Bratislavský denník spustil „anti-blavácku“ kampaň. Na internete sa strhla búrlivá diskusia

Ak nie ste obyvatelia nášho hlavného mesta, zrejme ste už neraz použili na jeho pomenovanie výraz „Blava“. Fakt je, že žiadny Bratislavčan by „údajne“ na označenie svojho mesta tento výraz nepoužil a je priam naň alergický. Apoň tak to tvrdí internetový denník BratislavaDeň.sk, ktorý nedávno spustil billboardovú kampaň, vďaka ktorej chce veci uviesť na pravú mieru.

Blava je totiž umelo vytvorený potom v blízkosti Trnavy. Tým pádom, toto pomenovanie nášho hlavného mesta akosi stráca zmysel. Ak sa nad tým však aspoň trochu zamyslíme, je vôbec takáto kampaň nutná?

Zdroj: BratislavaDeň.sk

Ak bolo cieľom vyvolať rozruch a rozdeliť naše hlavné mesto, či jeho blízke okolie na dva tábory, tak sa to podarilo. Niektorí kampani „tlieskali“, iní sa len chytali za hlavu. Dokonca, aj rodení Bratislavčania sa vyjadrili, že toto pomenovanie používajú aj oni a vo svete je všeobecne známe, že mestá, ktoré majú dlhšie pomenovanie, dostanú nejaký „slangový“ výraz.

Vďaka tejto kampani, na seba narazilo ego „pravého“ Bratislavčana, ktorý na slovo „bratislava“ nedá dopustiť a nevedomosť alebo neochota „cez-poľných“ vymazať slovo „blava“ zo svojho slovníka. Aspoň v prípade, keď sa hovorí o našom hlavnom meste.

Čo nás však trochu mrzí je, že táto kampaň bola priam predurčená na to, aby diskutujúci, ktorí sa k tomu vyjadrovali, sa navzájom osočovali, nadávali si, ak sa náhodou stretli s niekým, kto mal opačný názor. Ozvali sa aj tí, ktorí zrejme doposiaľ ani netušili, že Blava je nejaký potok, v podstate kúsok od Bratislavy. Pár vyjadrení diskutujúcich nájdete aj tu.

Tvorcovia možno podobný scenár očakávali a ak aj nie, dalo sa to predpokladať. Či im táto kampaň pomôže k vyššej čítanosti, uvidíme. Každopádne si myslíme, že ak chceli zvoliť vo svojej kampani „edukatívnu“ cestu, dalo sa to robiť aj inak.

 

 

Zdroj: Bratislava Deň
Total
17
Shares

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*
*