Michal Kopecký : Slovák, ktorý ti ukáže, prečo nestačí robiť len na 1 projekte

Michal Kopecký : Slovák, ktorý ti ukáže, prečo nestačí robiť len na 1 projekte

Michal Kopecký ťa v dnešnom rozhovore presvedčí nielen ako zbaliť ženu, ale aj ako rozbehnúť nejeden úspešný projekt a robiť to, čo ťa naozaj baví.

Na úvod by sme vypichli, že Michal má naozaj zaujímavý spôsob podnikania. Nevenuje sa len jednému biznisu, ktorý sa rozrastá a neskôr expanduje do zahraničia, no venuje sa mnohým menším projektom. Venoval sa tvorbe web stránok, založil blog akozbalit.sk, hýbe sa v E-mail marketingu, predáva rôzne manuály pre marketérov a podnikateľov, prednášaš semináre, točí webináre, píše e-booky a podobne.

 

10275468-10152987152934159-8580064465409405617-oZdroj: Archív M. Kopeckého

Môžeme tu hovoriť o personal brandingu?

Keď to takto zhrnieš na jednom mieste, tak sa len usmievam, v čom všetkom som mal posledné roky prsty. A to nehovorím ešte o vydaní bestselleru Príťažlivosť, spoluautorstvo v aplikácii Becomme, ktorá bola finalistom aplikácie roku 2016, či občianskom združení Učíme sa podnikať. Úprimne, vôbec sa nezamýšľam nad tým, že to nejak buduje moju osobnú značku.

Len chcem pomáhať druhým a zdieľať s nimi to, čo viem. Avšak určite ma teší, že ma ľudia nejakým spôsobom vnímajú a registrujú. Dokonca som sa nedávno dopočul, že sa o mne učili aj na Trnavskej univerzite na hodine marketingu :)

Počas svojej kariéry podnikateľa si vystriedal mnoho podnikateľských nápadov, niektoré boli zlyhaním iné boli kľúčové. Ktorý z tvojich „projektov“ ti bol najbližší a prečo?

Je pravda, že kým som založil blog akozbalit.sk začiatkom roka 2012,nevyšli mi 4 projekty. Od momentu, ako som sa v 3. semestri vykašľal na vysokú školu (Masarykova univerzita – aplikovná informatika), tak som sa hľadal a skúšal som. Počas nasledujúcich 3 rokov som sa zapojil do finančného MLM, ďalšieho MLM ohľadom technológie do áut, chcel som ponúkať umývanie áut autobazárom a učiť ľudí robiť si webstránky cez jeden program.

Nič z toho mi nevyšlo podľa predstáv (a ružových okuliarov). Aj po založení blogu som riešil zopár ďalších projektov, no stále sa vraciam k môjmu projektu pre chlapov. Beriem to ako svoje poslanie a chcem pomáhať hlavne ženám a prinášať im lepšie zážitky s chlapmi.

 

10995709-10205589311204068-5973107767919690448-nZdroj: Archív M. Kopeckého

 

Ako sa podľa teba budú posúvať trendy v marketingu? Ako zblížiť zákazníkov s nákupom ešte viac?

Nech robíme čo robíme, tak vždy bude podľa mňa trendom skutočné riešenie problémov zákazníkov a dodávanie hodnotných produktov a služieb. Tiež som zákazníkom mnohých firiem, online služieb či bežných prevádzok (napr. reštaurácií). Všade tam, kde sa stretávam s kvalitnými službami, priateľským a osobným prístupom, rýchlym riešením nespokojnosti či reklamácií… tam sa rád vraciam a to odporúčam aj známym. A takýto zážitok z nakupovania a využívania produktov či služieb chcem poskytovať aj ja.

Máš nejaké zaužívané digitálne kanály, ktoré používaš pravidelne pri marketingu svojich produktov, alebo pri každom tvojom produkte využívaš iné? (aké sociálne média a siete využívaš pri svojom marketingu a pod.)

