Jakub Čech: Ľudia, ktorí sú cieľavedomí a dosahujú výborné pracovné výsledky, nemajú čas na intrigy a ohováranie, ktoré spravidla rozvracajú kolektív

Jakub Čech: Ľudia, ktorí sú cieľavedomí a dosahujú výborné pracovné výsledky, nemajú čas na intrigy a ohováranie, ktoré spravidla rozvracajú kolektív

Reklamná agentúra daren&curtis začala písať svoj príbeh v roku 2004 a odvtedy sa z nej stala fullservisová agentúra, ktorá pracuje i pre zahraničných klientov. My sme vyspovedali jej CEO – Jakuba Čecha, tak sa usaď a načerpaj kopu inšpirácie.

Zdroj: daren&curtis

Ahoj Jakub! Počet spokojných zákazníkov na Vašej stránke ukazuje už číslo 314. Ktorý z projektov bol pre teba zo všetkých týchto najdôležitejší a prečo?

Projektov bolo mnoho, veľa z nich bolo naozaj výnimočných. Najviac sa mi páči, keď tvoríme nové firemné identity a nové značky, ktoré časom ukážu, že sme zvolili dobrú cestu a klientovi sa dostaví úspech. Vážim si každého klienta, ktorý ocení našu prácu. Vybrať jeden konkrétny zrejme nedokážem. Robili sme projekty pre klientov ako Lenovo, Webhouse či Sygic. Veľmi zaujímavé pre mňa bolo pripravovať launch aplikácie Hopin na Slovensku.

Zdroj: daren&curtis

Ako vyzerá Vaše pracovné prostredie, v ktorom prebieha hlavná fáza kreatívneho procesu?

Máme moderný open space office, v ktorom sú ľudia neustále v kontakte. Majú k dispozícii malú „kaviarničku“, lounge priestor s tulivakmi, kde častokrát prebiehajú brainstormingy. Myslím, že to ako náš office vyzerá je určite jedným z benefitov, pre náš tím.

officeZdroj: officeroka.sk

Tu sa môžete online prejsť po našich priestoroch.

V roku 2004 ste začali písať Váš príbeh. Aká bola tvoja cesta, kde sa zrodil nápad a ako si ho zrealizoval?

Na strednej škole som vydával pomerne úspešný školský časopis. Vďaka tomu som sa naučil pracovať s grafickými programami, manažovať ľudí a získal nejaké vedomosti z tlačiarenského biznisu. Po strednej som sa hneď nedostal na vysokú školu, mal som voľný rok, tak som pre známych začal vyrábať vizitky a jednoduché webstránky. Nosil som im ich v batohu a chodil som MHD-čkou, keďže vtedy som mal iba 17 rokov. To sa rozvinulo až do dnešnej podoby, kedy máme 20 členný tím a robíme aj pre medzinárodné značky.

S čím za Vami klienti najčastejšie prichádzajú? Jedná sa väčšinou o komplexné marketingové riešenia, alebo si niekto vyžiada napr. iba nové logo?

Požiadavky klientov sú skutočne rôznorodé. Väčšina k nám prichádza s tým, že chcú vytvoriť celú firemnú identitu alebo nakopnúť online marketing.

daren2Zdroj: FB daren&curtis

Všimol som si, že ste medzi svoje služby zaradili aj školenia. Kedy a prečo ste s tým začali? 

Vidím, že množstvo našich zákazníkov opakuje v podnikaní a marketingu rovnaké chyby. Mnohým som sa snažil poradiť na osobných stretnutiach, no tých bolo časom toľko, že to nebolo zvládnuteľné. Preto sme s kolegami dali hlavy dokopy a vytvorili sme konkrétne školenia, prostredníctvom ktorých dokážem súčasne poradiť aj 15 ľuďom. Som rád, že si získavajú stále väčšiu obľubu a nemáme problém ich vypredať dva týždne vopred.

Momentálne na Vašej stránke svieti jednotka pri položke kariéra. Hľadáte spolupracovníka. Aké kvality by mal mať človek, ktorý príde do Vašej agentúry?

