Nech žije natívna reklama: 5 príkladov toho, ako ju robiť správne

Nech žije natívna reklama: 5 príkladov toho, ako ju robiť správne

Pojem natívna reklama už nie je vo svete marketingu žiadnou novinkou. Ale vieš, ako „prinútiť“ svoje publikum, aby ju milovalo? To a mnoho ďalších zaujímavostí o efektívnom marketingu sa dozvieš v novej príručke Obsah, ktorý ľudia milujú.

Ďalši ročník otvorí svoje brány už 30. mája v priestoroch KC Dunaj. Počas tohto dňa môžeš stretnúť išpiratívnych ľudí z prostredia marketingu, a to nielen zo Slovenska. Ukážu ti napríklad ako budovať komunitu, akým chybám sa v natívnej reklame vyhnúť alebo ako efektívne prepojiť jednotlivé kanály komunikácie.

Ak si o natívnej reklame ešte nikdy nič nepočul alebo mal pochybnosti, v krátkosti si k nej niečo povieme. Natívna reklama je reklama, ktorá je prirodzene vnorená v obsahu stránky, no nie je to kontextová ani intextová reklama. Tvári sa ako súčasť webu. Má preto vyššiu vizibilitu aj dôveryhodnosť. Poďme sa teraz spoločne pozrieť na konkrétne príklady z našej dielne.

1. Kampaň pre Huawei – natívny článok

Cieľom kampane bolo prostredníctvom článku predstaviť nový model smartfónu Huawei P9 a jeho vlastnosti.

Zdroj: Startitup

Medzi trendami bol zaradený aj spomínaný model P9. Aj keď sa jednalo o formu propagácie, tá bola zvolená s citom, aby nebola prvoplánová a pre čitateľa rušivá. Oproti klasickým PR článkom, kedy je väčšinou zameranie iba jednostranné (na daný produkt či službu), percentuálna miera dočítanosti natívneho článku je oveľa vyššia. V tomto prípade to bolo 69% pri 12 799 videniach a CPT 27,34 EUR.

2. Súťaž s H&M – viral post

Natívna reklama nemusí mať výlučne formu článku. Veľmi populárne a efektívne sú aj virálne príspevky na sociálnych sieťach, konkrétne tento je z Facebook stránky portálu Odzadu.sk

Cieľom kampane bolo odkomunikovať  novú kolekciu jeseň/zima a aktivácia čitateliek k návšteve kamennej predajne H&M. Išlo zatiaľ o najvirálnejší slovenský príspevok v roku 2017. Náš video produkčný tým následne natočil s výherkyňami súťaže video priamo v obchode.

Enagement príspevku bol 41 616 reakcií (komentárov, likov) pri CPT 9,6 EUR a 822 029 impresií pri CPT 0,48 EUR.

3. Videoprodukcia- kampaň pre Tatra banka

Zaujímavým formátom pre natívnu reklamu je jednoznačne aj videoprodukcia. Video formát je v dnešnej dobe No.1, čo sa týka spracovania obsahu, a tak túto voľbu obľubuje široké spektrum spoločností, v rôznych segmentoch. V tomto prípade sa jednalo o video pre Tatra banku, kde išlo o kombináciu performance a launch kampane, zameranú na predstavenie novej verzie aplikácie TB Viamo. Video dosiahlo 24 729 videní pri CPT 20 EUR.

4. Videoprodukcia – kampaň pre Excelent

Ďalšia ukážka video kampane prostredníctvom portálu Interez. Cieľom kampane bolo etablovanie brandu Excelent v cieľovej skupine prostredníctvom KeyOpinionLeaders, ktorí do deja zapájajú publikum. V tomto prípade sa jednalo o Adventure Hunters, ktorý pútavým a zábavným spôsobom cestovali po Slovensku a plnili rôzne úlohy. Video dosiahlo 100-tisíc videní pri CPT 4,9 EUR.

5. Kampaň pre BSK – viral post

Virálny post nemusí nutne obsahovať len známu značku, či firmu. Tento raz sme prostredníctvom príspevku spolupracovali s Bratislavským samosprávnym krajom, aby sme otvorili tému smart regiónov, analyzovali pohľad obyvateľov BSK na danú tému, získanie ich nápadov a návrhov na zlepšenie. Príspevok získal 1 102 reakcií z toho 636 komentárov s nápadmi a riešeniami a 196 469 impresií pri CPT 2,6 EUR.

Pri tvorbe natívnej reklamy neexistujú limity v dĺžke alebo veľkosti formátu. Obsah môže byť dlhý i krátky, môže obsahovať súťaže, výzvy, hry a iné interaktívne prvky. Značky majú s používateľmi možnosť diskutovať, ovplyvňovať názory a získavať cenné dáta. O týchto i ďalších výhodách sa dočítate v publikácii Obsah, ktorý ľudia milujú.



Pridať komentár