých obsah generujú armády copywriterov a grafikov. Práve naopak, jeho čaro spočíva v prístupnosti pre všetkých. Ak sa vo firme venujete marketingu, zákonite generujete obsah. Pointou pri obsahovom marketingu je však myšlienkovo sa preladiť na spôsob, akým ho vytvárate. Ak sa pri písaní textov na svoj web zamyslíte miesto nad tým, akými superlatívami by ste ovenčili svoju službu, skôr nad témami, ktoré by si k vám vaša cieľovka rada chodila prečítať, ste na dobrej ceste.

Náš odbor je príliš špecifický

Čím špecifickejšie odvetvie, tým lepšie. Dajte spotrebiteľom šancu, aby vám porozumeli a vychovajte si svojich vlastných spotrebiteľov. Edukatívnym prístupom si vychováte svojich vlastných zákazníkov. Vezmite si Hornbach, ktorý vďaka kvalitne spracovaným návodom inšpiroval nejedného nekutila k vlastnému projektu.

Nie je vhodný pre B2B

Kde viac než vo firemnom segmente je dôležité, aby vám ľudia rozumeli. Práve B2B predstavuje vynikajúcu príležitosť podchytiť si svoj klientsky segment odborne ladeným obsahovým marketingom a svoju expertízu dokázať nie tým, že to budete o sebe deklarovať, ale konkrétnou ukážkou. Príklad – SAP využil svoju vysokú koncentráciu odborníkov na rôzne oblasti a nechal ich vytvárať odborný content, vďaka ktorému efektívne zastrešuje komunikáciu na viaceré záujmové skupiny.

Má zmysel, len keď vytvárame obrovské množstvo obsahu

Kvalita v tomto prípade rozhodne predčí kvantitu. Jeden nadčasový článok, v ktorom sa vaši čitatelia niečo zaujímavé dozvedia, budú sa k nemu chcieť vrátiť alebo ho budú ako užitočný zdieľať aj medzi svojich známych je nespočetnekrát viac než množstvá textového balastu.

Zdroj: Facebook Sóda

Vytvárame kvalitný obsah a nikto ho nečíta

Najväčším sklamaním firiem a častým argumentov skeptikov obsahového marketingu býva – vytvorili sme skvelý článok a získali sme mizerný ohlas. Možné príčiny sú dve. Prvou je, že obsah je úžasný len v očiach firmy a spotrebiteľov absolútne nezaujíma. Druhá príčina je nemenej častá – ak vytvoríte kvalitný text, nezabudnite ho rovnako kvalitne odpromovať – vaše sociálne siete, sociálne siete partnerov, vaša web stránka, newsletter a mailing, stránky zaoberajúce sa súvisiacou tematikou. Možností je mnoho.

Content marketing je len blogovanie

Zredukovať obsahový marketing len na blog by bola škoda, pretože v sebe skrýva omnoho viac. Návody, kvízy, vzdelávacie incentívy, štúdie, materiály na stiahnutie ako rôzne kalendáre, plánovače či ebooky, nehovoriac o vizuálne atraktívnych prvkoch ako grafy či infografiky alebo audiovizuálnye materiály.

Content marketing prinesie rýchly obchodný výsledok

Zrejme neprinesie. Aj keď nádej, že vaša komunikácia sa stane virálnou a získa vám bleskovo tisícky klientov umiera posledná. No poskytne vám príležitosť komunikovať efektívne na rôzne cieľové skupiny, získavať si pozornosť nevtieravým spôsobom, poskytovať im príjemný zážitok s vašou značkou a postupne si budovať dôveru.

Efekt je ťažko uchopitľný

Keďže sa drvivá väčšina contentu produkuje pre digitálne prostredie, výsledky si dokážete veľmi efektívne odmerať – či už sú pre vás ukazovateľmi aktivita na sociálnych sieťach, návštevnosť webu alebo rozšírenie databázy až po konkrténe sales leads.  Veľmi pružne môžete sledovať, čo funguje a čo nie a podľa toho modifikovať komunikačné taktiky či nastavovať celkovú stratégiu.

Ľudia aj tak nečítajú

V obsahovom marketingu ide obsah ruka v ruke s formou. Mnoho značiek si zvolilo aj čisto vizuálnu cestu a pre svoje komunikačné kanály vytvára prekrásne fotografie, koláže či infografický materiál, ktorý je všestranne atraktívny. Zaujímavým príkladom sú luxusné značky ako Rolex, ktorá ide čisto cestou nádherných fotiek, či šperkárstvo Tiffany’s, ktoré komunikuje cez vtipné textové či grafické meme.