7 parádnych obalov, pri ktorých si želáš, aby boli skutočné

7 parádnych obalov, pri ktorých si želáš, aby boli skutočné

V tomto článku ti ukážeme výber niekoľkých naozaj podarených packagingov, ktoré sú nadizajnované pre rozličné produkty a majú naozaj vysoký potenciál pre budúce využitie.

Ako vedia všetci skúsení dizajnéri, za každým kúskom kvalitného packagingu je kus umenia a kus vedy. Od vínových fliaš, k džbánom či krabiciam, zvolená farebná paleta, typografia a použité materiály a to, čo je vlastne napísané a zobrazované na každej etikete – to všetko hrá neuveriteľne dôležitú rolu  v informovaní a presviedčaní zákazníka k uprednostneniu produktu pred ostatnými možnosťami.

V tomto článku sa s tebou podelíme o niekoľko nedávnych výtvorov talentovaných študentov, ktoré sú v štádiu konceptov, no určite by si zaslúžili aj reálne využitie.

Master Julius od Anastasie Vinnichenko

Identita a packaging pre kozmetickú značku pre zvieratá, ktorá cieli na high-end mužského klienta. Ako vysvetľuje Anastasiia, koncept je založený na fiktívnej postave psa menom Julius.

Zdroj: Anastasiia Vinnichenko

Dieudonnée od Amber Kin

Študentka z New Yorku Amber Kin vytvorila krásny packaging pre fiktívnu značku vína s názvom Dieudonnée. S použitím veľkého štetca a jemných odtieňov modrej, zelenej, červenej a bielej, vytvorila farebné škvrny na papier, čo je kľúčovým backgroundom jej etikety pre Pinot Noir z Napa Valley.

Zdroj: Amber Kin

Beard od Jacqueline Daniel

Jacqueline Daniel sa inšpirovala vikingskými a škandinávskymi krajinnými motívmi pri tvorbe obalu pre značku mydla Beard. Popri prírodných ilustráciách a príjemnej farebnej palete operuje s chytľavým textom „On the sixth day, the warriors washed“.

Zdroj: Jacqueline Daniel
Motley od Jade Peyton

Tento zábavný a životaplný packaging od Jade Peyton je vytvorený pre značku čaju s netradičnou chuťou. Dizajnér pridal ilustrácie zvieracích hybridov pre každú chuť, napríklad žirafu s kengurou pre čaj s príchuťou pistácií a jablkového koláča. Tú by sme si skutočne priali, aby sme si ju mohli reálne kúpiť.

Zdroj: Jade Peyton

Bee Barf od Kathleen Crosby

Bee Barf sa môže zdať ako netradičná kombinácia slov pre značku medu, no v tomto prípade funguje naozaj dobre. Ako uvádza dizajnérka Kathleen, med je jej produkt a punkáči sú jej demografia.

Zdroj: Kathleen Crosby

Infinite Bre od Marusa Rimc

Táto krásna značka piva bola vytvorená dizajnérkou Marusou Rimc. Každé pivo tejto značky má za cieľ evokovať inú emóciu asociovanú ku každej sezóne. Napríklad taký Pale Ale sa vzťahuje k letu a Double IPA reprezentuje zimu.

Zdroj: Marusa Rimc

Amaro Bushido od Megan Dweck

V tomto prípade ide o prezentáciu značky whiskey pod názvom Amaro Bushido. Tento projekt uspel aj na American graphic design awards 2017 v kategórii Student Packaging Design. Ako vysvetľuje Megan, ide o horkú bylinkovú chuť s pôvodom v samurajskej kultúre. Dizajn harmonizuje klasický japonský vizuálny jazyk  s vintage talianským amaro packagingom a to moderným spôsobom.

Zdroj: Megan Dweck
Zdroj: creativeboom