Ľubomír Šimko: Najväčším úspechom pre mňa je, že 90% klientov s nami ostalo od začiatku

Ľubomír Šimko: Najväčším úspechom pre mňa je, že 90% klientov s nami ostalo od začiatku

Dnes sme si na kus reči pozvali, aspoň takto virtuálne, spoluzakladateľa „naplieskanej“ agentúry Kreativ Gang, ktorú určite poznáte aj vďaka jednej z najvirálnejších slovenských kampaní za minulý rok, pre SAD Žilina, Ľubomíra Šimka.

Prezradí vám niečo zo zákulisia agentúry, no aj to, ako to v reklamnom biznise na Slovensku vlastne funguje.

Ahoj Ľubo! Kreativ Gang je tvojím dielom. Čo považuješ za váš najväčší achievement do dnešného dňa?

Ahoj Paťo! Kreativ gang nie je len mojim dielom. Rozbiehal som ho s Andrejom Matušinským, neskôr sa ku nám pridal Tomáš Leiblinger. Každý z nás je rozdielny, ale spolu vytvárame synergiu, ktorá stále funguje nie len v pracovnom, ale aj kamarátskom živote. Gang však nie je len o nás, bez zvyšku teamu by to nešlo.

Najväčší úspech je pre mňa, že 90% klientov s nami ostalo od začiatku. Za minulý rok sme dali 400% rast, takže často-krát je to ako na horskej dráhe. Za úspech považujem aj spoluprácu na akadémii akčných športov Hangair, ktorú otvárame v apríli.

 Lubomir SimkoFoto: Erik Tomašák, Visual Gang

Máte za sebou spoluprácu s top klientmi. Vedel by si povedať, s ktorými sa ti robí najlepšie?

Ideálny klient nám odovzdá svoje ciele, budget a ostatné nechá na nás.

Každý je však špecifický. Základ je, aby sme si rozumeli ľudsky. Keď ste na rovnakej vlne, spolupráca je vždy jednoduchšia. Z mnohých našich klientov sa stali kamoši, s ktorými si dáme radi drink na bare.

Nerozlišujem, či pracujeme pre veľkého klienta ako Slovenská sporiteľňa, Topvar, FAnn parfuméria alebo menšieho zadávateľa ako Mark Scrub. Pre mňa je dôležitý výsledok, splnené ciele a jeho spokojnosť.

 

O Vašej spolupráci s SAD Žilina sme písali článok aj u nás na Sketcheri. Vedel by si o tejto virálnej kampani povedať niečo viac?

SAD Žilina patrí medzi najprogresívnejších dopravcov na Slovensku. Pochopili, že aj pre dopravcu je dôležité začať komunikovať viac k svojim zákazníkom. Dali nám voľné ruky a my sme z toho pre nich vyťažili, čo najviac.

Vytvorili sme video na naštartovanie povedomia o značke. Čakali sme, že bude virálne, ale konečný výsledok nás prekvapil. Dostali sme kampaň do televíznych novín TV Markíza, Nového času a ďalších 20-tich online médií. Checkuj tie čísla:

 

Tento rok nás čakajú ďalšie pokračovania kampane, takže sa máte na čo tešiť.

Ako si sa dostal k svojej práci? Mal si to týmto smerom namierené už od strednej školy?

Práveže vôbec. Mám vyštudovanú cestnú dopravu na žilinskej univerzite. Popri  vysokej škole som pracoval v Red Bulle ako Student brand manager. Do týmu si ma vtedy vybral, môj dnes už dobrý kamoš Tino Hrnčiar – ktorý má dnes úspešný brand Life is porno. Stretol sa tam hviezdny team, s ktorým sa dodnes stretávame a navzájom si pomáhame. Bolo to veľmi inšpiratívne obdobie, ktoré ma ovplyvnilo na celý život.

 

Akú školu by si odporučil človeku, čo sa chce zamestnať v reklame?

Čo na to povedať? Choď na Harvard a študuj reklamu.

Podľa mňa to nie je o vysokej škole ale o tom, či je človek aktívny. Veľa ľudí sa sťažuje, ale pre svoju budúcnosť neurobia nič. Ideálne je absolvovať stáž v reklamke, pracovať na mimoškolských projektoch, snažiť sa tvoriť, cestovať, objavovať, networkovať. Hlavne nech nezabíjajú svoju kreativitu a nestávajú sa z nich „ovce“.

Hocičo urobia naviac v porovnaní so svojími spolužiakmi, im dáva konkurenčnú výhodu.

