Juraj Kováč: Žijeme v super časoch pre kreatívcov

Juraj Kováč: Žijeme v super časoch pre kreatívcov

This is Locco je prvá slovenská crossline agentúra, ktorá už nejaký čas múti vody slovenského kreatívneho priemyslu. Nedávno sa u nich udiali aj zaujímavé personálne zmeny. O všetkých novinkách sme sa porozprávali s novým kreatívnym riaditeľom This is Locco, Jurajom Kováčom.

14542395_10154556048034556_4838603500927437212_oarchív J. Kováč

Zdravím ťa Juraj, na začiatok sa opýtam ako sa vašej agentúre darilo v uplynulom roku?

Darilo sa nám výborne, vyhrali sme veľké tendre a získali dobrých klientov. Točili sme veľké TV spoty aj komplexné online projekty. Okrem zaujímavej roboty máme rozšírený kreatívny a accountský team, ktorý do agentúry priniesol čerstvú energiu a know-how.

Vedel by si stručne pomenovať dôvody zmien vo vedení agentúry?

Prirodzene, ako rastie klientska základňa, rastú s ňou aj personálne nároky.
V istom momente bolo potrebné prehodnotiť spôsob riadenia a servisovania zadaní. Tieto potreby sme vyriešili z interných aj externých zdrojov.

Ako kreatívny riaditeľ teda pôsobíš od nového roka. Ako si vnímal túto príležitosť? Je to skvelý kariérny posun, no je to aj zodpovednosť a poriadna zmena náplne tvojej práce, však?

Zodpovednosť určite, zmena až tak nie. Na túto pozíciu som sa postupne pripravoval už rok a pol, teraz nastalo jej „zoficiálnenie“.
Mojou úlohou je garantovať kvalitu výstupov a pracovať s tímom.
Určite však neodchádzam od samotného vymýšľania a produkovania reklamy.
To je to, čo ma baví.

14907600_10154670798204556_6892176024002792962_narchív J. Kováč

Skúsme sa obzrieť trochu do minulosti. Aký je príbeh vzniku This is Locco? A čo vlastne znamená This is Locco?

V Malackách je krčma Loco bar a práve tam vznikol nápad založiť agentúru v hlave Ivana, ako rodeného Malačana…. ale nie. Nápad skrsol v hlavách Tomáša a Ivana (pozn. red. majiteľov agentúry) v čase, keď ešte nebolo bežné, že v jednej agentúre robia ľudia vyskillovanív online aj v offline sfére. Za konceptom agentúry je presvedčenie, že dobrý nápad musí fungovať vo všetkých kanáloch. This is LOCCO ako názov pochádza z repliky obľúbeného Matrixu „Neo, this is loco!“

V popise máte, že ste prvá crossline agentúra. Skús to trochu rozviesť, čo tým máte na mysli?

Ide o koncept agentúry, ktorá je schopná obslúžiť klientské potreby rovnako dobre v online aj v offline komunikácii. Veríme, že práve synergia a jedno posolstvo naprieč týmito kanálmi dokáže najlepšie fungovať.

Naši ľudia majú široký skillset, neinklinujeme preto k nejakému riešeniu preto, že sa nám robí jednoduchšie, ale hľadáme to, čo bude pre klienta a jeho produkt fungovať najlepšie.

Môžeš vyšpecifikovať niektoré prelomové projekty, na ktorých ste robili a posunuli vás do vyššej ligy?

Prvým veľkým momentom bolo určite získanie klientov Siemens a Liptov na začiatku existencie This is Locco. Dokázali sme, že sa agentúra vie sama uživiť a zaplatiť prvých zamestnancov. Ďalším zlomom bolo získanie Sberbank, najskôr online, následne aj ATL. Vymysleli a realizovali sme prvé spoty a prvé prime time reklamy s top produkciami.

Z nášho pohľadu obrovský projekt s presahom do tvorby produktu na medzinárodnej úrovni bol launch poisťovne Onlia, kde sme obstáli medzi zahraničnými agentúrami. Z najnovších úspechov je to určite zjednotenie a nová komunikačná stratégia komerčnej a zdravotnej poisťovne Union a nedávna výhra digitálneho tendra VÚB, kde máme obrovský priestor nastaviť online komunikáciu na najvyššom leveli.

locoarchív J. Kováč10372576_988933351186664_584371311321710609_narchív J. Kováč

Už niekoľko rokov máte teda v portfóliu klientov aj značku syrov Liptov. Je táto spolupráca v niečom špecifická, do akej miery využívate aj značku Liptov ako regiónu?

