5 e-commerce trendov 2016, ktoré menia pravidlá hry

5 e-commerce trendov 2016, ktoré menia pravidlá hry

Svet e-commerce sa mení tak rýchlo, ako sa mení aj technológia, ktorá ho uľahčuje.  To znamená, že na obzore budú vždy nejaké novinky – nové stratégie, nové vynálezy, nové spôsoby ako prilákať a udržať svojich zákazníkov. Pozrime sa preto spoločne na 5 kľúčových trhových trendov, ktoré prináša rok 2016.

 

HNCK1218

 

  1. Rast nákupov prostredníctvom mobilných zariadení

V dnešnej dobe sú mobilné zariadenia skôr nutnosťou než možnosťou. V priebehu posledných rokov došlo k výraznému nárastu používania mobilných zariadení, a to nielen na komunikáciu s ľuďmi, ale aj na nakupovanie. V reakcii na to, m-commerce maloobchodné predajne už nemôžu byť len jednou z možných doplnkových funkcií, ale mali by tvoriť prirodzenú súčasť podnikania.

Podľa KISSmetrics, jedna tretina všetkých internetových nákupov bola počas vianočných sviatkov roku 2013 realizovaná prostredníctvom mobilného telefónu. Ďalším dôležitým štatistickým údajom je, že až 78% vyhľadávaní informácií o miestnych firmách s využitím mobilného zariadenia, vedie v končenom dôsledku k nákupu. Spoločnosti, ktoré ignorujú tento rapídny nárast trendu m-commerce, pravdepodobne dospejú až k strate svojich zákazníkov, pretože ich služby sa im budú veľmi rýchlo javiť ako zastarané.

Netreba zabúdať na to, že využívané servery musia byt optimalizované na zabezpečenie vhodných možností dotykového ovládania, ktoré umožnia zákazníkovi jednoduché, rýchle a pohodlné nakupovanie. To všetko prispieva k opätovnému prilákaniu zákazníkov na Tvoju internetovú stránku.

Nástroje, ako je napríklad Google Analytics, Ti umožnia získať prehľad o tom, koľko zákazníkov navštevuje Tvoj e-shop s využitím mobilného zariadenia. Číslo, ktoré Ti tento nástroj vygeneruje, môže byť skutočne prekvapujúce!

 

  1. Viacero kanálov na nakupovanie

Nadväzujúc na predchádzajúce riadky, ďalším masovo využívanými mobilnými zariadeniami sú práve tablety. Dni, kedy zákazníci používali na online nákupy len stolné počítače alebo notebooky, sú dávno preč. V skutočnosti, aj samotné mobilné telefóny sa postupom času, so svojou narastajúcou veľkosťou obrazovky, čím ďalej tým viac podobajú tabletom.

Podľa ICSC,  tzv. „omnichannel“ (vo voľnom preklade: multikanáloví) kupujúci sú naklonení k častejším nákupom a minú pritom 3,5 krát viac než tzv. „single-channel“ (vo voľnom preklade: jednokanáloví) kupujúci. Preto, aj keď mnohí zákazníci nevytvárajú konverziu na svojich počítačoch, veľa z nich bude používať pri vyhľadávaní produktov, služieb a realizácii nákupného rozhodnutia svoje tablety alebo mobilné telefóny. Všeobecne platí, že cyklus online nakupovania funguje podobne ako tento. To je jeden z dôvodov, prečo musia byť e-commerce obchody do budúcna prispôsobivé, flexibilné a reagujúce na nové trendy.

P1010598

  1. Beacon technológia

Beacon je termín, ktorý sa v súčasnosti používa veľmi často. Táto technológia, zjednodušene povedané, umožňuje mobilným telefónom zachytávať signály, ktoré sú prenášané prostredníctvom „beacons“ nainštalovaných v okolitom prostredí. Pre lepšie pochopenie: ak si zákazník nainštaluje do svojho telefónu mobilnú aplikáciu nejakej značky, prostredníctvom beacon technológie mu táto značka môže posielať informácie o rôznych novinkách a zľavách, a to práve vtedy, keď tento zákazník navštívil príslušnú predajňu alebo okolo nej len prechádzal.

Tento najnovší technologický pokrok prináša možnosť prepojenia režimu online a offline nakupovania. Je dôležité podotknúť, že miera prijatia tohto trendu zo strany zákazníkov je zatiaľ pomerne nízka, no majme na pamäti, že to sa môže kedykoľvek zmeniť.

Podľa Retail TouchPoints, okolo 29% maloobchodníkov po celom svete, už vyskúšalo technológiu beacon. Okrem toho, viac ako 54% najúspešnejších maloobchodníkov (tí s nadpriemernou mierou rastu predaja) predpokladá, že táto najnovšia technológia zmení spôsob podnikania firiem v priebehu troch až štyroch rokov.

HNCK1240

  1. Automatizácia v marketingu

Pokiaľ hovoríme o automatizácii v marketingu e-commerce, máme na mysli nielen tradičné e-mailové marketingové nástroje, ale aj tzv. „zľavy na mieru“,  propagačné akcie, prispôsobené e.shopy, ľahko prístupné nákupné košíky, a tiež automatické zobrazovanie súvisiacich produktov zákazníkom.

To však neznamená, že e-maily nemusia alebo nemajú byť používané. Ak je automatizovaný marketing vykonávaný správne, môže napomôcť k zasielaniu personalizovaných e-mailov každému potenciálnemu zákazníkovi, a tiež uľahčiť informovanie existujúcich zákazníkov o nových reklamných ponukách a výrobkoch na základe histórie ich nákupov. Automatické odporúčania sa vzťahujú k tomu, na čo zákazník klikol alebo čo nakúpil pri svojej poslednej návšteve stránky.

 

  1. Využitie obsahu na zapojenie a predaj

Poskytnutie kvalitného a informačne dostatočne nasýteného obsahu je z hľadiska B2B marketingu veľmi dôležité. Dôvod je jednoduchý – B2B zákazníci zakaždým vyhľadávajú podrobnosti o produkte. Vyžadujú úplné a presné detaily funkcií výrobkov, bohaté sprievodné obrázky, užitočné videá a pokyny k manipulácii s produktom. Tieto prvky zohrávajú dôležitú úlohu na ceste k presvedčeniu potenciálneho zákazníka o nákupe.

Vytáranie hodnotného obsahu je tiež užitočným spôsobom vedenia komunikácie s potenciálnym zákazníkom. Značka prostredníctvom neho dokáže informovať o prebiehajúcich akciách, aktuálnej ponuke produktov, ale aj budovať si pozitívny imidž okolo poskytovaných služieb. Zákazník tým získava odpovede na otázky a riešenia svojich problémov. Tento nástroj môže byť teda skutočne účinný v prípade, že chceme udržať zákazníka na našom webe dlhšie, zvýšiť predaj alebo lojalitu zákazníkov.

HNCK8990

Ako sme spomenuli už v úvode, svet e-commerce sa posúva míľovými krokmi dopredu. Preto je nevyhnutné kráčať v jeho tempe a prispôsobovať sa najnovším trendom a novinkám, ktoré so sebou prináša. Vyššie uvedené body napomáhajú k predstave o budúcnosti e-commerce a môžu byť užitočné v prípade strategického plánovania.

Zdroj, obrázky: despreneur

Pridať komentár