Experience Conference 2018 – Ako sa robia inovácie v Google, IDEO či Airbnb

Experience Conference 2018 – Ako sa robia inovácie v Google, IDEO či Airbnb

V bratislavskej Starej tržnici sa 26. a 27. marca uskutoční druhý ročník Experience Conference – najväčšieho slovenského eventu zameraného na UX dizajn a digitálne inovácie. Na konferencii vystúpi 9 svetových expertov z firiem ako Google, IDEO, Airbnb, Clearleft či Kiwi.com.

„Množstvo firiem sa snaží byť inovatívnych, no zabúdajú na to, že hlavným zmyslom inovácií je lepšie prispôsobiť konečný produkt zákazníkom. Napríklad Airbnb dokázalo pomocou digitálnej technológie sprístupniť hoteliérstvo prakticky komukoľvek, kto vlastní nehnuteľnosť. Na konferencii vystúpi UX manažérka z Airbnb – Hannah Pileggi, ktorá má na starosti novú službu zvanú Airbnb Experiences.“ komentuje organizátor konferencie – UX štúdio Lighting Beetle.

Aj technológie mobilných webov a aplikácií sa neustále vyvíjajú. Novinky z dielne Googlu ako Progresívne Webové Aplikácie či Instantné Aplikácie predstaví Jenny Gove. „Jenny je v Googli vedúcou výskumu používania smartfónov. Jej rukami prešli dáta miliónov používateľov po celom svete a vďaka tomu rozumie mobilným interakciám lepšie ako ktokoľvek iný,” dodáva Lighting Beetle.

Expertom na inovácie je aj Nathan Waterhouse – zakladateľ projektu OpenIDEO, ktorý rieši sociálne problémy v komunite 150 000 ľudí naprieč 190 krajinami sveta. „Jeho prezentácia sa zameria na praktické ukážky využitia prístupu k riešeniu problémov zvanom Design Thinking, ktorý si snažia osvojiť mnohé organizácie po celom svete.” tvrdí Lighting Beetle.

Najväčší problém s inováciami však podľa UX štúdia mávajú tradičné korporácie ako banky, poisťovne či telco. „Už aj na Slovensku si tieto odvetvia uvedomujú, že zastaralé a komplikované procesy im nedovoľujú reagovať na požiadavky trhu dostatočne pružne.“ Ukážkový príklad toho, ako by to mohlo fungovať, je projekt známeho telco operátora Orange vo Francúzsku, ktorý zároveň pôsobí aj ako banka. David Ruiz, vedúci oddelenia zákazníckeho zážitku pre Orange Bank, návštevníkom vysvetlí, ako u nich fungujú korporátne procesy s ľahkosťou a flexibilitou malého startupu.”

Firmy u nás pomaly začínajú experimentovať aj s umelou inteligenciou. Tejto téme, ako aj budúcnosti digitálnych technológií, sa na konferencii bude venovať Andrew Doherty. „Andrew odišiel z R&D laboratória Googlu, kde experimentoval s najnovšími technológiami pri budovaní nových produktov. Následne si v Berlíne založil vlastný startup Another.ai, v ktorom vyvíja prvú umelú inteligenciu schopnú empatie. Predstavte si robota, ktorý dokáže vnímať vaše emócie. dodáva Lighting Beetle.

Neoddeliteľnou súčasťou UX dizajnu je aj výskum zákazníkov. „Aby mohli firmy vytvárať skutočne hodnotné produkty, musia vedieť, aké potreby, problémy či emócie ich zákazníci zažívajú v určitých situáciách.“ Stephanie Troeth z britskej agentúry Clearleft je expertkou na zákaznícky výskum a na konferencii odprezentuje revolučný prístup zvaný Jobs- to-be-Done, ktorý využíva stále viac firiem po celom svete. Stephanie bude mať aj celodenný workshop, kde jej výskumné metodiky rozvedie do detailov,” dodáva Lighting Beetle.

Zaujímavou témou je aj produktová validácia – ako zistiť, ktoré inovácie sa uchytia a ktoré nie ešte pred tým, ako investujeme do ich rozvoja? Tejto téme sa bude venovať celodenný workshop v podaní Davida Tuča, šéfa dizajnu z Kiwi.com, a Ondřeja Raula, UX manažéra z Konica Minolta.

Posledný workshop doplní Vitaly Friedman – zakladateľ svetovo najpopulárnejšieho webdizajnérskeho magazínu Smashing Magazine. Na workshope si s účastníkmi prejde jeho bohaté skúsenosti s e-commerce. Vitaly bude zároveň aj moderátor utorkovej konferencie.

Konferencia pozostáva zo siedmych prezentácií a troch celodenných workshopov. Organizátorom je UX štúdio Lighting Beetle a hlavnými sponzormi sú Dôvera, Orange a Slovenská Sporiteľna.

Kompletný program prezentácií a workshopov nájdeš na webe.

Zdroj: TS

 

Pridať komentár