Keď sa púšťaš do digitálneho marketingu, dávaj si pozor na týchto 5 mýtov

Keď sa púšťaš do digitálneho marketingu, dávaj si pozor na týchto 5 mýtov

Marketing má už v dnešnej dobe obrovské množstvo typov a foriem, ktoré môže využívať takmer ktokoľvek, avšak aj napriek tomu vznikajú predsudky, čo sa týka niektorých foriem marketingu. Digitálny marketing sa v súčasnosti teší veľkej popularite, čo so sebou prináša aj nejaké predsudky, či mýty najmä pri využití digitálneho priestoru malými firmami.

  1. Digitálny marketing je len pre veľké firmy

Kedysi takýto výrok mohol byť pravdivý, ale v dnešnej digitálnej dobe, kedy sú médiá a zariadenia tak rozvinuté, že ich ceny klesli dosť nízko na to, aby si ich mohol dovoliť takmer každý, už tento výrok považujeme za mýtus. Je síce pravda, že obrovské marketingové kampane stoja veľké peniaze, avšak nikde nie je napísané, že aj nízkorozpočtová kampaň malej firmy nemôže byť úspešná.

  1. Výsledky sú okamžité

Toto je pravdepodobne sen každého marketéra, avšak zatiaľ to ostáva iba bohapustou fikciou. Všetko chce svoj čas, tak aj výsledky, aj keď výhodou digitálneho marketingu je, že rozdiel, ktorý kampaň zaručila môžeme vidieť o čosi skôr a môžeme ho o čosi jednoduchšie vysledovať, ako pri tradičnej reklame.

smallhuffpost.com
  1. Väčšia návštevnosť = viac peňazí

Mnoho ľudí si myslí, že čím viac je ich web navštevovaný, tým viac to vedie k nákupu. Teoreticky by to tak mohlo byť, avšak nie vždy to tak funguje, a dokonca to nie je ani cieľom digitálneho marketingu. Jeho cieľom je čo najlepšie porozumieť spotrebiteľom a prevádzkovať čo najlepšie cielenú stránku.

  1. Email marketing je spam

Je prekvapivým faktom, že email marketing má podľa štatistík najvyššiu návratnosť investícií, čo sa týka digitálneho marketingu. Ako každý markeitng aj email marketing môže byť zneužitý. Toto zneužitie nazývame spam a to dáva email marketingu ako takému zlé meno.

Avšak email marketing ako nástroj podpory predaja, môže byť veľmi silnou a účinnou stratégiou (posielanie kupónov, zliav a propagačných materiálov mailom).

  1. Musíme viesť digitálny marketing na každej sociálnej sieti

V digitálnom marketingu nám ide najmä o ZACIELENIE, preto nie je dôležité množstvo použitých sociálnych sietí, ale výber tej správnej platformy. Je potrebné vedieť o našich zákazníkoch čo najviac, napr. aj formou dotazníkov a ankiet, kedy zisťujeme hlavne demografické údaje, ktoré sú pre zacielenie marketingovej kampane veľmi dôležité.

Využívanie marketingu na sociálnych sieťach je doslova požierač času a preto je lepšie dávať 100% na menej úrovniach, ako 50% na viacerých.

Zdroj,: www.entrepreneur.com,

Pridať komentár