kava_cover
zdroj: Adam Marčan/Alex Körösföy

#SketcherUncovered: Na káve s TOP slovenskými kreatívcami

sketcher_uncovered_banner

Dnes by sme vám chceli predstaviť ďalší pravidelný seriál z našej dielne, kde sa dozviete niečo zo zákulisia ľudí z reklamy, či dizajnu. Vždy vyberieme 5 ľudí, ktorí budú odpovedať na 5 rýchlych otázok. Budú to presne tie otázky, ktoré by ste sa chceli opýtať aj vy, ak by ste mali možnosť s nimi pokecať napríklad pri káve.

Na dnešnej káve sme boli s Adamom Marčanom, Marekom Didákom, Alexom Körösföyom, Tožim Leiblingerom a Jordom Nikovom.

 

Adam Marčan

Creative Director | MUW Saatchi & Saatchi

adamZdroj: Archív Adam Marčan

1. Najväčší úspech v reklamnej brandži?

Myslím, že je to launch kampaň mesačníka PesPlus. Aj bez toho aby zákazník tušil, že sa jednalo o reklamnú kampaň, sme dosiahli úžasné výsledky.

2. Najväčší fail/trapas?

Faily sú moje denné menu, neviem si vybrať. Bez failov to v reklame nejde…

3. Koho z konkurencie najviac uznávaš? (agentúra/osoba)

Andrejco & Keder Advertising – vy ich asi poznať nebudete. Nevlogujú, neblogujú ani nikde neprednášajú. A preto sú momentálne najlepší.

4. Najlepšia kampaň za posledné roky, ktorú si videl ?

Toto!

5. Koľko stála najdrahšia kampaň, na ktorej si robil? 

Ak myslíte produkčné náklady tak to bol TV spot, ktorý stál okolo 250k € (rozumej dva trojizbáky v Dúbravke).

 

Tomáš Leiblinger

Creative Director | Kreativ Gang

Tomas_Tozi_Leiblinger

 

1. Najväčší úspech v reklamnej brandži?

Nie sme typy ľudí bažiacich po klincoch, tých do rakvy už máme dosť nazbieraných. Takže úspech meriame tým, že sa nám podarilo vybudovať agentúru na zelenej lúke, ktorá si vydobila miesto na slnku, obklopili sme sa skvelými ľuďmi, našli sme cestu ako robiť ,,punk,, zodpovedne a profi.

2. Najväčší fail/trapas?

Kedže máme veci presne podelené tak trapasy preberá určite najzodpovednejšie náš spoločník Aďo. Rád o tom porozpráva kľudne aj v pravidelnej rubrike, je toho dosť, viac ako na dve vety.

3. Koho z konkurencie najviac uznávaš? (agentúra/osoba)

Sú to mladi chalani, ktorí po pracovnej ale hlavne po ľudskej stránke majú čo ponúknuť svojmu okoliu – Jordan Nikov z Jandlu a Adam Marčan z MUW Saatchi & Saatchi. Je to nová generácia, ktorá nastúpila a budeme sa spoločne ešte dlho baviť nielen marketingom.

4. Najlepšia kampaň za posledné roky, ktorú si videl?

Jednoznačne svojou myšlienkou a prevedenim je to Tullamore D.E.W – The Parting Glass, z objektivnych dôvodov whiskey nepijem už 15 rokov, prvý krát po vzhliadnuti spotu som však na ňu dostal neskutočnú chuť :D

5. Koľko stála najdrahšia kampaň, na ktorej si robil? 

Hodnota kampane aj s medialnýmm budgetom bola okolo 2 000 000 euro, z tejto čiastky sme odservisovali približne 200 000 euro. Kampaň pre najdrahší projekt je však naša participácia na športovej hale Hangair, kde zastrešujeme celý marketing.

 

Alex Körösföy

Art Director | daren&curtis

AlexZdroj: Archív Alex Körösföy

 

1. Najväčší úspech v reklamnej brandži?

Najväčší úspech ešte iba príde, ale hrdý som na Sygic videá a posledný projekt pre Nadáciu Detského kardiocentra – Statočné srdce.

