Festival Grape je pred dverami. Takto sa menili jeho farby počas niekoľkých rokov

Festival Grape je pred dverami. Takto sa menili jeho farby počas niekoľkých rokov

Uhorky, župany a šľapky. Tento rok sa nesie vizuál festivalu Grape v duchu kúpeľov, relaxu a odpočinku. Grape dlhodobo prekvapuje svojou nápaditou identitou. Rozhodli sme sa teda, že si zaspomíname na tie predošlé.

Dlho bol dvorným dizajnérom festivalu Palko Bartoš, ktorý sa postaral o viacero perfektných vizuálov, ktoré si určite pamätáš. Minulý rok sa o dizajn festivalu staral Matúš Bence. Poďme sa však pozrieť na vizuály, na ktoré si už možno aj zabudol.

Grape 2010

Prvý ročník festivalu sa konal v roku 2010 v Piešťanoch, pričom pôvodne sa mal konať v Pezinku. Jeho prvý vizuál sa niesol v jenoduchom duchu, odvíjal sa od názvu a filozofie festivalu. Na plagáte boli umiestnené bedničky s ovocím a samozrejme, nechýbalo hrozno. Už na premiérový, prvý ročník festivalu naň prišlo okolo 6-tisíc  ľudí.

Zdroj: grapefestival.sk

Grape 2011

Druhý ročník festivalu sa už trochu viac rozšíril, pribudli pódiá, výtvarníci divadlo a mnohé iné aktivity, vďaka ktorým sa Grape stal multikultúrnym. Vizuál bol farebný, postavený hlavne na menách účinkujúcich. Možno povedať, že pripomínal niektoré predošlé vizuály Pohody.

Zdroj: grapefestival.sk

Grape 2012

Tento ročník bol znova výnimočný niečím novým. Prvýkrát sa zaviedol nepovinný dresscode a Grape bol preto zas o niečo zaujímavejší. Vizuál sa stále nesie v spojitosti s názvom festivalu a preto boli zverejené mená na plagáte v bobuľkách hrozna.

Zdroj: grapefestival.sk

Grape 2013

Tento rok sa niesol vizuál v hravom duchu s kreslenými psíkmi, ktorí sa nachádzali aj na tričkách. Nosným prvkom plagátu pre tento ročník boli mená účinkujúcich, ktoré zároveň pôsobili ako dizajnové prvky.

Zdroj: grapefestival.sk

Grape 2014

V tomto roku sa postaral o nezabudnuteľný vizuál Palko Bartoš. Témou boli kvety, ktoré boli nielen na vizuáloch, ale aj na hlavách dievčatm a taktiež nechýbali ani na tričkách.

Zdroj: grapefestival.sk

Grape 2015

Vizuál tohto ročníka bol veľmi obľúbený aj u nás v redakcii. Grafický dizajnér Pavol Bartoš veľmi dobre vedel, na čo mladí letia a že holografické prvky budú o niekoľko rokov veľmi obľúbeným, nielen grafickým prvkom. V podobne uletenom duchu sa niesol al dresscode festivalu. Rovnako aj merch, ktorý bol skvelý.

Zdroj: grapefestival.sk

Grape 2016

Tento ročník bol minimalistický a jeho hlavným mottom bola čistota. Od toho sa odvíjal nielen nepovinný dresscode, ale aj celkový vizuál. Namapované postavy, ktoré vyzerajú v teaseri ako sochy, boli doslova perfektné.

Zdroj: grapefestival.sk

Grape 2017

O minuloročný vizuál sa postaral Matúš Bence. Témou boli kmene, v ktorej sa niesli aj vizuáloch festivalu. Vizuál festivalu sa niesol v znamení ornamentov, tetovaní a fialovo- tyrkysových gradientov.

Zdroj: grapefestival.sk

Grape 2018

Tentoraz sa festival vzdal citylightov a vonkajšej reklamy. Preto je možné vidieť ich vizuály iba priamo na festivale alebo v online priestore. Tento rok je charakteristický tlmenými farbami, prevažne v teplých odtieňoch a piktogramami v štylizovaných linkách. Vstupenky vyzerajú ako uhorky, pričom na každom konci sú dva krúžky, ktoré si môžeš odtrhnúť, odfotiť sa s nimi na očiach a ocitnúť sa ta na fotostene. Môžeš si pozrieť spot, ktorý nahrádza plagát.

 

Zdroj: grapefestival.sk