11 digitálnych platforiem a tipov, ako vylepšiť svoju reklamnú stratégiu

11 digitálnych platforiem a tipov, ako vylepšiť svoju reklamnú stratégiu

Tak, ako sa vyvíjajú sociálne médiá a s nimi digitálny marketing, by sa mala vyvíjať aj reklamná stratégia Tvojej spoločnosti. Rozhodne sa netreba báť experimentovať s platformami, ako je napríklad Snapchat, a urobiť tak komunikáciu so súčasnými aj potenciálnymi zákazníkmi viac osobnou. Úspech na týchto (novších) platformách závisí vo veľkej miere od pochopenia toho, ako maximalizovať svoje investície.


 

  1. WeChat marketing

WeChat je čínska verzia kombinácie Twitteru a Facebooku. Táto platforma má viac než 650 miliónov užívateľov a je natoľko nová, že spoločnosti, ktoré sa snažia predať svoje produkty touto cestou, rozhodne „neplávajú v preplnenom oceáne“. Ak je pre Teba a Tvoju značku východoázijský trh atraktívny, WeChat predstavuje kľúčové miesto, vytvárajúce potenciál pre rozšírenie komunikácie so zákazníkmi. Účinne kombinuje možnosti affiliate marketingu s content marketingovou stratégiou.

 

  1. Snapchat geofiltre

Snapchat geofiltrom sme v našej redakcii venovali osobitnú pozornosť v článkoch tu a tu

V roku 2015 Snapchat spustil funkciu GEOFILTROV pre inzerentov, ako je napríklad McDonald´s, a zároveň prisľúbil, že v roku 2016 rozšíri možnosti ich využitia aj pre ďalšie sféry podnikania. Tak sa aj stalo – v súčasnosti Snapchat umožňuje vytváranie vlastných geofiltrov všetkým svojim užívateľom.

 

snapwashingtonpost.com

 

Snapchat je jednou z najväčších mobilných sociálnych platforiem vo svete, a je hodnotným nástrojom najmä vo vzťahu ku generácii Millennials, ktorá trávi na internete viac než 22 hodín týždenne.

Z hľadiska marketingu, bude táto platforma veľmi zaujímavou a atraktívnou najmä v nasledujúcom roku. Skôr než na „direct-response“ kampane (kampane priamej odozvy), sa Snapchat geofiltre zameriavajú na budovanie značky, samotného povedomia o značke, a tiež pozitívnej skúsenosti recipienta vo vzťahu k tejto značke.

 

  1. Reklama na Pintereste

Vytváranie obsahu špeciálne pre platformu Pinterestu prináša so sebou veľmi dobrú návratnosť investícii (ROI) vo vzťahu k zákazníkovi. Podnikateľ John Rampton (spoločnosť Due) hovorí v tejto súvislosti o jeho úspechu v e-commerce priestore, kedy sa ocitol v absolútne ideálnej situácii – každý klik mal hodnotu jedného dolára, no jeho samotné získanie stálo menej ako dolár.

Rampton momentálne pracuje na ďalšom projekte, kde cena za klik mierne vzrástla, no čísla po prvotnom testovaní ukazujú, že projekt je aj napriek tomu ziskový. To umožňuje spoločnosti Due naďalej sa rozrastať a rozšíriť svoje pôsobenie aj na iné demografické oblasti.

 

Startup Stock Photostech.co

 

  1. Psychografické zacielenie

Tetovanie preukázalo, že videoreklamy na YouTube a Facebooku dokážu priniesť vysokú návratnosť investícii. Marcela DeVivo z Homeselfe hovorí o cieľoch na rok 2016, v ktorom bude pre nich prioritou zefektívniť tvorbu videí vytváraných špeciálne pre reklamné účely,  ich následná propagácia vo vzťahu k rozličnému publiku, a tiež zameranie sa na príležitosti, ktoré v tejto súvislosti ponúkajú platformy Facebook a YouTube.

V tomto smere sa ponúka možnosť využitia automatického prehrávania videí, a šanca rozšíriť tzv. „video-publikum“ na webe. Ľudia chcú obsah, ktorý je zábavný a ľahko stráviteľný. S využitím výhod, ktoré nám prináša vylepšené psychografické zacielene, vzniká aj príležitosť pre celkový rast spoločnosti.

 

  1. Integrácia Facebooku s Instagramom

V súčasnosti je v skutku jednoduché preniesť svoju reklamnú kampaň z Facebooku na Instagram, a to jednoduchým prepojením účtov. Reklama na Instagrame bola ešte donedávna určená najmä pre „veľkých firemných hráčov“, no teraz môžeš použiť obrázky, ktoré vygenerovali slušnú mieru úspechu na Facebooku, priamo aj na platforme Instagramu. Nezáleží na tom, či sa jedná o malú, strednú, alebo veľkú firmu.

