Najväčšie klišé vo vianočných reklamách. Pozor, otvárajte len na vlastné riziko

Najväčšie klišé vo vianočných reklamách. Pozor, otvárajte len na vlastné riziko

Na Vianoce sa tešíme aj preto,  že vypneme. Niektorých z nás to ale chytí vopred a nedostatok kreativity sa dostaví aj mesiac pred nimi. Napríklad pri tvorbe vianočných reklám. Pozrite sa spolu s nami na najotrepanejšie motívy.

Rodinná súdržnosť. Vianoce bývajú občas jediným obdobím, kedy je celá rodina pokope. Ľudia cestujú tisícky kilometrov, aby aspoň pár dní strávili v kruhu najbližších. Tento námet je teda do istej miery pochopiteľný. Avšak teplo domova a nabádanie, aby sme vykĺzli z virtuálneho sveta, nechýbajú takmer v žiadnej reklame.

Osamelý senior. No a keď je celá rodina konečne pokope a všetci sú usmiati a šťastní, treba vyvolať aj opačné emócie. Najlepšie zobrazením niekoho, kto toľko šťastia nemá. Najčastejším prostriedkom tohto citového vydierania sa stávajú seniori. Osamelí, bez partnera a detí, ktoré už majú svoje vlastné rodiny, čakajúc v opustenom dome, keď tu zrazu….

Tento motív sa však dá využiť aj šikovnejšie, čo dokazuje nemecká spoločnosť EDEKA.

Ženy. Sexi dievčatá v bikinách. Týmto sa nedá asi nič pokaziť a všetci muži budú natešene pozerať. Problémom týchto reklám býva, že občas sa pri všetkej tej nahote stráca ich význam a nemajú s Vianocami absolútne nič spoločné. Ale kto si to všimne, však?

Bizarné reklamy. Ojedinelý typ reklám, o ktorých vôbec netušíme, čo si máme myslieť. Pointa nám totiž zaručene uniká. Teda ak vôbec nejaká existuje, veď posúďte sami.

Aby sme však neboli iba kritickí, ponúkame na záver návod, ako by sa to malo robiť. Silný príbeh založený na skutočnej udalosti, sila tradícií a hodnôt, ľudské dobro a vhodná hudba.

 

 

Zdroj: Markething