2. Najväčší fail/trapas?

Ja ani Chuck Norris nefailujeme, ale za životný fail, ktorému sa dúfam vyhnem, považujem stratu času na projektoch, ktoré nemajú zmysel. Trapasy som zažil skôr ako tínejdžr.

3. Koho z konkurencie najviac uznávaš? (agentúra/osoba)

Určite tu je veľa ľudí, ktorí robia dobre to, čo robia :D
Ale keď osobu tak Matúš Bence a agentúru Jandl, lebo robia kampane na svetovej úrovni.

4. Najlepšia kampaň za posledné roky, ktorú si videl?

Asi Dumb ways to die :D Ale aktuálne ma zaujala Telekom kampaň bez Sagana, je vtipná a nevtierava.

5. Koľko stála najdrahšia kampaň, na ktorej si robil? 

Tak toto neviem teda, ja som iba arťák :-)

 

Marek Didák

Creative Director | Hype

Zdroj: Archív Marek Didák

1. Najväčší úspech v reklamnej brandži?

Že zisťujem, že nás ľudia poznajú. To ma teší. :) A potom, samozrejme, kampaň #SomNarcis.

2. Najväčší fail/trapas?

Asi moja prvá verejná prezentácia. Myslel som, že medzi divákmi budú ľudia z ulice, tak som si nachystal prezku so základmi marketingu. No a v obecenstve bola polka marketingového sveta, čo mi vôbec nepridalo na sebadôvere. Takže vo finále som bol červený, rozklepaný a vyzeralo to asi tak, ako keby som Messimu vysvetľoval, ako správne kopať do lopty.

3. Koho z konkurencie najviac uznávaš? (agentúra/osoba)

Tých ľudí je dosť, ale najviac asi Michala Pastiera. Jeho si idem dlhodobo.

4. Najlepšia kampaň za posledné roky, ktorú si videl?

Za posledné roky som videl mega veľa vynikajúcich kampaní, ale takto z hlavy mi napadá Redbull Stratos a virálna kampaň k Dollar Shave Clubu. No a za posledné mesiace sa mi veľmi páčila kampaň od Spotify – Thanks 2016, It’s Been Weird.

spotify-ooh-ep-2016Zdroj: Spotify

5. Koľko stála najdrahšia kampaň, na ktorej si robil? 

Presné číslo si už nepamätám, ale presahovalo to 100 000 eur. V tomto prípade však nešlo o čisto digitálnu kampaň.

 

Jord Nikov

Digital Creative Director | JANDL

photo_jordZdroj: Archív Jord Nikov

1. Najväčší úspech v reklamnej brandži?

Pre mňa je najväčší úspech, že som sa do tejto brandže vôbec dostal a hlavne v nej vydržal. Tempo a nasadenie v nej je často veľké.

2. Najväčší fail/trapas?

Failujem pravidelne, no trapas z toho nie je nikdy. Stačí, že sa na failoch niečo naučím a nebolo to zbytočné.

3. Koho z konkurencie najviac uznávaš? (agentúra/osoba)

Veľmi obdivujem Strategy directora Kamila Charváta z MUW. Je to, ako sa hovorí, multitalentovaný čávo, ktorý má v kreatíve veľký prehľad a hlavne nadhľad!

4. Najlepšia kampaň za posledné roky, ktorú si videl?

Mam rád uletené nápady. Jednoznačne naj je pre mňa stále online kampaň Skittles „Touch the rainbow“, ktorá v hrozne jednoduchých videách tak prepojila online s offlinom, že ste sa toho online mohli doslova dotknúť.

5. Koľko stála najdrahšia kampaň, na ktorej si robil? 

Jednoznačne to boli dva ročníky start-up súťaže a kampane pre nemenovaného telekomunikačného operátora. Kampaň prebiehala takmer po celej Európe a mala budget na úrovni európskych kampani, o akom môžu veľké slovenské kampane väčšinou iba snívať.

 

Tak, to bolo z dnešnej „kávičkovej session“ všetko. Vidíme sa už čoskoro s ďalšími slovenskými kreatívcami.

 

P.S. Dajte nám vedieť, či sa vám tento formát páči.