V drvivej väčšine využívam tie isté kanály pri každej mojej kampani – Email, Facebook, Blog, Youtube. Zatiaľ som neprišiel na chuť všetkým tým Pinterestom, Snapchatom, Instagramom a podobne:) Snažím sa využívať menej kanálov a poriadne. Nie byť všade za každú cenu, lebo je to “in”.

A čo nejaký tvoj nový podnikateľský nápad, máš nejaký projekt „v plienkach“ o ktorom by si rád niečo povedal?

Chcem spustiť konečne projekt aj pre ženy (blog, knihu, produkty). Chystám aj vzdelávanie na mojom blogu michalkopecky.sk ohľadom písania, vydania a predaja knihy či vlastnú zoznamku. Nápadov je každý deň mnoho, veď to poznáte :)

michal2Zdroj: youtube.com

Taktiež máš prsty aj v projekte Underground Marketing spolu s Erikom Hoffmannom. Môžeš nám o tom povedať viac?

Ešte je v UGM aj Martin Mažár. Vznikol v roku 2014 a bolo nás pôvodne 6. Pod touto hlavičkou sme chceli vyvíjať softwary, vzdelávať ľudí a budovať firmy a tímy, ktoré by pomáhali podnikateľom s ich online podnikaním – keďže mnohí sme leniví a zaneprázdnení aplikovať do praxe to, čo sa naučíme. Pod UGM momentálne beží 1 funkčný projekt – Webovac.sk.

Chceli sme sa hlavne nejak právne spojiť, aby bola naša spolupráca podložená aj zmluvne. S Erikom, Martinom a našimi partnerkami sme hlavne priatelia a chodíme spoločne na rôzne akcie, semináre či dovolenky. Dnes v rámci UGM fungujeme hlavne na mastermindoch, kde si raz týždenne zdieľame know-how a spoločne rastieme.

Nikto učený z neba nespadol. Ak sa v podnikaní stretávaš s nejakým, pre teba zdanlivo neriešiteľným problémom, na koho sa obrátiš? Kde hľadáš rady a riešenia?

Väčšinou sa radíme spolu s Erikom, keď je to niečo, čo viem, že už riešil. Alebo chcem len názor od neho. Vzdelávam sa však aj cez rôzne koučingy a mentoringy. Mám vlastnú finančnú koučku Janu Levovú (www.chcijinak.cz) a s biznisom nám pomáha Peťo Kočalka a jeho Biznis Cloud ONE. Ak mám akúkoľvek účtovnú otázku, tak sa obraciam na Martina Palkoviča, ktorý spracuje účtovníctvo nás všetkých:)

 

10428635-728508490563759-8184682347181373018-nZdroj: Archív M. Kopeckého

Dokážeš ľudí inšpirovať a mnoho ich naučiť, kde ťa ľudia môžu followovať, odoberať sledovať? Kde vedia nájsť aktuálne novinky?

Ďakujem za kompliment :) Najčastejšie ma zastihnú priamo na Facebooku (Miško Kopecký), no môžu ma sledovať aj na mojom osobnom blogu michalkopecky.sk.

Zdroj: Archív M. Kopeckého

Máš nejaký odkaz alebo radu ktorú by si rád odovzdal iným, možno začínajúcim marketérom?

Začnite a učte sa od najlepších. Nebojte sa robiť chyby. Biznis je vo svojej podstate veľmi jednoduchý – Je to len spojenie problémov zákazníkov s vaším riešením. To len my si ho častokrát komplikujeme a zabúdame na základy. Dajte ľuďom to, čo chcú. Dajte im to rýchlo a dodávajte im skutočnú hodnotu. Robte z nich lepších ľudí. Prekonávajte ich očakávania a dajte im vždy niečo navyše. Ale hlavne – bavte sa tým! :) Pretože bez tejto tajnej ingrediencie to nebude nikdy ono.

 

Zdroj, foto: Michal Kopecký

Pridať komentár