Návod: Ako sa nestratiť v nových slovenských seriáloch?

Návod: Ako sa nestratiť v nových slovenských seriáloch?

Na Slovensku sa aktuálne roztrhlo vrece so seriálmi z domácej produkcie. Ako sa zorientovať na Semafore, popri tých všetkých Milenkách a nezodpovedných Oteckoch, keď ťa do toho ešte naháňajú Vlci a horí ti v Kuchyni? V tomto článku ti ponúkame krátky prehľad, aby si sa v slovenských seriáloch nestratil.

Zdroj: TV Markíza

Semafor

Televízia JOJ priniesla novú zábavnú komédiu pre celú rodinu. Semafor je licencovaný seriál, ktorý bol z pôvodného izraelského formátu úspešne adaptovaný už v mnohých krajinách, vrátane USA či Ruska. Môže sa pochváliť nielen mimoriadnym diváckym záujmom po celom svete, ale tiež prestížnou cenou International Emmy Awards z roku 2010.

V slovenskej adaptácii Semaforu môžu diváci vidieť skvelý humor, vtipné scény, ktoré napísal sám život a obľúbené herecké hviezdy, nielen v hlavných, ale aj mnohých vedľajších postavách. Zárukou kvality sú tiež overení tvorcovia populárnych seriálov Naši či 1890.

Hlavnými postavami sú traja muži označený podľa farieb semaforu:

  • Červený Maťo Gajdi Gajdoš (Martin Nahálka)
  • Oranžový Miro Majer (Tomáš Maštalír)
  • Zelený René Kondrla (Stanislav Majer)

Tento týždeň si Semafor o 20:35 na JOJ zaplo 258-tisíc divákov z komerčnej cieľovky 12 – 54 pri trhovom podiele 22,1 %. V skupine 12+ mala novinka 432-tisíc divákov (19,7 %).

Druhú časť komediálneho seriálu začínajúcu o 21:20 sledovalo 203-tisíc mladších divákov a 332-tisíc celkovo (17,2 %).

Milenky

Nový romantický seriál Televízie Markíza ukazuje životy štyroch priateliek – právnička, lekárka, realitná maklérka a žena v domácnosti – vo veku medzi 30 – 40 rokov, ktoré sú plné protikladov. Každá z nich hľadá svoju vlastnú cestu na komplikovanej ceste životom, ktorou prechádzajú spoločne a sú si navzájom veľkou oporou. Seriál je plný dramatických zvratov, napätia (niekedy až s prvkami krimi), ale aj vtipných situácií a láskavého humoru.

Seriál prináša zaujímavé dramatické spracovanie výrazných ženských tém ako nevera, tehotenstvo, alebo smrť milovaného človeka, otvorenú komunikáciu o mužsko ženských vzťahoch, ktorá je zaujímavá tak pre mužov ako pre ženy.

Nový seriál Milenky je slovenskou adaptáciou úspešného britského formátu Mistresses z knižnice BBC Worldwide, ktoré lokálne verzie vznikli tiež v USA a Rusku.

Hlavnými ženskými postavami seriálu sú Gabriela Marcinková, Zuzana Norisová, Antónia Lišková a Táňa Pauhofová. Mužské herecké obsadenie je nasledovné: Alexander Bárta, Marián Mitaš, Noel Czuczor a Lukáš Latinák.

Milenky začiatkom marca, čo sa týka sledovanosti, uhrali nadpriemerný rating 9,2 % a trhový podiel 24,2 %. Celkovo si ich pozrelo 495-tisíc divákov. Sledovanosť druhej časti klesla o nelichotivých viac ako 100-tisíc divákov v univerzálnej skupine 12+. Celkovo si ju pozrelo 385-tisíc Slovákov. V skupine 12–54 seriál dosiahol výsledok s 236-tisícmi divákov. Rating 7,5 % a trhovým podielom 20,4 %.

Vlci

Rodinný dramatický seriál Vlci, ktorý vysiela TV JOJ, rozpráva divákom príbeh plný napätia a vášne, ktorý je voľne inšpirovaný skutočnými politickými vraždami z 90. rokov 20. storočia. Sudca Hirsch sa ako kandidát na predsedu najvyššieho súdu teší obľube verejnosti, pre ktorú je synonymom spravodlivosti. Nik ale netuší, že si stráži kruté tajomstvo – pred 20 rokmi nespravodlivo odsúdil priateľa, ktorý vo väzení spáchal samovraždu.

