Martin Hudák: Skúsený marketingový špecialista z Prahy sa vracia späť na Slovensko. Čo ho k tomu viedlo?

Nielen v zahraničí, ale aj doma na Slovensku máme veľa kvalitných marketérov. Medzi nich patrí aj Martin Hudák, ktorý sa po šesť a pol roku štúdia a pôsobenia v pražských agentúrach Creative Dock a Egovisa vracia na Slovensko.

Martina sme sa opýtali na jeho marketingovú prax, ale aj dôvody, prečo sa vrátil späť na Slovensko.

Martin, vedel by si sa nám v krátkosti predstaviť?

Ahoj, veľmi rád sa vám predstavím – volám sa Martin, pochádzam z Košíc a vyštudoval som marketingovú komunikáciu na Vysokej škole finanční a správní v Prahe. Už popri štúdiu som pracoval v tejto oblasti a v rámci diplomovej práce som vytvoril marketingovú stratégiu pre jeden podnik v Prahe a výsledky boli uspokojujúce. Po vyše šesť a pol roku v Prahe som sa rozhodol vrátiť na Slovensko.

Čo je podľa Teba základom marketingovej kampane?

Základom reklamnej kampane je určite rozpoznať svoju cieľovú skupinu a ponúknuť jej produkt čo najkreatívnejším spôsobom. Každý zákazník má vlastné požiadavky, jedinečný spôsob nakupovania, preferované zariadenie, vyhľadávanie tovaru či porovnávanie cien produktov a služieb. V súčasnosti je zbytočné robiť kampane pre všetkých. Ku každému zákazníkovi treba pristupovať individuálne, rozpoznať jeho potreby a postupne ho nasmerovať k nákupu.

Chcel si sa odjakživa venovať marketingu alebo si marketing našiel Teba?

Moja cesta k marketingu začala rozhodnutím vyštudovať ho na vysokej škole. Už popri škole som sa zúčastňoval rôznych internships programs a snažil som sa v marketingu zdokonaľovať. Určite mi v tom pomohla aj firma Storyous.cz, kde som sa prvýkrát stretol s marketingom v praxi.

Zdroj: archív Martin Hudák

Pracoval si pre pražské agentúry Creative Dock a Egovisa. Na ktorých projektoch si participoval a na čo zo svojho portfólia si najviac hrdý?

Pre Egovisa som pracoval na projekte VisaPort, ktorého hlavnou úlohou bolo uľahčiť proces žiadosti o víza, a to všetko “paperless”. Už pri žiadaní o víza Vám VisaPort odporučil výhodné letenky, ubytovanie a všetko, čo potrebujete na služobnú i súkromnú cestu. Pre Egovisa som pracoval dlhšiu dobu, čiže VisaPort považujem za svoje “bábätko”, ktoré sme uviedli do sveta a verejného povedomia.

V Creative Docku sme pracovali na projekte HoppyGo, čo je projekt peer-to-peer (zdieľaná ekonomika), prostredníctvom ktorého mohli vlastníci automobilov prenajať svoje auto ďalším ľuďom, a takisto zarobiť nejaké peniaze navyše. Či už svoje auto nepoužívali alebo ho mali zakúpené na leasing, keď ho prenajali cca 5krát mesačne, dokázalo im to zaplatiť aj mesačnú splátku auta.

Prečo si si vybral prácu v slovenskej agentúre a odišiel si zo zahraničia? Je práca na Slovensku v niečom iná?

Vybral som si Adsulting., pretože mám rád všestrannú prácu a na slovenskom trhu vidím veľkú perspektívu a množstvo marketingových príležitostí, v ktorých spolu s Adsultingom. môžeme uspieť. Zároveň verím, že sa v Adsultingu. dokážem vďaka ich rôznorodej práci v online a offline marketingu veľa naučiť a použiť svoje doterajšie skúsenosti a schopnosti.

Čo ťa na práci marketingového konzultanta baví a čím by si si rád svoje profesijné portfólio doplnil?

