sag_cover
zdroj: sagmeisterwalsh.com

Jessica Walsh: Keď som mala 12, stiahla som si „cracknuté“ verzie všetkých druhov grafických programov

Jessica Walsh je dizajnérkou, umeleckou riaditeľkou, učiteľkou a partnerom v dizajnérskej firme Sagmeister & Walsh v New Yorku. Jej oceňované portfólio zahŕňa zoznam medzinárodných identít, kampane a reklamy, webové stránky, aplikácie, filmy, knihy a objekty pre klientov od značky mangového džúsu v Indii až po Židovské múzeum v New Yorku.

Dnes ti prinášame inšpiratívny rozhovor, ktorý ti dovolí nazrieť do hlavy jednej z najkreatívnejších žien akú tu dnes máme.

 

8911818785_1ab51e0d42_o

 

Mnohí z nás ju začali registrovať vďaka jej projektu „40 days of dating“ , ktorý dokumentuje výsledky experimentálneho randenia jej kamaráta Timothyho Goodmana si získal milióny kultových fanúšikov, apelujúcich na najintímnejšie ľudské kuriozity a vyjadrenie pocitov cez fotografie, typografiu a originálne umenie.

wa6

 

Ahoj, vieš si spomenúť na prvý obraz alebo obrazy, pri ktorých si začala uvažovať o vytváraní vizuálnej komunikácie?

Hello Kitty!

Ako sa tvoj záujem o grafický dizajn vyvíjal a nakoniec dospel do toho štádia, že sa z neho stala profesia?

Keď som mala 12, stiahla som si „cracknuté“ verzie všetkých druhov grafických programov, 3D software a flash. Už som sa sama naučila ako vytvoriť webovú stránku a začala som sa zaujímať o to, ako môže moja stránka vyzerať skvele, nad rámec toho, čo môže kód dokázať.

Na strednej škole som pár rokov robila webové stránky pre jednotlivcov a malé podniky. V jednej chvíli som dostala nápad na vytvorenie html pomocníka, ktorý ponúkne bezplatné grafické šablóny pre ostatné deti. Portál bol financovaný z reklamy a to mi dalo dôveru, že moja záľuba sa môže premeniť na profesiu. Išla som na Rhode Island School of design.

Prvý rok na škole som musela robiť všetky druhy klasického umenia s rukami: maľovanie, rezbárstvo, sochárstvo a kreslenie. Bola som zvyknutá len na navrhovanie s počítačom, tak toto bol pre mňa šok. Najprv som to nenávidela, avšak rýchlo som objavila potenciál v spojení analógovej práce s digitálnou, aby to bolo zaujímavšie. Od tej doby to malo veľký vplyv na moju prácu.

 

wa1Zdroj: sagmeisterwalsh.com

Čo alebo kto mal najväčší vplyv na tvoje zmýšľanie?

Od útleho veku mala na mňa silný ženský vplyv mama. Bola podnikateľka. Naučila ma, že veci nutne nemusia prísť do života ľahko. Nie je to iba o tom byť chytrým alebo talentovaným, kľúčom je vytrvalosť a drina.

arizone1Zdroj: sagmeisterwalsh.com

Ako sa ti pracuje v tíme oproti tomu, keď pracuješ sama? Ako sa práca zdieľa / rozdeľuje v tíme?

Keď sme so Stefanom začali pracovať, nebol žiaden tím ako to je teraz. Často to bol iba on a ja a internista, možno jeden ďalší dizajnér. V posledných rokoch sme to zmenili na projekty väčšieho rozsahu, kedy sme zvládali všetky aspekty rebrandu: od tlače, TVC, cez web a fotografiu až po aplikácie.

Doposiaľ sme sa vždy zhodli na tom, že chceme zostať malými, pretože nám to poskytuje veľa výhod, ale uvedomili sme si, že potrebujeme trochu narásť ak chceme zachovať kvalitu a stále brať tieto veľké zákazky. Momentálne nás je 10 dizajnérov na plný úväzok a takto dokážeme takmer všetko, čo nám príde do cesty.

appleZdroj: sagmeisterwalsh.com

Preferujem prácu v tíme. Myslím si, že spoločné úsilie medzi kreatívcami s rozličnými zručnosťami prinesie zaujímavšie výsledky oproti tomu, čo dokáže iba jedna osoba. Keď v našom štúdiu dostaneme nový brief, v koncepčnej fáze ho otvoríme spolu s niekoľkými ľuďmi v tíme a potom si porovnávame nápady a máme spoločný brainstorming.

Väčšinu času kreatívne smery a koncepty prichádzajú od Stefana alebo odo mňa, avšak občas, ak dizajnér alebo internista má silnejší nápad ako my, ideme do toho. Všetko je to o spolupráci na dosiahnutí najchytrejšej a najkrajšej práce, ktorá spĺňa funkčné ciele nášho klienta.

wa2Zdroj: sagmeisterwalsh.com

Ktoré vlastnosti by si označila za najsilnejšie? A v priebehu rokov, ako si ich pilovala?

Povedala by som, že identita značky. Mám rada koncepciu, ako značku a vizuálny jazyk, ktorý vytvoríme, dokáže pracovať v celkovom kontexte médií: print, digitálne média a televízia. Je to nahromadenie viacerých vecí, ktoré mám rada: prichádzanie s konceptuálnymi nápadmi, kreatívne a umelecké riadenie, dizajn, projektové riadenie a riadenie klientov.