Keď Hirsch získa vysnívaný poľovnícky zámok aj s revírom, zoznámi sa s mladým horárom Andrejom, ktorý je synom Hirschovej obete. Hirsch robí všetko pre to, aby sa mladý muž nikdy nedozvedel, za akých okolností jeho otca odsúdil. Jeho manipulácie však skomplikuje láska. Jeho dcéra, právnička Alica sa s Andrejom, ochrancom lesa stretne a kým on získa stopu, vďaka ktorej by mohol očistiť svojho otca, zamilujú sa do seba.

Hlavnými postavami tohto seriálu sú Ivan Krúpa, Natália Germani, Daniel Žulčák a Ivan Romančík.

Prvé epizódy sledovalo 289-tisíc divákov z cieľovej skupiny 12 – 54 rokov pri trhovom podiele 21,5 %. V skupine 12+ to bolo 588-tisíc ľudí (24,2 %).

Oteckovia

Oteckovia je rodinný seriál Televízie Markíza zo života štyroch mladých mužov – otcov, z ktorých každý zápasí s úlohou rodiča po svojom.

Nechýba im zodpovednosť a snaha nájsť si stabilné miesto vo svete matiek, čo prináša množstvo úsmevných situácií. Ich život odzrkadľuje reálne situácie, s ktorými sa otcovia bežne stretávajú.

Čelia neočakávaným výzvam rodičovstva a popritom sa snažia zorientovať a nájsť si stabilné miesto vo svete matiek. Každý z nich zápasí s úlohou otca po svojom a ako každý z nás majú svoje lepšie ale aj horšie chvíľky.

V kritických situáciách sa ale vedia vynájsť a spojiť svoje sily. Seriál Oteckovia je inšpirovaný chilskou predlohou, ktorá je adaptáciou pôvodného argentínskeho formátu.

Oteckov dokonale stvárnili skvelí herci Vladimír Kobielsky, Filip Tůma, Marek Fašiang a Branislav Deák.

Denný seriál naplno opantal slovenské domácnosti. Štvorica Oteckov dokazuje z týždňa na týždeň, že vie prilákať čoraz viac divákov a ratingy stúpajú do rekordných výšin. Spočiatku začínali na 9 % ratingu a 30 % trhovom podiele. Už počas januára sa začali čísla zvyšovať, čo potvrdil aj február a trend pokračuje aj v marci.

Kuchyňa

Jedným z najnovších prírastkov do rodiny slovenských seriálov je seriál TV Markíza Kuchyňa.

Seriál Kuchyňa nám približuje svet gastronómie cez osudy hlavných protagonistov, ich radosti, starosti, lásky a priateľstvá. Je to komediálny seriál plný zábavy a emócií. Diváci majú jedinečnú možnosť sledovať a spoznávať kulinárske umenie a konkurenčný boj dvoch reštaurácií a ich zamestnancov v atraktívnom prostredí Vysokých Tatier.

Kuchyňa je inšpirovaná úspešným ruským seriálom, ktorý sa vo svojej krajine stal najsledovanejším seriálom roka.

Režisérom tohto seriálu je Jakub Kroner, hlavné postavy stvárnili Samo Spišák, Martin Dejdar, Gabika Marcinková, Monika Hilmerová, Juraj Kemka, Alena Pajtinková, Lukáš Latinák, Jakub Gogál, Silvia Holečková, Marián Čekovský a ďalší.

V strategickej cieľovej skupine divákov 12-54 rokov dosiahla prvá časť Kuchyne vysoký rating 9,2 % a trhový podiel 25,5 %, nasledujúci druhý diel zaznamenal rating 7,7 % a trhový podiel 27,4 %. Celkovo si seriálovú novinku pozrelo 438-tisíc divákov starších ako 12 rokov a úvodné dve epizódy boli v čase vysielania najsledovanejším programom na trhu.

Nepochybujeme o tom, že slovenských seriálov bude aj naďalej pribúdať, nakoľko sa tešia veľkej popularite divákov.

Zdroj: TV Markíza, TV JOJ

Pridať komentár