Instagram sa mení k stále silnejšiemu marketingovému nástroju

Instagram sa mení k stále silnejšiemu marketingovému nástroju

Instagram prišiel v poslednej dobe s viacerými zaujímavými zmenami, ktoré sa dotýkajú všetkých užívateľov, influencerov a marketérov. Prinášame ti prehľad tých najdôležitejších a najzaujímavejších.

 Zmeň si bio. Oplatí sa to

Doteraz si mal vo svojom profile možnosť predstaviť sa pomocou 150 znakov textu (vrátane emoji) a jedným linkom na web alebo sociálnu sieť. Po novom môžeš do popisu účtu pridávať klikateľné odkazy na iných (@) užívateľov alebo (#) hashtagy. Ak vo svojom „bio“ označíš iného užívateľa, ten uvidí notifikáciu a môže daný link deaktivovať. Je to výborný spôsob ako vytvárať prepojenia v rámci samotného Instagramu.

InstaShopping dobíja svet

Možnosť nakupovať cez Instagram sa rozšírila po USA aj do Austrálie, Brazílie, Kanady, Francúzska, Nemecka, Talianska, Španielska a Veľkej Británie. „Nakupovacie“ posty fungujú na platforme od roku 2016 a zdá sa, že sa vo veľkom osvedčili. Instagram sa odvtedy stal platformou, ktorá je lídrom v e-obchode v oblastiach módy a cestovania.

Nejedná sa totiž o klasické tlačidlo „kúpiť“. Značky môžu týmto spôsobom tagovať produkty priamo vo svojich organických postoch vrátane základných informácií o produkte, cene a linku na web kde si ich môžu priamo objednať. Tento typ postov neumožňuje priamy nákup produktov cez apku Instagramu, no značkám drasticky zvyšuje online objednávky a e-commerce traffic. Obchod Lulu’s napríklad dosiahol vďaka Insta Shoppingu 100-tisíc návštev a 1200 objednávok na vlastnom webe. Otázka znie, kedy príde táto skvelá funkcia aj k nám.

Zdroj: Wersm

Stories dostanú rozšírené možnosti

Instagram testuje aj ďalšiu zaujímavú funkciu. Chce umožniť užívateľom zdieľať verejné posty vo svojich Stories. Možnosť „reshareovať“ v rámci paltformy rovnký obsah doteraz neexistovala. Ľudia to obchádzali pomocou screenshotov a manuálneho vkladania vlastných popisov do v Story. Takto sa však nebolo možné dostať priamo k pôvodnému obsahu. Okrem iných funkcií presne toto nová funkcia rieši. Jednotlivé posty sa totiž budú dať emedovať a vkladať do Stories kde bude možné ich upravovať pomocou štandardných nástrojov. V Stories tak bude podľa všetkého možné klikať na zdieľaný obsah a tak sa dostať k jeho zdroju. Vytvorí sa tak oveľa viac prepojení medzi Stories a News Feedom. Či to je pozitívny ale negatívny krok si budeme musieť počkať.

Zdroj: wersm.com