8 chýb, ktorým by si sa mal vyhnúť pri tvorbe portfólia

8 chýb, ktorým by si sa mal vyhnúť pri tvorbe portfólia

Je nesmierne dôležité vedieť sa správne predať. Pre každého dizajnéra je mať žiarivé portfólio základom úspechu. Pripravili sme si pre teba 8 najčastejších chýb, ktoré sa pri tvorbe práve toho tvojho môžu vyskytnúť.

Adresovanie nesprávnym ľuďom

Je to úplne normálne. Keď si pripravíš svoje prvé portfólio, pochváliš sa priateľom, rodine, manželke. Vždy sa im chceš zapáčiť, tak si pre nich pripravíš niečo, na čo budú reagovať uchvátene.

To ale nie je publikum, ktoré by ťa malo zaujímať. Urči si, kto je tvoja cieľová skupina. Keď zistíš, kto to je a ako sa správa, bude pre teba omnoho jednoduchšie vytvoriť pôsobivé portfólio.

Príliš veľa tvorby

Si skutočne hrdý na svoju prácu a myslíš si, že ľudia jej chcú vidieť čo najviac ? Nie je to pravda. Tvoji potencionálni partneri nemajú záujem blúdiť tvojou prácou dve hodiny, skôr sa upriamia na jeden-dva top kúsky a na základe nich sa rozhodnú. Preto musíš byť rozhodný a ukázať to najlepšie, čo vieš ponúknuť.

 

Žiadny kontext

Nemá absolútne žiaden zmysel pridávať svoju tvorbu bez toho, aby si vysvetlil, čo znamená. Čo teda môže zaujímať potencionálneho zákazníka? Napr. kedy si dielo vytvoril, ako tvorba prebiehala, za akým účelom to vzniklo a podobne.

Pamätáš, keď ti na matematike nestačilo napísať výsledok, ale musel si ukázať aj postup? Toto je podobné. Takže ak je to možné, vytvor komplexný opis tvojej práce s pridanou fotografiou.

lnb4hs3cywunkmczqnhwqc

Príliš málo tvorby

Častou chybou pri začínajúcich dizajnéroch je, že neukazujú dostatok svojej práce. To je najčastejšie spôsobené tým, že skutočnej platenej „práce“ veľa ešte nemali. Nevyzerá to však dobre.

Preto ti odporúčame vytvoriť časť stránky ako napr. tvorba vo voľnom čase, kde budeš zdieľať svoje nadanie, alebo školské projekty, kde ukážeš, že ti skutočne práca nie je cudzia a máš za sebou toho už viac.

 

Nedostatočné informácie o tebe

Rovnako dôležité, ako opísať svoju prácu je tiež predstaviť samého seba. Začína byť zlým trendom, že si dizajnér  pridá pod svoje meno len nejaký krátky popis typu: „Robím kvalitnú prácu z lásky“. To však nestačí, ak nie si svetoznámy autor. Pár viet pomôže ľuďom urobiť si o tebe obraz.

Ďalšou chybou býva skrytie kontaktných údajov niekde do rohu stránky, a ľudia majú potom problém nájsť spôsob ako sa s tebou spojiť. O neposkytnutí údajov ani nehovoriac.

Tvoja stránka nemá zmysel

I keď si sa už vyvaroval prvým piatim chybám, stále tu je jedna závažná otázka. Čo svojou stránkou chceš dosiahnuť? Aké sú tvoje ciele? Mnohí na toto zabúdajú a bez určeného cieľa je ťažké ho pokoriť.

Keď napríklad hľadáš prácu, dal si dostatočne ľuďom najavo, že ponúkaš svoje služby? Chceš zistiť, ako sa ľuďom páči čo robíš? Pridaj možnosť pridania recenzií, hodnotení a podobne.

 

Zlá optimalizácia pre mobilné zariadenia

Nemôžeš zaručiť, že každý, kto si pozrie tvoje portfólio bude v tej chvíli na počítači s veľkým krásnym monitorom. Mobily sa začínajú využívať viac ako kedykoľvek predtým, preto je extrémne dôležité, aby tvoja stránka vyzerala krásne aj na nich. Najdôležitejšie je, aby nebolo zasiahnuté do zobrazovania obrázkov.

Tvoje portfólio nie je aktuálne

Keď už dokončíš svoju stránku a všetko je na nej ti príde dokonalé, nemôžeš ju nechať tak a nestarať sa o ňu. Rozmýšľaj, akým spôsobom by si mohol pravidelne refreshovať svoje portfólio. V kľude sa inšpiruj inými dizajnérmi, alebo použi Google Analytics, aby si zistil, o ktorú časť tvojej stránky sa ľudia najviac zaujímajú a mohol ju zlepšiť.

Možností je veľa, len treba chcieť.

Zdroj: creativebloq.com, cover: colorlib

Pridať komentár