Podpor rómske talenty a rozplač nácka – vyzývajú Divé maky

Podpor rómske talenty a rozplač nácka – vyzývajú Divé maky

Proti extrémizmu s humorom – tak pristúpili k tohtoročnej kampani na 2 % z daní v neziskovej organizácii Divé maky, ktorá sa 12 rokov venuje vzdelávaniu a podpore talentovaných rómskych detí a mládeže.

Nič nerozplače nácka tak, ako úspešný Róm“, hovorí občianske združenie v kontroverznej kampani z dielne Wiktor Leo Burnett. Vtipne poukazuje na to, že len ak bude v spoločnosti viac úspešných a vzdelaných Rómov, agresívna komunita extrémistov nemá šancu na šírenie neznášanlivosti a predsudkov.

„Nenávisť voči Rómom je na Slovensku bežným prejavom a v spoločnosti plnej predsudkov je ťažké žiadať o podporu pre Rómov. Všetci ľudia, ktorým prejavy intolerancie prekážajú, majú možnosť bojovať proti predsudkom tým, že podporia naše rómske deti a mládež. Aj oni sú príkladom toho, že vzdelanie je najsilnejšia zbraň proti extrémizmu. Náckov v kampani neponižujeme, uťahujeme si z ich skalopevného presvedčenia, že neexistuje slušný, úspešný  Róm“, píše sa v stanovisku OZ Divé maky.

Nezisková organizácia okrem iného realizuje unikátny projekt Mladí rómski lídri, ktorého cieľom je vytvoriť skupinu mladých Rómov, ktorí sa stanú vzorovými modelmi pre celú rómsku komunitu na Slovensku. Aj s príbehmi týchto mladých ľudí sa môže verejnosť v kampani oboznámiť.

Chcete aj vy podporiť mladé rómske talenty a zabojovať proti nenávisti humorom?

Navštívte www.rozplacnacka.sk, darujte Divým makom 2 % z daní a dajte o tom vedieť svojim známym na sociálnych sieťach.

Divé maky už od roku 2005 podporujú rozvoj talentovaných rómskych detí a mládeže pochádzajúcich zo znevýhodneného prostredia. Ťažiskom ich aktivít je štipendijný program, v rámci ktorého za 12 rokov poskytli vyše 500 štipendií, pričom všetky rómske deti a mladí ľudia v programe majú svojho mentora,  absolvujú vzdelávacie pobyty a dostávajú systematickú podporu a motiváciu prostredníctvom pozitívnych vzorov, terénnych pracovníkov, umelcov, darcov a dobrovoľníkov.

Cieľom OZ Divé maky je vychovať vzdelanú rómsku generáciu, ktorá bude vedieť riešiť problémy svojej komunity a môže byť pozitívnym príkladom pre ostatných.

Viac o kampani na www.rozplacnacka.sk 

Viac o Divých makoch na www.divemaky.sk

 

Autori kampane za Wiktor Leo Burnett:

Creative Director: Martin Ondrušek
Art Director: Zuzana Porubcová
Copywriter Senior: Eva Myjavcova

Account Manager Senior: Miša Kolrusová
Digital Account Assistant: Veronika Mihóková
Strategy Planner: Michal Kopriva

Zdroj: TS