Som dobrá v počúvaní klientových cieľov a obmedzení (rozpočet, časový harmonogram) a v prichádzaní s novými riešeniami, ktoré spĺňajú tieto funkčné parametre. Tiež som vždy bola dobrá v projektovom manažmente a vedela som odhadnúť, koľko budú veci trvať a udržiavať ich podľa plánu. Povedala by som, že rokmi sa môj proces zefektívnil a zrýchlil. Mám viac a viac rôznych skúseností a inšpirácií.

 

wa3Zdroj: sagmeisterwalsh.com

Čo si myslíš o špecializácií oproti zovšeobecňovaní?

Myslím si, že obe stratégie dokážu fungovať. Záleží na tom, kde sa nachádzate a aké je vaše médium. Poznám špecialistov, ktorý pracujú skutočne dobre s jedinečným médiom alebo keď majú špecifický štýl, alebo keď sú v svojom remesle. Keď sa z vás stane expert na niečo, čo robí iba málo ľudí, pravdepodobne pre to vznikne trh, aj pre bizarné veci.

Zistila som, že úspešná kreatívna špecializácia na veci, ktoré som považovala za nejasné: body painting, light painting, kriedová typografia, bublifukové a balónové umenie,…je v nej ťažšie predať „sám seba“ ak sa špecializujete na niečo, v čom je dobré množstvo ľudí. Viete koľko je talentovaných dizajnérov a fotografov? To je príliš veľa ľudí na tieto zručnosti. To je dôvod, prečo si myslím že cesta „generalizácie“ môže fungovať, ak máte čo ponúknuť okrem kreatívnych zručností.

To je veľmi žiaduce. Vždy sa snažím nájsť na pozíciu dizajnérov, ktorý majú zručnosti mimo dizajnu: či už ilustrácie, animácia alebo 3D práca, fotografia, písanie alebo konceptuálne zručnosti.

 

5 (3)Zdroj: sagmeisterwalsh.com

Aký vplyv majú podľa teba online dizajnové zdroje (blogy, tutorialy, fóra) na dnešnú produkciu grafického dizajnu?

Cenovo ľahký prístup k softvérom a tutoriálom umožnil mnohým ľudom stať sa dizajnérmi aalebo vyjadriť ich kreativitu, čo je fantastické! Dokonca aj pre ne-dizajnérov, existuje veľa dobrých nástrojov a aplikácii, ktoré im umožnia vytvoriť webovú stránku alebo vylepšiť ich fotografie.

Niektorí profesionáli majú negatívny názor na demokratizáciu dizajnu a nenávidia nástroje ako Squarespace, ktoré ponúkajú servis, ktorý vezme prácu profesionálom. Ja to tak nevidím – Myslím si, že tieto nástroje sú skvelé pre jednotlivcov a malé podniky, ktoré si v minulosti nemohli dovoliť návrh a končia so snahou vytvoriť ich logo vo Worde. Tieto nástroje pomáhajú, aby práca, ktorá nevyzerala dobre, bola krajšia. To je celé. Stále tu bude trh pre skutočnú kreatívnu prácu, ktorá vyžaduje inteligentné riešenie problémov, vlastné riešenia.

Počítače nemôžu konkurovať našim mozgom (zatiaľ). Tiež je zrejmé, že naša práca ako profesionálov, je lepšia. Dôvodom je ľahký prístup od softvérov až po online zdroje. S urýchlením krivky učenia a výrobného procesu vo všetkých oblastiach dizajnu, animácie, 3D, spracovania a ďalších zručnostiach, nám to umožnilo posunúť kvalitu a štýl práce, ktorú vytvárame.

Myslím si, že to je vzrušujúce a neviem sa dočkať, ako bude priemysel pokračovať pri vývoji kreatívnych nástrojov a ako budú technológie pokračovať v inováciách.

 

wa4Zdroj: sagmeisterwalsh.com

Čo ťa momentálne fascinuje a ako to zasahuje do tvojej práce?

Zaujímam sa o generatívne/interaktívne spracovanie jazykov a ako ich môžeme využiť v našej práci. Je to skvelý nástroj, ktorý nám umožní priviesť jazyk značky k životu: či už reaguje na pohyb alebo interakciu. Môžete pridať hravosť, osobnosť alebo príbehy do práce. V tomto smere uvidíte viac projektov od nás.

Máš nejaké poverčivé presvedčenia, pravidlá alebo rituály, podľa ktorých sa riadiš?

Verím v poctivosť a transparentnosť. Som veľmi priamočiary človek, nie iba v osobnom živote ale taktiež pri klientoch alebo našich dizajnéroch. Verím, že život by bol jednoduchší, keby všetci hovorili priamo ako to je.

 

wa5Zdroj: sagmeisterwalsh.com

Aká je najlepšia rada, ktorú si počula a opakuješ ju ostatným aj ty?

Predstieraj to, kým to nespravíš. Interpretovala som to hneď na začiatku mojej kariéry, keď mi niekto dal úlohu, ktorú som nevedela urobiť a chcela som to urobiť. Iba som povedala áno a potom si to zistila neskôr. Naozaj nie je ťažké splniť akúkoľvek úlohu, ak používate zdravý rozum, vytrvalosť a viete ako byť vynaliezavý.

Čo by si chcela, aby si vedela keď si mala 21?

Robiť skvelú prácu nestačí. Keď som bola mladšia, nedocenila som energiu vynaloženú na hľadanie a získavanie správnych klientov a predávanie mojich nápadov klientov.

 

interview-jessica-walsh-sagmeister-walsh-graphic-design-designboom-08Zdroj: sagmeisterwalsh.com

trumpZdroj: sagmeisterwalsh.com

Posledná vec na záver, máš svoje osobné motto?

Dokonalosť je nudná. Platí to pre život aj našu prácu.

 

Ďakujeme za rozhovor!

Zdroj, foto: sagmeisterwalsh.com