Liptov je s nami už 4 roky, tento december sme ho v ťažkom tendri medzi top konkurenciou obhájili.  Myslím si, že práve dlhodobá spolupráca s klientom nám umožňuje ho lepšie spoznať, preniknúť hlbšie do problematiky a pripraviť najlepšie možné kampane. Špecifikom Liptova a jeho USP je práve jedinečnosť lokality, z ktorej výrobky pochádzajú. Tá je dlhodobo vnímaná pozitívne, prírodne a čisto. Sú to hodnoty, ktoré lokalita následne prepožičiava aj značke, a my na nich staviame a podporujeme ich.

Dobré nápady prichádzajú od ľudí, nepadajú z neba.  Máte v tíme dosť talentovaných ľudí alebo je na Slovensku ťažké nájsť kvalitného človeka pre vec?

Je náročné nájsť talentovaného a šikovného človeka, ktorý navyše zapadne do celého tímu a je naladený na rovnakú vlnu ako zvyšok kolektívu.  Zatiaľ sa nám však vždy podarilo takýchto ľudí nájsť a v LOCCU sa zišla partia naozaj nadšených reklamných makačov s rôznym profesionálnym pozadím z rôznych kútov sveta.

Čo hľadáte u ľudí, ktorí sa chcú dostať do kreatívneho sveta, a práve skončili školu? Ako vyberáte komu dáte šancu?

Nadšenie, kritické myslenie, zvedavosť a chuť robiť. Ideálne je u nich vidieť čo už majú za sebou. Nemusí to byť reklamné portfólio, pokojne aj hobby projekty, ktoré ich bavia, a ktorým obetovali čas. Osobne mám rád multidisciplinárnych ľudí – grafik, ktorý rozumie kódu, kopík, ktorý skladá hudbu, atď. Ukáže to šírku myslenia a často prinesie nový pohľad na vec.

loco1archív J. Kováč

Čo môžeme od Locco očakávať v roku 2017?

Rozširujeme celý tím, posilňujeme o seniorných ľudí, ktorí prinesú do agentúry veľkú pridanú hodnotu. Sťahujeme sa do nových inšpiratívnych priestorov.

Zavádzame nové, efektívnejšie procesy.

Môžete teda čakať ešte lepšie, kreatívnejšie práce pre starých aj nových klientov  a oznámenia o vyhratých tendroch :)

V posledných rokoch sa na slovenskej scéne objavilo mnoho naozaj kvalitných kampaní, pričom niektoré zarezonovali aj medzinárodne. Méta sa posúva každý rok vyššie a vyššie. Čo musí robiť takáto agentúra, aby nezaostávala a nenechala sa zvalcovať konkurenciou?

Tieto úspechy iba potvrdzujú vysokú úroveň slovenskej reklamy a agentúra, ktorá chce byť u nás úspešná, musí reflektovať svetové trendy. Myslím si,že sa netreba báť zmeny. Myslieť inak ako bolo zvykom pre reklamné agentúry.

Občas sa stať viac produkčným štúdiom, občas eventovou agentúrou, občas programátormi či technológmi priamo u klienta.

14468699_10154556047234556_2713715246616212166_oarchív J. Kováč

Ako u vás vyzerá bežný pracovný deň?

Každý jeden úplne inak, vyskytuje sa v nich však kolobeh nasledujúcich činností:
– ranný status, ranná káva, ranná ciga, ranné Adelino žobranie. Rozdávanie úloh, accountské accountovanie, arťácke artovanie a kopícke ďobkanie do klávesnice. Meetingy, briefingy, brainstormy, kickoffy, reviews. Ďalšie kávičky, čajíčky, desiaty, obedy, keď sú tendre aj spoločné večere. Cesty do miestnej samošky s najlepšou pani Babičkou a pánom Podnikateľom. Shootingy, zvukovýroby, prezentácie, feedbacky. Radosti, neresti, občasné starosti. Oslavy menín, narodenín, detí, odchodov, príchodov. Zhasínanie svetiel, kódovanie alarmu Locco domčeku.

Nejaké odporúčania pre mladých kreatívcov na záver?

Vymýšľajte, kreujte, kriticky rozmýšľajte, buďte aktívni. Žijeme v super časoch pre kreatívcov, každý ma vo vrecku vlastnú kameru, strižňu, nahrávacie štúdio aj mediálnu spoločnosť. Technika už nieje diferenčný faktor, ale to čo s ňou robíte.

Nadšený junior je veľakrát zaujímavejší ako demotivovaný senior.

Tak sa ukážte :)