 Hangair teamFoto: Erik Tomašák, Visual Gang

Čo bola pre teba absolútne najhoršia reklamná kampaň, s akou si sa kedy stretol a prečo?

Mne sa nepáči väčšina reklám, to ale neznamená, že nemajú výsledky. Snažím sa zlé filtrovať a neriešiť ich a inšpirovať sa iba najlepšími.

Viac ma prekvapuje neprofesionalita, ktorú som veľakrát zažil na strane zadávateľov reklamy.

 

Posvieťme si viac na teba. Čo konkrétne je v Kreativ Gangu tvojou úlohou a ako vyzerá tvoj pracovný deň?

Mám na starosti získavanie nových klientov, tendre a stále sa rád zapájam do kreatívy. Okrem toho štartujem našu pobočku v Prahe. Každý deň je úplne iný, zavisí, či som v Žiline, Bratislave alebo na cestách.

 SAD_kgZdroj: Kreativ Gang

Je niečo, čo ti na Slovensku stále chýba?

Ľudia by si mali uvedomiť, že bez kvalitných služieb / produktu a správne zvoleného marketingu nepôjde žiaden biznis. Marketing nie je nutné zlo, ale prirodzená súčasť biznisu. Rovnako ako si platia ekonómku, mali by časť peňazí venovať do reklamy.

 

Tvrdíte o sebe, že ste prvá influencer marketing agentúra na Slovensku. Prečo stále podľa teba rastie význam týchto osobností v reklame?

Pred asi 7-mimi rokmi som v Red Bulle zakladal vysokoškolský influencer marketing program na Slovensku. Už vtedy nám bolo jasné, že správni ľudia, dokážu prirodzene ovplyvňovať svoje okolie.

Televíziu dnes nahradzujú sociálne siete. Ľudia čím ďalej viac pozerajú na obsah, ktorý im prinášajú influnceri. Oni sú ten reklamný kanál, ktorím ľudia dôverujú a dajú na ich rady. V budúcnosti bude ich význam ešte rásť.

 

Aké vlastnosti by mal mať človek, ktorého prijmete do svojho pracovného kolektívu?

Vtipný, kreatívny, naplieskaný, inšpiratívny, zodpovedný, spoločenský, skromný.

2G5A9756Foto: Erik Tomašák, Visual gang

 Čo považuješ za svoje slabé a silné stránky?

Začnem tou slabou – keď sa sústredím na prácu, veľakrát neodpovedám na otázky. Vnímam, že sa ma niekto niečo pýta ale nereagujem. Kolegovia v gangu a aj moja priateľka to už poznajú. Väčšinou len mávnu rukou a smejú sa.

Silné ­– nebojím sa práce, v začiatkoch agentúry sme robili s chalanmi všetko – zohnať zákazku, kreatíva, grafika, copy, produkcia, dokonca Aďo sem tam moderoval eventy pre klientov. Celé to začínalo u mňa doma na gauči v obývačke. Veselé začiatky, na ktoré často spomíname.

Nikdy som nepracoval v inej reklamnej agentúre, takže všetky procesy u nás sme si nastavovali podľa seba. V Kreativ gangu neexistuje nedá sa.

 

Ako to funguje medzi reklamnými agentúrami na Slovensku? Cítite medzi sebou aj veľkú rivalitu, alebo naopak, ste si veľmi nápomocní?

Počuli sme na seba už všeličo :D Zdravá rivalita je niekedy pri tendroch, ale inak máme v reklame veľa kamošov.

 

Plány na rok 2017. Darí sa ti už nejaké realizovať, alebo si to najlepšie nechávaš na ďalšie mesiace?

Plány sú veľké. Chytiť nových klientov, ktorí sa neboja uletených kampaní. Rozbehnúť Gang v Prahe. Otvoriť a naplniť aktívnymi ľuďmi Hangair. A v rukáve máme vymyslený ešte jeden tajný projekt.

1blog_kg-1Guerilla kampaň na Žilinskom námestí | Zdroj: Kreativ Gang

Čo je podľa teba recept na úspešnú reklamnú agentúru?

Makať, makať, makať, tak aby dobre bolo!

 

Na záver by si mohol vysloviť nejaký citát, ktorý ťa posunul ďalej a inšpiroval v tom stále na sebe pracovať.

To vám poviem osobne u nás v kancli. Bookuj si termín tu.

 

Ďakujeme za rozhovor a z redakcie Sketcher.sk prajeme množstvo uletených nápadov!

Zdroj: Kreativ Gang

Pridať komentár