 

  1. Video-obsah

V prvom štvrťroku 2016, sa platforma riadenia sociálnych médií SOCi, na čele s Afifom Khourym, zameriava výhradne na VIDEO. Implementácia video stratégie v značnej miere zvýši spotrebu obsahu vytváraného platformou SOCi, čo následne povedie k zvýšeniu povedomia o značke, zatiaľ čo dôjde k presmerovaniu používateľov priamo na jej webovú stránku.

 

videohubspot.net

 

  1. Native Advertising (prirodzená reklama)

Táto doba zaznamenáva postupný presun k tzv. „prirodzenej reklame“, ktorá predstavuje jednu z ciest, ktorou môžu marketingoví pracovníci distribuovať obsah. Dôležité je pritom použitie správnej terminológie tak, aby bola adekvátna vo vzťahu k cieľovej skupine, inak povedané: aby jej bola prirodzená. Môžeme ju tiež definovať ako platený druh reklamy, kde sa táto reklama zhoduje s formou a funkciou obsahu médií, na ktorých sa vyskytuje.

Keď sa značky začnú správať viac ako vydavatelia, hodnotný obsah sa stane budúcnosťou reklamy. Prirodzená reklama umožňuje vytvoriť vysokokvalitný autentický obsah, pri ktorom dochádza k vysokej miere jeho optimalizácie vo vzťahu k zapojeniu publika.

 

  1. Externý obsahový marketing

Softvérový inžinier Scott Weiner, sa namiesto spustenia vlastného blogu rozhodol pre generovanie obsahu, ktorý má byť zverejňovaný v iných publikáciách. Jeho spoločnosť sa spolieha na sieť používateľov, ktorí zdieľajú svoje nápady. Títo užívatelia chcú jednoducho propagovať samých seba, Scott naopak potrebuje uviesť na trh svoj biznis, a rôzne publikácie potrebujú obsah. Je to teda výhra pre všetky tri zúčastnené strany. Navyše, takáto forma reklamy nestojí spoločnosť absolútne nič.

 

tablecdn.com

 

  1. AdWords call-only reklamy

Call-only reklama umožňuje zahrnúť telefónne číslo do štandardného reklamného textu. Spoločnosť Market Domination Media uvádza v tomto štvrťroku call-only PPC kampane v snahe riadiť mobilné telefonáty so svojimi zákazníkmi. Potenciálni zákazníci a odberatelia newslettrov sú skvelou záležitosťou, no nie je nič lepšie a účinnejšie ako klient na telefóne. Zákazníci vypĺňajú veľké množstvo formulárov, vyžadujú okamžité reakcie na ich otázky, a vstupujú do spomínaných newslettrov, aby našli požadované odpovede.

V konečnom dôsledku však strácajú prehľad o informáciách, ktoré si vyžiadali, a ich záujem postupne klesá. AdWords call-only reklamy poskytujú cieľovej skupine jedinú možnosť, a to zavolať. Uznávame, že tento spôsob reklamy je obmedzený výhradne na mobilnú komunikáciu, ale vzhľadom na to, že žijeme v dobe, kedy každý vyhľadáva všetko potrebné práve prostredníctvom mobilných zariadení, nevidíme v tomto smere žiaden významný problém.

Aj keď zákazník hľadá len informácie, je to spôsob, akým sa dostáva do kontaktu s reálnym človekom, ktorý výrazne zvyšuje šance na opakovaný rozhovor, ktorý môže smerovať až k samotnému záujmu o produkt a jeho následnému nákupu.

 

  1. Vplyvní „doporučovatelia“

Za posledný rok sme svedkami klesajúcich výnosov zo strany bannerovej reklamy. Hracia spoločnosť GoldFire Studtios získala už niekoľko svojich súčasných zákazníkov prostredníctvom malých, ale vplyvných doporučovateľov budujúcich WOM. Ako doporučovatelia tu vystupujú napríklad priatelia a rodina, ktorí sa „pochvália“ svojim blízkym s hrou, ktorú hrali. Dôležité sú preto viac štruktúrované kampane zavádzané prostredníctvom týchto vplyvných jednotiek existujúcich na rôznych platformách.

 

Marques-Brownlee-Technology-Influencershoutmeloud.com

 

  1. Reklama na Instagrame

EVENTup je vizuálne orientovaná spoločnosť, takže nie je ťažké pochopiť, prečo preferujú práve platformu Instagramu. Reklama na Instagrame vytvára príležitosť pre presmerovanie cieľovej skupiny priamo na web spoločnosti, ktorý je dejiskom ich aktivity, a zvyšuje tiež celkovú viditeľnosť EVENTupu.

 

Otázka pre TEBA: Vidíš marketingovú príležitosť aj na iných platformách, ktoré sme v článku nespomenuli? Podeľ sa o ne v komentároch. :)

ZDROJ: www.mashable.com

Pridať komentár