Čo je najdôležitejšie, musí to byť človek, ktorý je tímový hráč, je zodpovedný a orientuje sa v marketingu. Veľmi si zakladáme na zdravom kolektíve, vzhľadom na to, že v práci ľudia trávia väčšinu dňa. Osobne si dávam za cieľ to, aby ľudia chodili do práce radi.

Marketing v roku 2017. Aké budú podľa teba najväčšie trendy?

Trendy sa určite presúvajú čoraz viac do digitálu. Obsah, ktorý značky tvoria sa bude opäť musieť posunúť kvalitatívne vyššie. Ľudia si budú vyžadovať obsah šitý na mieru práve im. Nakoniec som si istý, že video opäť potvrdí svoju dominanciu v rámci formátov obsahu.

Prečo práve názov daren&curtis? Skrýva sa za Vaším menom nejaký príbeh?

Daren&curtis má znázorňovať kombináciu strategického a kreatívneho myslenia. Mojim cieľom bolo vytvoriť názov, ktorý v sebe nesie kúsok tajomstva a prestíže. Našou tendenciou je robiť aj pre zahraničných klientov, preto sme potrebovali názov, ktorý znie medzinárodne.

daren1Zdroj: FB daren&curtis

“Bude to tým, že sme skvelý tím”. To hovorí veľa o súdržnosti Vášho kolektívu. Ako však na pracovisku udržujete neustále dobré vzťahy a atmosféru?

Základný bod je produktivita. Snažíme sa vytlačiť z nášho kolektívu „flákačov“. Znie to možno zvláštne, ale ľudia, ktorí sú cieľavedomí a dosahujú výborné pracovné výsledky, nemajú čas na intrigy a ohováranie, ktoré spravidla rozvracajú kolektív. Tiež si potrpíme na otvorenú komunikáciu a nie vynucovanie rešpektu zo strany nadriadených.

daren4Zdroj: FB daren&curtis

V čom sa odlišujete od iných reklamných agentúr a na čo kladiete dôraz?

Myslím, že sme jedna z mála agentúr, ktorá sa orientuje primárne na SMB segment. Aj stredne veľkej firme, ktorá má pomerne malý mediálny rozpočet dokážeme vytvoriť zaujímavú, kreatívnu a efektívnu kampaň, ktorá mu prináša pozitívny výsledok. Je to vďaka tomu, že máme perfektne vyladené procesy, ktoré odstránili chaos v projektoch, čím sme eliminovali nepredvídateľné výdavky spôsobené nekoordinovanou prácou na projektoch.

Boli za 12 ročnú existenciu Vašej agentúry niekedy chvíle, keď ste si so zadaním nevedeli rady? Ako riešite “kreatívne suchoty”?

Jasné, to sa myslím deje všade. Riešime to brainstormingami, to znamená pivo a borovička

Zdroj: FB daren&curtis

Kde čerpáš inšpiráciu? Máš nejakú obľúbenú reklamnú agentúru, ktorej práca ťa nikdy nesklame a vzhliadaš k nej?

Nemáme žiadnu obľúbenú. Inšpiráciu nachádzam v každodennom živote, v pozitívnom prístupe k nemu. Snažím sa nevidieť problémy ako prekážky a čo je najdôležitejšie, žijem v prítomnosti a užívam si každý deň. Teda aspoň sa o to snažím. Myslím si, že keď človek robí, čo ho baví, tak mu inšpirácia nikdy nedôjde.

Aké sú tvoje vízie na rok 2017? Máš nejaké predsavzatia?

Určite, aj firemné aj osobné. Nehovorím tomu predsavzatia, ale ciele. V agentúre chcem rozbehnúť interný vzdelávací program formou workshopov a e-learning. Plus sme sa pustili do novej éry budovania darenu, ktorej hovoríme daren 2.0. Od začiatku roka máme nového kreatívneho riaditeľa, ktorý by nám k tomu mal dopomôcť. Pre seba by som si určite prial zlepšiť životosprávu a pohybový aparát (smiech).

Zdroj: FB daren&curtis

Na záver by si mohol čitateľom prezradiť, čo pre Vás v agentúre znamená slovo „úspech“.

Úspech je pre nás každý výstup pre klienta, ktorý mu prináša pozitívny efekt. Tešíme sa aj z malých projektov, pretože celý svet sa skladá z maličkostí.

Zdroj: darencurtis.sk