Prečo sú v roku 2018 autenticita a prirodzenosť značky dôležitejšie, než kedykoľvek predtým

Prečo sú v roku 2018 autenticita a prirodzenosť značky dôležitejšie, než kedykoľvek predtým

Píše sa rok 2000. Agentúry odporúčajú svojim klientom definovať si firemné hodnoty, a tak si viaceré z nich uvedú na stránku niekoľko veľmi pekne znejúcich hesiel, ktoré sú však v mnohých prípadoch viac zbožným želaním, než čo i len náznakom skutočných atribútov brandu.

Od toho času uplynulo 18 rokov a deti, ktoré sa v tom čase narodili, vstupujú do ekonomickej produktivity a preberajú nekompromisné spotrebiteľské rozhodnutia. Zlá správa pre značky? Vôbec nie. Skrátka len ukážte, aké naozaj ste.

Ak značka o sebe tvrdí, že je inovatívna, nemôže mať web vo flashi. Skúste to preformulovať na tradičnú či konzervatívnu. Ak eshop tvrdí, že je prozákaznícky orientovaný, nemôže odpovedať na mailový dopyt tri dni alebo nechať človeka počúvať podmazovú hudbu 20 minút, čakajúc na prepojenie na operátora zákazníckej linky. Priznajte, že ste rodinná firma, v ktorej jeden človek robí milión vecí, a tak vám to niekedy dlhšie trvá. Avšak vašou doménou je precíznosť či cit pre detail.

Uplynulé roky šokovali mnohých, keď o významných politických momentoch začali rozhodovať postfaktuálne kampane na internete. Konzumenti začali chápať, že médiá im servírujú titulky podľa možnej klikanosti a Facebook filtruje informácie na základe algorytmu. Mnoho marketérov sa prebudilo do reality, v ktorej dôveryhodnejšími, než tradičné reklamné kanály, sa stali influenceri na sociálnych médiách. A že tomu mnohí stále nechcú uveriť! Mnoho čítame o mileniáloch, no je to aj staršia generácia, ktorá začína meniť svoje spotrebiteľské správanie. Ak ste sa naľakali, že treba na všetko, čo sme doteraz o marketingu vedeli, zabudnúť, nepanikárte. Spotrebiteľov zaujíma stále to isté – oni sami.

Spomeňme si na staré dobré Kotlerove poučky: Najlepšiu reklamu vám urobia spokojní zákazníci.

Zdroj: Kaboompics // Karolina from Pexels

Že si zákazníci preverujú informácie na internete vopred a rozhodujú sa na základe referencií, s tým sa treba zmieriť. Efektivita tradičných médií klesá, no otvárajú sa nové možnosti personalizovanej komunikácie a efektívneho, cieleného oslovenia.

Pre mnohé značy je to vystúpením zo zóny komfortu, no trendom v súčasnosti je skutočne poľudštenie – komunikácie, atribútov, produktu a služby. Nie je to o vás a akými si myslíte, že ste. Je to o tom, čo môžete priniesť konkrétnemu človeku, ktorý sa stane vašim zákazníkom. Ako ho prekvapíte, urobíte jeho život krajším, či jednoduchším.

Vy kreujete značku a vdýchnete jej atribúty svojej vízie, no robíte to s predstavou konkrétneho človeka, do ktorého života s ňou chcete vstúpiť. Netreba sa ľakať. Byť sám sebou a ísť si za svojím je predsa omnoho jednoduchšie, než sa každý deň na niečo hrať.

Pridať komentár