Facebook mení spôsob výpočtu dosahu príspevkov

Facebook mení spôsob výpočtu dosahu príspevkov

Od dnešného dňa môžeme na Facebooku čakať pokles organického reachu až o pätinu. Nejde ale o žiadnu úpravu tohto algoritmu, ale len o spresnenie analytiky.

Aby sme to upresnili, ako to bolo doteraz a čo bude nové, uvedieme vyjadrenie z Facebooku: Pri stránkach sme dlhodobo vypočítavali dosah na základe toho, koľko krát bol zobrazený príspevok v news feede. Pre platené reklamy sme používali prísnejšiu definíciu, ktorá počíta dosah len v prípade, kedy sa príspevok zobrazí na obrazovke používateľa Od pondelka upravíme spôsob vypočítavania organického dosahu stránok tak, aby bol viac konzistentný so spôsobom výpočtu dosahu reklám. Jedná sa o zmenu merania dosahu, nie distribúcie v News feede. Tie aj ďalšie metriky engagementu ostanú rovnake.“

Zdroj: Facebook

Nič strašné sa teda nedeje. Z pohľadu social media manažérov tak ostáva iba vysvetliť, že čísla, ktoré doteraz reportovali vlastne nezodpovedali realite a dosah obsahoval z istej časti aj používateľov, čo nemali šancu príspevky vôbec postrehnúť. Na istý čas ale Facebook ponechá obe metriky.

Page Insights na mobile prešli redizajnom

Dobrou správou je redizajn Page Insights pre mobil. Hneď hore po otvorení bude vidno po novom tieto tri kategórie metrík:

• všeobecná diagnostika stránok (lajky, dosah, engagement)

• výsledky posledných akcií (ako napríklad výsledky posledných príspevkov)

• prehľad nového engagementu stránky (napr. demografické údaje nových followerov)

Zdroj: Facebook
Zdroj: m-journal.cz

Pridať komentár