Mestská televízia Trnava ide s dobou. Svoju vizuálnu identitu zmenila od základov

Mestská televízia Trnava ide s dobou. Svoju vizuálnu identitu zmenila od základov

Trnavská mestská televízia vyzerá konečne ako z 21. storočia. Úplne tak zbúrala predsudok, že lokálne televízie patria na dizajnové smetisko a pozerajú ich len dôchodcovia.

Keď začali lokálne televízie na Slovensku vysielať, nosili sa šuštiaky a flanelové košele.  Väčšina sa dvadsať rokov nezmenila. Medzi nimi bola samozrejme aj Mestskej televízia Trnava, kde svietili retro flanelové štvorčeky v logu od roku 1997.

Staré logo | Zdroj: MTT

Našťastie, už to nie je pravda. Odvážna riaditeľka Mestskej televízie Trnava sa rozhodla spolu s CUBE Studio prezliecť televíziu do nového outfitu.

Nové logo | Zdroj: CUBE Studio

Zdroj: CUBE Studio

„Pocit vzájomnosti a blízkosti sme sa snažili vniesť do samotného sloganu aj vizuálnych prvkov. Zvolili sme interaktívny slogan „Vstúpte do obrazu“, ktorý deklaruje otvorenosť, „informačnú pohostinnosť“ televízie a vzájomný priestor, ktorý televízia v rámci mesta poskytuje, uvádza CUBE Studio na svojich stránkach. 

Zdroj: CUBE Studio

Logo z troch čiarok a ikonický branding

Nové logo Mestskej televízie Trnava poteší všetkých POZITÍVNE naladených trnavských lokálpatriotov, aj keď vzniklo ako NEGATÍV písmena T.

Z loga sa totiž postavili známe trnavské dominanty ako stredoveké hradby, Divadlo J. Palárika, Hrubý kostol, Trojičku, a vlastne, celé mesto. Do typografie CUBE Studio vybralo font písma Montserrat, ktorý v sebe nesie urbanistické prvky a prvky mestskej kultúry.

Zdroj: CUBE Studio

Veľmi úspešná bola aj edícia letných odznakov pre trnavských vinárov, kávičkárov, cyklistov a milovníkov zmrzliny. V animáciách sme zas z logotypu vytvorili sériu štylizovaných ikon pre spravodajstvo, publicistiku, šport, kultúru a ďalšie oblasti vysielania televízie, s ktorými pracuje vo svojej predelovej grafike.

Zdroj: CUBE Studio

Zdroj: CUBE Studio

Súčasný vizuálny štýl poskytuje ďalšie možnosti pre grafickú nadstavbu pre sezónne a lokálne témy ako Vianoce a Veľká noc v meste či Trnavský jarmok.

„Pri tvorbe sme ocenili, že rebranding zobrala riaditeľka ako celok, žiadne čiastkové riešenia. Vymysleli sme slogan,  logo , ktoré chalani rozpracovali v animáciách, jingloch a predeloch. S čiarkami z loga pracujeme v celej obrazovej grafike, je to super komplexné a telka sa hneď na prvý pohľad zadefinuje,“ povedala pre Sketcher Jana Pekárková z CUBE Studio. 

Kedže sa Mestská televízia Trnava chcela približiť ešte viac mladšej generácii, tento krok bol viac než nutný. Mali by si z tohto počinu zobrať príklad aj ďalšie regionálne televízie. Viac z vizuálnej zmeny nájdete aj vo videu nižšie:


 

Zdroj: CUBE Studio