Skladba od Mira Jaroša je neetická. Spevák v nej navádza deti na kúpu šteniatka v Super Zoo

Skladba od Mira Jaroša je neetická. Spevák v nej navádza deti na kúpu šteniatka v Super Zoo

Komisia Rady pre reklamu okrem „nahotiniek“, ktoré sa na zasadnutí riešia na pravidelnej báze, tentokrát riešila netradičnú sťažnosť. Fyzická osoba totiž upozornila na detskú pesničku Mira Jaroša, ktorá mala byť neetická.

Sťažovateľ upozornil, že v skladbe Šteniatko sa na viacerých miestach objavuje výzva na kúpu domáceho zvieratka, napr. slovami: „Mama, prosím, chcem mať doma zvieratko, sľubujem, že pekne sa oň postarám. Tato, pozri, aké krásne šteniatko, zoberme ho k nám, hneď mu meno dám.“

A ďalej Miro Jaroš spieva, že riešením potreby je nákup v predajni Super Zoo: „Pôjdeme do Super Zoo, kúpime, čo rado má, pozri, ako chvostom vrtí aj labku mi samo dá. Pozdravíme papagáje, zajačiky, rybky tiež, ak ti chýba zvieratko, tak jedno si tu vybrať smieš.“

Podľa jeho slov reklama nesmie priamo vyzývať maloletých, aby naliehali na rodičov s cieľom získať produkt z reklamy.

Videoklip je okrem kanálu Youtube dostupný aj na DVD nosiči, ktoré si môže zákazník bežne kúpiť. V tom druhom prípade je podľa našej legislatívy zakázané umiestňovať produkty v audiovizuálnych dielach, ktoré sú určené pre maloletých do 12 rokov, čo v prípade tohto nosiča je.

„V hudobnom videoklipe jednoznačne vystupujú deti mladšie ako 12 rokov, celkové spracovanie videoklipu je prispôsobené vekovej skupine detí mladších ako 12 rokov. Nepovažujeme preto umiestňovanie produktov, resp. prezentáciu konkrétnej značky za etickú. V prípade DVD nosiča ide o reklamu, ktorú vylučujú všeobecne záväzné právne predpisy,“ vysvetľuje Rada pre reklamu.

Rada pre reklamu súhlasila s argumentáciou zadávateľa, že hudobný videoklip má edukačný charakter a upozorňuje deti na to, že zvieratko nie je vec ani hračka, ale na druhej strane spájanie s konkrétnou značkou považuje za vyzývanie detí ku kúpe v predajniach Super Zoo.

Zdroj: Rada pre reklamu