Naše ulice miznú pod nánosom reklám. Toto sú dôkazy, že vizuálny smog nás trápi čoraz viac

Naše ulice miznú pod nánosom reklám. Toto sú dôkazy, že vizuálny smog nás trápi čoraz viac

Vizuálny smog je čoraz väčším problémom aj u nás na Slovensku, avšak namiesto toho, aby postupne mizol, skôr narastá. Aj v 21. storočí, keď funguje dokonalá online reklama, považujú značky za nevyhnutné mať svoje bilbordy v meste a v horšom prípade na historických budovách.

Fanúšikovská stránka Pozri sa aha mapuje takýto vizuálny smog a snaží sa obrázkami poukázať na to, že je tých reklám v uliciach naozaj veľa. Ako aj v informáciách píšu „topíme sa v bilbordoch“, tieto fotografie sú toho len dôkazom. Azda najčerstvejším prírastkom do sveta reklamného smogu je obrovská plachta, ktorá zakryla krásnu líšku na Kamennom námestí v Bratislave. Street art dielo zaujalo množstvo okoloidúcich, pričom teraz sa pozerajú na skriňu.

Zdroj: Facebook Pozri sa aha

Problematikou sa zaoberá aj stránka Vizuálny smog, ktorá ľudí informuje o rôznych novinkách a možnostiach riešnia problému. Na ich webe nájdeš viacero skupín a organizácií, ktoré bojujú proti vizuálnemu smogu. V rámci svojej činnosti overujú na stavebnom úrade, či sú reklamy v poriadku so zákonom.

Zdroj: Facebook Pozri sa aha

Zaujímavý postoj vyjadril festival Grape, ktorý sa už druhý rok vzdal všetkých billboardov a citylightov, teda reklamy, ktorá by zvýšila vizuálny smog v mestách. Kiežby sa inšpirujú a ostatné značky.

Zdroj: Facebook Pozri sa aha

Prínosom v rámci tejto problematiky je aj študentský film, ktorý dokazuje, že si reklamu ani nevšímame, vnímame ju iba ako niečo, čo mesto robí škaredším.

Ak si obyvateľ Bratislavy tak tiež vieš to, že rajom pre veľkoformátové reklamy je aj plocha na Trnavskom mýte, kúsok od OC Central.

Zdroj: Facebook Pozri sa aha