10 skrytých marketingových pascí, ktoré nás doslova nútia platiť viac v obchodoch

Ako často robíte zbytočné nákupy v obchode alebo v supermarkete? Stavíme sa, že odpoveď je „často“. Mnohí si však ani neuvedomujú, že sme skutočne donútení nakupovať veci, ktoré nepotrebujeme, s celým súborom trikov.

Naša redakcia pre vás zostavila zoznam desiatich bežných pascí marketingových špecialistov používaných na zvýšenie predaja.

Nevyhovujúce pokladne

Zdroj: depositphotos

Pokladničné priestory sú upravené tak, aby ste nemali šancu v poslednej chvíli odložiť niekam nepotrebný nákup. Špeciálne ak nakupujete s nákupným vozíkom.

Oddych bez oddychu

Zdroj: depositphotos

Zóny na občerstvenie, kde by ste sa mali pokojne najesť sú nepohodlné, je tam málo priestoru a veľký hluk. To vás udrží v pohybe, aby ste nakupovali a neoddychovali.

Žiadne okná, žiadne hodiny

Zdroj: depositphotos

Je bežnou praxou, že kasína nemajú okná ani hodiny, aby ľudia stratili pojem o čase mohli minúť viac peňazí. Obchodné centrá si tento trik od nich prepožičali, aby učinili to isté.

Útulné obchody

Zdroj: depositphotos

Všetky vonkajšie priestory v obchodných centrách sú príliš presvetlené a hlučné, keď zrazu vojdete do obchodu, je tam príjemné svetlo, hudba a to vás núti cítiť sa komfortne a zostať dlhšie.

Šikovné zrkadlá v skúšobných kabínkach

Zdroj: depositphotos

Zrkadlá sú špeciálne upravené tak, aby ste vyzerali štíhlejšie, opálenejšie a vyššie. Je vyššia pravdepodobnosť, že si niečo kúpite, ak v tom vyzeráte skutočne dobre.

Premiestňovanie tovaru

Zdroj: depositphotos

Ak kupujete tie isté veci po určitý čas, presne viete kam máte v obchode ísť a nerozhliadate sa naokolo. Ak však tovar predajca premiestni, musíte hľadať a cestou zapĺňate váš vozík ďalšími tovarmi.

Dômyselné osvetlenie

Zdroj: depositphotos

Všetci viete, že najlepšie banány sú v určitom odtieni žltej. Nedokonalé farby sa riešia „dokonalým“ svetlom, ktoré spôsobí, že tovar bude vyzerať lepšie.

Umelý dopyt

Zdroj: depositphotos

Uveďme si to na príklade džúsov. Určíte vidíte tie medzery medzi baleniami, vyzerá to, že produkt je populárny a predáva sa. Pravda je však taká, že to robia zámerne zamestnanci, aby vytvorili dojem vysokého dopytu.

Manipulácia založená na nedostatku dôvery

Zdroj: depositphotos

Zrkadlá pred skúšobnými kabínkami hrajú dôležitú úlohu v tom zmysle, že ak človek nevyzerá dobre a nie je so sebou spokojný, tak stále vidí svoj odraz v množstve zrkadiel. To ho núti kúpiť si niečo nové, aby to napravil a vyzeral lepšie.

Hra kontrastov

Zdroj: depositphotos

Na tej istej polici sú dve varné kanvice s podobnými vlastnosťami, ale jedna je lacnejšia. Ta lacnejšia sa predáva veľmi dobre a drahšia skoro vôbec. Prečo je tomu tak? Lebo ľudia nerozmýšľajú nad skutočnou hodnotou veci, ale nad tým, že kupujú „lacnejšie“.

Zdroj: brightside.me
Total
16
Shares

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*
*