Huawei upozorňuje na závislosť na telefónoch. Ako sú na tom Slováci?

Huawei upozorňuje na závislosť na telefónoch. Ako sú na tom Slováci?

Huawei je mobilný predajca, ktorý buduje poctivý brand a na reklame mu skutočne záleží. No aj keď je ich najnovšia reklama naozaj zaujímavá, tak ani samotní používatelia nechápu, čo chce touto reklamou Huawei docieliť.

Či už dostaneš like, príde ti SMS, správa v messengeri alebo ti niekto zavolá, vyvolá to v tvojom tele zvýšenie hladiny dopamínu. Dopamín sa spája so šťastím a vytvára návyk, neskôr závislosť. Rieši to ale máloktorý predajca.

Huawei upozorňuje na možnosť vybudovania závislosti v novej kampani.

Reklama začína dobrým pick upom. Učiteľ sa počas prednášky dovoláva pozornosti svojej študentky. „Mia! Mia!“ Jeho hlas si získa tvoju pozornosť. Pokračuje: „Musím ti napísať správu, aby si mi venovala pozornosť?“ Mia odchádza a reklama pokračuje opisovaním problémov závislosti na mobile.

Pri takejto závislosti už človek nedáva pozor pri prechádzaní cez cestu, usmieva sa viac na priateľa v telefóne ako na svojich blízkych a tento problém sa ťažko priznáva aj ľuďom, čo ti chcú pomôcť, lebo je tak bežný.

Vrcholom kampane je, keď sa Mia prizná svojmu kamošovi vo videochate, že je asi závislá. A ten jej, rovnako ako ona, žiarivým úsmevom odpovedá, že je asi tiež závislý. Na koniec sa ťa rozprávač spýta: „A čo ty? Si závislý?“

V Číne sa hovorí o závislosti na telefónoch minimálne od roku 2003. Ako to je dnes?

Podľa prieskumu Common Sense Media sa 59% rodičov obáva, že ich deti sú závislé. Kým 80% z nás ma nutkanie skontrolovať každú hodinu, tak 72% má tendenciu odpisovať okamžite. Vznikol dokonca nový pojem nomofóbia, teda strach z odlúčenia od telefónu.

Ako sme na tom my, Slováci?

Podľa aktuálnych dát Consumer Barometer od Google sme zistili, že smartfón využíva až 70% Slovákov, pričom 89% z nich je online denne, pre 68% z nich je internet zábavou a nakoniec 54% ľudí je online na mobile, kým pozerá TV.

Aj keď tieto dáta sú v podstate podobné Európskej únii, môžu sa stať problémom.

Pridať komentár