Kupuješ to, čo ti radia influenceri. Vďaka nim totiž viac veríš značke

Kupuješ to, čo ti radia influenceri. Vďaka nim totiž viac veríš značke

Rola brandingu v dnešnom biznise sa vyvíja. A či sa ti to páči alebo nie, veľa influencerov je v tejto brandži silnejších ako kedykoľvek predtým. Social influence sa teraz javí ako najefektívnejší spôsob na generovanie pozitívneho buzzu a získavania dôvery voči značke.

Avšak ako presne sú influenceri pre tvoj biznis dôležití? Je pravidlom, že zakaždým generujú len pozitívny buzz okolo značky?

Online priatelia a členovia rodiny sú naši najväčší influenceri

Veľa influencerov prišlo na scénu v období, keď začali rásť sociálne siete. V roku 2009 agentúra Razorfish publikovala Fluent report, v ktorom tvrdila, že jediný príbeh o tvojej značke, na ktorom záleží je ten, ktorí si zákazníci hovoria online.

Navyše výskumná spoločnosť Nielsen prišla so zistením, že 92 % zákazníkov verí viac online odporúčaniam od svojich priateľov a rodiny ako akejkoľvek inej forme reklamy, pretože tie vraj vedú k „Haló efektu“ značky.

Influenceri sa stali najlepšími priateľmi spotrebiteľov

Ako veľmi sú spotrebitelia ovplyvnení bloggermi, instagramermi a influencermi, ktorých nikdy nestretli? V článku Deborah Weinswig pre Forbes sa uvádza, že influenceri sú zlaté deti marketingovej stratégie súčasnosti. Aj napriek tomu, že ich v reálnom svete ľudia osobne nepoznajú, 92 % spotrebiteľov im verí viac ako tradičnej reklame či celebritnému endorsementu. Sú influenceri teda na ceste stať sa novými celebritami?

Mileniáli nakupujú pod vplyvom internetu

Ak sú tzv. „millennials“ tvojim cieľovým publikom, máš ešte väčší dôvod investovať do svojej stratégie pre sociálne médiá. Potvrdzuje to aj report spoločnosti Deloitte, podľa ktorého takmer polovica spotrebiteľov z tejto generácie je ovplyvnená sociálnymi médiami najmä, čo sa týka peňazí. V prípade „non-millennials“ je to len 23 %, čo je výrazný rozdiel.

Influenceri porazia display reklamu s prehľadom

Spoločnosť Tap vykonala štúdiu efektivity predaja, ktorá ukázala, že keď vanilkovo-mandľové mlieko promovali fitness a food influenceri, vygenerovali tak 18 násobok predaja, ktorý dokázali vygenerovať display reklamy. S rastom využívania služieb Ad Block sa niet čo diviť. Štúdia ukázala aj to, že obyčajný blog je schopný 11 násobku ROI v horizonte 12 mesiacov oproti display reklamám.

Produktovo zameraní influenceri môžu poškodiť tvoju značku

Treba však myslieť aj na to, kedy ti už influenceri nepomôžu a skôr tvojej značke ublížia. V časopise Marketing Science predstavili experiment, v ktorom analyzovali takmer 400 marketingových kampaní promujúcich 192 kozmetických značiek na komunitnej platforme v Južnej Kórei. Zaujímavým výsledkom bolo, že aj keď sa im podarilo vygenerovať buzz okolo špecifických produktov, ktoré boli promované, zaznamenali znížený word of mouth o značke všeobecne. Ak chceš teda promovať značku ako takú, poslať influencerom individuálny produkt nemusí byť tá správna cesta.

Video cross-promotion môže byť budúcnosťou influencer marketingu na sociálnych médiách

Aká je vlastne budúcnosť influencer marketingu na sociálnych médiách a ako to môžeš využiť pre svoju značku a podnikanie? Niektorí odborníci tvrdia, že vzťah značiek a SMI marketingu bude slabnúť. Pravdepodobnejšie ale je, že sa bude len vyvíjať.

Podľa článku Christini Newberry z Hootsuite, jednou z najefektívnejších ciest ako zvýšiť kredibilitu značky, nie je iba pozývať influencerov, aby o vás publikovali. Dvakrát efektívnejšie je, ak budú súčasťou obsahu značky na vašej vlastnej stránke na sociálnych médiách. A ak je to video obsah, o to lepšie. Je čas premýšľať nad cross-promotion.

Zdroj: virgin.com