Lidl prišiel s odvážnou kampaňou, v ktorej bojuje proti vysokým cenám konkurenčných produktov

Lidl prišiel s odvážnou kampaňou, v ktorej bojuje proti vysokým cenám konkurenčných produktov

Lidl si za posledné roky vybudoval postavenie s dobrým imidžom kvalitne vnímaných potravín. Z prvotnej pozície, keď reťazec ľudia považovali najmä za cenového hráča, sa postupne vyprofiloval na „potraviny“ vyhľadávané širokou cieľovkou aj pre chuť, kvalitu a čerstvosť, kritérium výhodnej ceny však samozrejme zostalo. Aj o tom bola ich najnovšia kampaň.

Za kampaňou stojí agentúra Wiktor Leo Burnett. Zaujímavosťou je, že súbežne s tvorením kampane prebehol veľký prieskum preferencií spotrebiteľov, realizovaný spoločnosťou GfK Slovakia. Pri vzorke 1 200 respondentov, 8 900 anonymizovaných chuťových testov a desiatkach produktov obstáli privatné značky Lidla rovnako výborne ako konkurenčné brandy. S jediným rozdielom – Lidl je cenovo výhodnejší.

 

 

Koncept, ktorý sa nakoniec prepracoval až k finálnej exekúcii, jasne hovorí, že oba produkty dopadli výborne, rozdiel je jednoducho v cene, kedže kvalita je naozaj porovnateľná.

„Nechceli sme ukazovať nudné klasické porovnávanie tak, ako prebehlo na prieskumoch, preto sme sa rozhodli ísť cestou viac alebo menej absurdných situácií. S niektorými sa ľudia pri ochutnávaní výrobkov reálne stretnú, s inými len ťažko. S obidvoma značkami si môžete rovnako užiť hranie na pohároch, maľovanie kečupom či partiu mikáda, ale nie s obidvomi značkami ušetríte. Zvolili sme jednoduchú vizualitu s farebným kódingom Lidla, na ktorej dobre vyniknú situácie s produktmi, ktoré vždy v spotoch dostali rovnaký priestor,“ priblížil pozadie kampane Ivan Horváth, Associate Creative Director z Wiktor Leo Burnett.

 

Zdroj: Wiktor Leo Burnett
Zdroj: Wiktor Leo Burnett
Zdroj: Wktor Leo Burnett

 

 

Zdroj: Wiktor Leo Burnett/Lidl

 

Pridať komentár