4 tipy ako ľahšie získať prácu dizajnéra v agentúre alebo štúdiu

Za posledné roky som som dostal tisícky CVčiek a emailov týkajúcich sa pracovnej ponuky a to od dizajnérov všetkých úrovní, najmä teda za posledných 10 rokov.“ (Dizajnový riaditeľ v Polleen London)

Napriek množstvu dizajnérov hľadajúcich prácu ma stále prekvapuje ako často robia pri tomto kroku zásadné chyby. A nie je to len výsada mladých, čo ešte len ukončili školu, rovnako sa tieto nedokonalosti objavia aj u skúsenejších. Aj preto som sa rozhodol spísať niekoľko jednoduchých a efektívnych stratégií, ktoré môžu mať veľký dopad a pomôžu vám vyhnúť sa bežným omylom pri žiadaní o prácu v agentúrach a to bez ohľadu na úroveň vašich skúseností.

Lose-the-CV-pollen-awwwardsawwards

1. Zabudnite na bežné CV

 

Snažte sa brať na vedomie, že váš krásne prepracovaný email príde do preplneného priečinka doručenej pošty a určite nebudete jediní, čo v predmete uvedú „URGENT“. Aj keď by sa na váš email pozrel Kreatívny Riaditeľ, ktorý sa práve vrátil z Bali, kde cvičil jógu a momentálne nemá rozbehnuté žiadne projekty, v lepšom prípade tomu vášmu venuje maximálne 5 sekúnd, preto je dôležité získať za ten čas jeho pozornosť a naplniť jeho oči niečim fakt peckovým. Toto je super dôležité!

Väčšina dizajnérov používa tento formát…

• Dlhý a neosobný cover mail

• Príloha: CV – veľmi často vo worde (neuveriteľné!)

• Link na portfolio či Behance

Lepší formát je…

• Krátky a osobný cover mail

• Odkaz na blog (viac k tomu nižšie)

• Príloha: Folio PDF

Prečo PDF? Je pravda, že už nie je rok 1998 a existuje množstvo platforiem pre tvorbu portfólia, ktoré majú oproti tomu mnoho výhod. Ale v prípade PDF, ktoré je už „fyzicky“ v Inboxe, je oveľa lákavejšie naň kliknúť a otvoriť. Okrem toho narozdiel od Webu si väčšina ľudí prezrie celé PDF. Takto dostane osoba, ktorá si prezerá váš email tú najrýchlejšiu formu vášho prezentovania sa.

Inými slovami, ak vytvoríte 10-15 strán s čistým a editoriálnym lookom, kde každé 2 strany venujete jednej case study, môže takto ukázať svoju práce skutočne rýchlo a efektívne. Minimálne je to rýchlejšie ako prehrabávanie sa na webe, aj keď super simple webe.

2. Vytvorte si Blog

Váš blog môže byť omnoho viac sexy ako vaše portfólio, pretože ukazuje prácu, po ktorej túžite. Aby sme to dali do kontextu, pred 5 rokmi nám jeden talentovaný rumunský dizajnér poslal email s celkom slušným portfóliom a úžasným blogom. Bolo na tom vidieť toľko úžasnej práce, unikátne selekcie a odkazy, ktoré som ešte nikdy predtým nevidel. Bogdan Stetco u nás začal pracovať hneď na druhý deň a dnes je z neho senior designer a partner.

Iná belgická dizajnérka nás nedávno kontaktovala s dobrým portfóliom a linkom na blog, ktorý spustila po skončení školy, kde zozbierala hromadu zdrojov pre dizajn, art direction a ilustrácie, najmä z pohľadu módneho priemyslu. Ten blog samotný spôsobil veľkú zmenu pretože nám pomohol uvedomiť si prepojenie medzi je skutočne dobrým portfóliom a ešte lepším vyžadovaním vysokého štandardu, ktorý tak vyžadujeme.

3. Nalaďte to na správny tón

Väčšina emailov je očividne skopírovaná a posielaná všetkým agentúram, ktoré sú v hľadáčiku daného dizajnéra. Aby ste sa uistili, že sa prezentujete s personalizovaným záujmom, nezabudnite trošku polichotiť. Skutočne to zaberie len pár minút pozrieť sa na web agentúry  a dať dokopy niečo, čo dá jasne najavo, že viete s kým píšete. Niečo ako „Zdravím, veľmi sa mi páči o ste robili pre X, Y a Z a veľmi by som ocenil príležitosť uchádzať sa o prácu v tejto agentúre.“

Variácií ako prezentovať znalosť o agentúre je však skutočne mnoho.

4. Vyberte si svoj cieľ

Aby ste maximalizovali svoje šance, že vám zavolajú späť alebo aspoň, že dostanete emailovú odpoveď, musíte svoj email dostať do inboxu niekoho aspoň na úrovni senior.

V malých a vysoko kreatívnych agentúrach sú riaditelia väčšinou aj senior creatives a tak pravdepodobne dostanú váš mail oni. Najskôr to bude na email, ktorý začína [email protected]…. alebo [email protected]….. No čím väčšia je agentúra, tým je aj väčšia šanca, že váš email skončí v inboxe niekoho z obchodného oddelenie a tak sa naň nikdy žiaden dizajnér nepozrie.

Ak píšete väčšej agentúre, musíte si byť totálne istí, že píšete tej správnej osobe, takže si musíte dobre prehľadať celú ich webstránku a ak potrebujete získať mail na kreatívneho riaditeľa a neviete ho nájsť, zavolajte a vypýtajte si ho.

 

Nezabúdajte, že príprava je dôležitá!

Zdroj: awwwards

 

 

Total
10
Shares

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*
*