Peter Ižo z Made by Vaculik: Žiadny deň nie je taký istý ako bol včera. To je na tejto práci krásne a vzrušujúce

Peter Ižo z Made by Vaculik: Žiadny deň nie je taký istý ako bol včera. To je na tejto práci krásne a vzrušujúce

Made by Vaculik je slovenská agentúra, ktorá (nielen) na našom trhu pôsobí už takmer 20 rokov. Porozprávali sme sa s jej kreatívnym riaditeľom Petrom Ižom, ktorý v rozhovore prezradil niečo viac spoza opony.

 

62Zdroj: Archív Peter Ižo

Peter, ako sa vám s agentúrou darilo v roku 2016?

Tak, ako každý rok. Niečo je super, niečo na hovno. V tejto brandži špeciálne platí, že nikdy nie je kľud. Keď už máš pocit, že všetko je OK, zrazu bum, a niečo sa pokašle. Napríklad v tomto období intenzívnejšie riešime personálne veci, hľadáme nových, šikovných ľudí, no nie je ich až toľko, ako by sa mohlo zdať.

Made by Vaculik môžeme s kľudným svedomím zaradiť medzi top slovenské agentúry. V čom podľa vás tkvie úspech takejto agentúry, či štúdia? Čo by mala robiť malá a mladá agentúra, aby sa dala na takúto cestu úspechu?

Na to neexistuje jednoduchá odpoveď, alebo jednoduchý recept. Keď sa ale pozrieme na všetky úspešné agentúry, ktoré dominujú na trhu posledných 20 rokov, majú spoločné to, že pri ich zrode stáli silné, kreatívne osobnosti s víziou a ambíciou patriť medzi najlepších.

Svoju prácu robili najlepšie ako sa dá, a snažili sa každou prácou dvíhať úroveň slovenskej reklamy. Nešlo iba a len o zisk, ale aj o kvalitu služieb, kreativitu a pod. Toto je DNA, ktoré by mala mať každá agentúra.

madeZdroj: MADE BY VACULIK

Je ešte vôbec na Slovensku priestor pre ďalšiu top class agentúru alebo sú tieto pozície zadané a a je len minimálna šanca dostať sa na vrchol?

Dostať sa na vrchol nie je ľahké v žiadnej oblasti, ale samozrejme vždy je šanca.

Akým kľúčom vyberáte, čo u ľudí hľadáte. Teraz si už kade kto vie dať dohromady pekné portfólio hoc aj z vymyslených projektov. Tak ako vybrať tých správnych ľudí?

Trošku to súvisí aj s odpoveďou na prvú otázku. Sú dva druhy ľudí, ktoré môžeme zamestnať. Tzv. hotoví ľudia, teda ľudia preverení, so skúsenosťami, portfóliom a úspechmi, a potom ľudia noví, neznámi. Týchto nájsť je oveľa ťažšie. Ak má však niekto záblesk talentu a neodbytnú túžbu pracovať v reklame, má veľkú šancu. Ozvite sa mi.

 

IMG_7164Zdroj: Archív Peter Ižo

A ako motivujete tých, čo už v agentúre pracujú? Resp. ako udržiavate v agentúre pozitívnu auru? Pracovaná atmosféra sa predsa odzrkadľuje na výsledkoch, teda aspoň si to myslím.

Práce a stresu je veľa a asi nikdy toho nebude menej. Snažíme sa ale byť v pohode a nebrať všetko smrteľne vážne. Na brainstormingoch sa dokážeme poriadne pohádať, no o tri hodiny večer nám to nebráni poriadne sa zabaviť pri drinku. K tomu sú dôležití samozrejme ľudia. Vždy sa snažím dať dokopy ľudí, ktorí spolu fungujú aj “chemicky”. No a potom sú to také klasické zábavky… Máme v agentúre skvelé prostredie, nádhernú záhradu, kde grilujeme, dávame ping pong, teraz sme kúpili Playstation…

Dal by sa zhrnúť bežný deň v agentúre? Alebo čo človek to iná rutina?

Žiadny deň nie je taký istý ako bol včera. To je na tejto práci krásne a vzrušujúce.

 

IS42443437Zdroj: Archív Peter Ižo

Čo patrí v pozícii kreatívneho riaditeľa k tým najpríjemnejším a naopak aj k tým najmenej príjemným povinnostiam?

Personálne veci. Vždy je ťažké dať niekomu negatívny feedback, alebo sa s ním rozlúčiť, pokiaľ to už ďalej nejde. A vždy je skvelé dať niekomu pozitívny feedback. No a potom je veľmi ťažké riešiť personálne problémy, nájsť dobrých, šikovných ľudí, ktorí zapadnú, presvedčiť ich, aby pracovali s vami. Zvlášť, keď sú spokojní tam, kde sú.

 

Máte niekde na stene zavesený nejaký motivačný citát alebo ako sa udržujete motivovaný. Lebo motivovať ľudí v agentúre a motivovať seba je rozdiel, však?

Nemám nič takéto. Priznám sa, že nie som fanúšikom takýchto formálnych chujovín. 10 rád, ako byť kreatívny, 10 kníh, ktoré si máš prečítať, aby si bol najlepší, 10 chýb, ktorým sa máš vyhnúť, keď chceš byť úspešný a pod… Toto všetko dnes strašne letí a ja sa na tom bavím.

 

L1049343Zdroj: Archív Peter Ižo

Čomu sa venujete vo voľnom čase? Treba predsa niekde načerpať energiu.

Čítam, občas píšem, hrám FIFU na PS4, premýšľam o živote a podobne.

 

Nejaké odporúčania od Vás pre mladých kreatívcov?

Neexistuje žiadnych 10 rád, ako byť kreatívny, žiadnych 10 kníh, ktoré si máš prečítať, aby si bol najlepší, ani 10 chýb, ktorým sa máš vyhnúť, keď chceš byť úspešný. Všetko je o prístupe a pokore.

 

Petrovi a Made by Vaculik ďakujeme za rozhovor a prajeme im veľa úspechov aj v roku 2017.

 

Zdroj, foto: Peter Ižo, Made by Vaculik

Pridať komentár