Sajder Jablčnô, ktorý vsadil na čistý dizajn prechádza grafickým updatom

Sajder Jablčnô, ktorý vsadil na čistý dizajn prechádza grafickým updatom

Dizajn prvého slovenského sajderu vznikol in-house vo firme Jablčnô. Napriek tomu, že sa nejdená o externú agentúru, stojí za ním spoluzakladateľ Michal Slovák (rozhovor s Michalom), ako sám hovorí, grafické štúdio s menom aj priezviskom a taktiež spoluzakladateľ Michael Thomas Jurkovič.

 

report_jablcnô (210)

,,Tvoriť pre samých seba je vždy najťažšie, no rozhodli sme vytvoriť všetko sami. Vedeli sme najlepšie pre koho chceme produkt vyrábať a ako by sme chceli aby vyzeral.“

 

DSC_5638

 

Čistý dizajn korešponduje s filozofiou firmy, ktorá vyrába len z čisto prírodných surovín. Bez umelých konzervantov a éčok, len z pravej jablkovej šťavy. Zároveň sa tak vďaka jednoduchej etikete produkt odlíši a je ľahko zapamätateľný.

 

sajder

 

,,Boli sme unavení zo všetkých etikiet a fliaš, ktoré môžete vidieť na regáloch v obchodoch. Keď ich vidíte vedľa seba, pôsobia skôr ako maskovanie pred zákazníkom a neviete ich medzi sebou skoro ani rozoznať. A toto sme my nechceli.“

 

jablcno

 

Cidre sa vo svete predávajú v rôznych fľašiach a objemoch. Zároveň bolo preto výzvou, že domáci trh cider nepoznal a jeho podobu bolo potrebné zadefinovať. Vytvorenie finálneho vzhľadu loga, etikety a výber fľaše trvalo viac ako tri mesiace.

 

niealko

 

,,Prešli sme niekoľkými podobami a rozhodujúcu úlohu zohralo to, že sme dlhšiu dobu testovali rôzne verzie. Tým, že sme boli prví, sme nechceli len využiť príležitosť, ale spraviť to najlepšie ako vieme a na to treba vždy čas. K tomu patrilo aj to, že sme sa rozhodli cider pomenovať, po našom, po slovensky – sajder.“

Jablčnô zachvíľu oslávi 3 roky na trhu a aktuálne preto prechádza grafickým updatom.

 

jablcno

 

,,Na vizuáloch sme sa po novom rozhodli použiť skutočné jablká, také ako si môžete odtrhnúť zo stromu a potom rozkrojiť. Žiadna umelina ani tam. Fľaša s jablkami je k tomu v skutočnej perspektíve. Na viacerých iných plagátoch či letákoch pritom niekedy až človeka zarazí, ako sú tam produkty doslova prilepené a perspektíva nesedí. Vsadili sme k tomu aj na pestré farby a výsledok je preto svieži a neokukaný. Grafika a dizajn by mali ísť vždy ruka v ruke s kvalitou produktu a preto sme chceli aby boli tiež jedinečné.’’ Uzatvára Michal Slovák.