Baví ma komunikácia so zákazníkmi, načúvanie ich potrebám a najradšej som, keď ich dokážeme splniť a dokonca prekonať zákaznícke očakávania. Tak si dokážeme vybudovať osobný vzťah a zabezpečiť dlhoročnú spoluprácu.

Ťažko povedať, čo by som chcel do svojho portfólia doplniť. Každý deň sa učím niečo nové a zaujímavé, čo mi v mojej profesii pomáha.

Čo považuješ za svoj najväčší pracovný alebo aj osobný úspech?

Za svoj osobný úspech považujem každý deň – každý deň som vďačný, že som tam, kde som a pracujem na tom, čo ma baví a môžem zdieľať nadobudnuté skúsenosti a učiť sa novým.

Určite som hrdý na niekoľko kampaní, ktoré mám za sebou – ako prvá mi napadla produkcia promo videa pre projekt Visaport, ktorú som celú zorganizoval a vypustil medzi publikum. S celým nápadom reklamy som prišiel ja, najal a zorganizoval som potrebný tím. Považujem ju teda za svoju prvotinu.

Ktorú marketingovú komunikáciu (z brandov) najviac obdivuješ? Aká kampaň ťa naposledy zaujala?

Narýchlo mi napadá kampaň pre seriál Narcos, v ktorej uvedenie najnovšej, tretej série odpočítavali presýpacie hodiny naplnené “koksom”. Takisto sa mi páčila kampaň od Apple pre iTunes, v ktorej padá z bežiaceho pásu Taylor Swift :). Medzi zaujímavé kampane, ktoré moderne a s humorom oslovujú zákazníkov, patria aj reklamy s Dwaynom Johnsonom pre Siri. Som veľký fanúšik virálnych kampaní a rád sa nimi inšpirujem. Verím, že niečo podobne kreatívne vytvoríme spolu so šikovným tímom ľudí v Adsultingu.

Máš aj osobné marketingové vzory? (Sleduješ konkrétneho blogera, agentúru? …)

Na Facebooku sledujem stránky úspešných marketingových agentúr a magazínov. Sledujem aj niekoľkých blogerov a blogerky, pričom za naj influencerov na našom trhu považujem Leoša Mareša či Sajfu.

Považuješ marketingové vzdelanie za nápomocné pre prácu alebo sú úspechy skôr výsledkom samoštúdia?

Vzdelanie je rozhodne nápomocné, pomôže Vám aspoň navnímať určité pojmy z marketingu. Najväčší vplyv na výsledky má však dlhodobé a hlavne praktické samoštúdium, pri ktorom si na vlastnej koži vyskúšate plánovanie a implementáciu kampaní, sledujete ich progres, porovnávate výsledky a dopĺňate ich o najnovšie trendy a vychytávky z marketingu.

Zdroj: archív Martin Hudák

Na akých projektoch Adsultingu. by si chcel participovať a čo by si chcel priniesť? Kam by si sa chcel s nimi posunúť?

Určite sa chcem angažovať v zaujímavých, odvážnych projektoch s jasnými cieľmi a víziou a komunikovať s ambicióznymi klientmi, ktorí majú záujem o dlhodobú spoluprácu.

Začal som participovať na dvoch zabehnutých projektoch – budem sa snažiť dať zo seba čo najviac a priniesť každému klientovi radosť a spokojnosť z našich služieb. Čím viac skúseností a zručností získam, tým viac skúseností môžem podávať ďalej.

Spoločne by sme mohli dosiahnuť maximálnu spokojnosť každého klienta a inšpirovať ho k dlhodobej spolupráci. Zákaznícka skúsenosť by mala byť na prvom mieste – či už dnes alebo zajtra. “An essential aspect of creativity is not being afraid to fail.” – Edwin Land

Martin, ďakujeme za tvoj čas a informácie, ktoré si nám poskytol. Prajeme hlavne veľa zdravia, osobných, a najmä pracovných úspechov, zároveň sa tešíme  na zaujímavé kampane z dielne Adsulting.

Zdroj: archív Martin Hudák
Zdroj: Martin Hudák

 

Total
23
Shares

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*
*