Freelanceri, ktorí si budujú značku, majú vyšší plat, dokazuje to prieskum

Freelanceri, ktorí si budujú značku, majú vyšší plat, dokazuje to prieskum

Michal Gališin je študentom na Katedre masmediálnej komunikácie na UKF v Nitre. V rámci svojej bakalárskej práce realizoval prieskum o freelanceroch a ich značke. Podelil sa s nami o výsledky a preto sa o zaujímavé zistenia podelíme aj my s tebou.

Na začiatok niečo o prieskume. Michal sa opýtal 233 respondetov z Česka a Slovenska rôzne otázky ohľadom práce na voľnej nohe. Zopár z nich nebolo dostatočných, preto pre prieskum využil vzorku 220 odpovedí z dotazníkov. Prieskum bol vo všeobecnosti zameraný na freelancerov a ich pohľad na budovanie osobnej značky. Je podľa freelancerov marketing „samého seba“ dôleží a venujú sa mu? Pozri sa, ako to vidí vzorka freelancerov z Česka a Slovenska.

Zdroj: Michal Gališin

Zdroj: Michal Gališin

„Bolo obdobie, keď som sa tvorbu snažila uchopiť marketingovo. Vymýšľala som ako sa moja značka bude volať, ako bude vyzerať jej logo, čo konkrétne chcem trhu ponúknuť. Neskôr som pochopila, že toto nie je moja cesta. Vykašľala som sa preto na celý marketing, pozornosť som zamerala na ilustrovanie a spontánnu réžiu vecí.“ Tina Minorová v rozhovore pre Sketcher

Zdroj: Michal Gališin