Instagram Guide: Čo robiť, aby tvoj profil žiaril a bol úspešný? (1.časť)

Instagram Guide: Čo robiť, aby tvoj profil žiaril a bol úspešný? (1.časť)

Instagram ako taký asi netreba nijak špeciálne predstavovať. Čo je ale podstatné, túto sociálnu sieť používa vyše 500 miliónov ľudí a dennodenne je aktívnych až 300 miliónov. A to ani zďaleka nie je všetko. Každý deň sa sem nahrá cez 95 miliónov fotiek, či videí.  To sú teda poriadne veľké čísla, čo poviete? 

V dnešnom článku by sme vám chceli ukázať návod na to, ako byť na tejto sieti úspešný a čo robiť, aby tvoj profil vynikal, pretože je to veľmi účinný nástroj pre dizajnérov, či kreatívcov.

Možno si vravíte, či je vôbec možné sa medzi toľkými užívateľmi a tou obrovskou masou obsahu vôbec presadiť. Keby to nebolo možné, tento článok by sme samozrejme nepísali, takže poďme na to.

Insta 1

1. Prečo vôbec používať Instagram?

Ak vás tie úvodné čísla ešte nepresvedčili, je dobré podotknúť, že táto sociálna sieť je úplne iná od tých ostatných, čo momentálne na trhu je. Jedna jediná fotografia niekedy dokáže fakt veľké veci. Aj preto ju s obľubou využívajú aj tie najväčšie značky a firmy sveta.

Insta 2

 

Áno, je to presne kvôli tomuto číslu. 4 % v priemere zo všetkých followerov. Možno sa to môže zdať málo, no v porovnaní s Facebookom je to obrovský rozdiel. Rozdiel v (pre marketérov) magickom slovíčku – engagement.  Môžeme to chápať ako všetku aktivitu, ktorú užívateľ vykazuje napríklad pri jednotlivom príspevku. V našom prípade sú to lajky, komentáre, zdieľania alebo počet videní.

Teraz príde tá dobrá správa. Facebook využíva až 93 % marketérov. Čo sa týka Instagramu je to len „chabých“ 36 %. (zdroj: Selfstartr). Takže aj vďaka obrovskému množstvu obsahu aj užívateľov, je tu obrovský priestor využívať práve Instagram na svoje marketingové aktivity, kedže zatiaľ nie je tak zahltený reklamnými príspevkami ako spomínaný Facebook.

Insta 3

 

2. Toto je kľúč k úspechu! (Skoro)

Ak by ste si z tohto článku mali aspoň niečo zapamätať, mal by to byť práve tento bod. Asi je naivné si myslieť, že sa to spraví „samo“ ak popridávame pár pekných fotiek. Okrem toho potrebujete aj tieto ingrediencie:

  • Jasná vízia a stratégia
  • Konzistentnosť/Pravidelnosť prispievania
  • (S)Poznať svoje publikum
  • Mať stanovený (vlastný) vizuálny štýl

Ak všetky tieto ingrediencie zmixujete v tom správnom pomere, Instagram vám môže priniesť výborné výsledky.

Insta 4

 

3. Ako zvoliť tú správnu stratégiu?

Načo stratégia? Lebo vhodne zvolená stratégia vie priniesť to správne posolstvo, k tým správnym ľudom, v tom správnom čase. Tak jednoduché a pritom niekedy tak ťažké. Ak si na Instagrame nový, no aj ak chceš začať odznova, začnite stanovením 1-2 hlavných cieľov. Tu je pár najbežnejších príkladov od značiek, firiem, či individualistov:

  • Poukázať na svoje produkty alebo služby
  • Budovať komunitu
  • Zvýšiť povedomie o vás/vašej značke
  • Zvýšiť lojalitu už existujúcich zákazníkov
  • Zdielať novinky z „kuchyne“
  • Propagácia produktov potenciálnym zákazníkom

Mať takto vymenované ciele je síce fajn, no ak nevieme ktorý presne „pasuje“ pre teba, veľmi nám to nepomôže. Skúste sa sami seba opýtať nasledovné otázky:

  • Prečo vlastne používaš Instagram?
  • Ako ti môže pomôcť Instagram k naplneniu tvojich marketingových cieľov, čo od neho očakávaš?
  • Koľko času/budgetu vieš obetovať pre prácu s Instagramom?
  • Čo odlišné ti vie Instagram priniesť oproti ostatným platformám?

Napríklad u nás v Sketcher-i je  hlavným cieľom pri práci s Instagramom, vybudovať komunitu kreatívcov a zvýšiť povedomie o značke. 

Insta 5

Podobný cieľ môžu mať napríklad aj dizajnéri alebo kreatívci, ktorí sa chcú dostať do povedomia a nájsť si job.

Mať stanovený cieľ a celkovú stratégiu je super, no veľmi podstatnú úlohu zohráva obsah, ktorý na Instagram pridávame a takisto jeho forma, no nesmieme zabúdať ani na dôkladné vyplnenie nášho profilu. Presne o tom bude nasledujúca časť, ktorú vám prinesieme už o týždeň. Máte sa na čo tešiť.

 

Zdroj, foto: blog.bufferapp.com

Pridať komentár