JOJ potrestaná mastnou pokutou 10 tisíc eur za priveľa reklamy počas filmu

JOJ potrestaná mastnou pokutou 10 tisíc eur za priveľa reklamy počas filmu

Televízna scéna Slovenska sa otriasa. Rada pre vysielanie a retransmisiu sa na svojom zasadnutí zaoberala sťažnosťami divákov na vysielanie televízie JOJ. Skončilo to pokutou 10 tisíc eur.

Predmetným filmom, počas ktorého bola zaradená reklamná slučka až päťkrát má byť Labyrint: Útek, odvysielaný 18. júna tohto roku v celkovom trvaní 146 minút a 18 sekúnd aj s reklamnými prerušeniami.

Portál HNonline.sk píše: „Množstvo reklamy, ktoré môžu zaradiť televízie do vysielania, stanovuje zákon o reklame.  V ňom je stanovená celková dĺžka vysielaných reklám, aj povolený počet prerušení relácie. Komerčným televíziám zákon ukladá, že čas vyhradený reklamným šotom počas jednej hodiny nesmie presiahnuť 20 percent. To znamená, že celková dĺžka vysielanej reklamy môže byť maximálne 12 minút za hodinu. Do tohto času sa však nezarátava čas venovaný vlastnej propagácii alebo upútavkám na vlastný program.“

Rada pre vysielanie a retransmisiu sa pri udeľovaní sankcií zaoberá aj opakovanými prehreškami televízií. V prípade opakovaných porušení zákona sa môžu pokuty vyšplhať až do výšky desiatok tisíc eur. Takže ostáva konštatovať, že JOJ-ka obstála ešte celkom dobre, je na ňu však zdvihnutý varovný prst.

Po zrušení šou Take me out tak televízia JOJ opäť púta pozornosť.

Zdroj: HNonline.sk

Pridať komentár