Slovák Mário Dzurila už dlhšie pôsobí v Berlíne, kde má svoje vlastné grafické štúdio Startling Brands. Najnovšie predstavili svoju novú case study brandingu švédsko – nórskej poisťovne, ktorá sa zameriava na poistenie áut.
Safetown je škandinávska online poisťovacia značka, ktorá sa začala v roku 2017 špecializovať predovšetkým na poistenie automobilov. Spoločnosť Safetown, ktorá pôsobí po celom Nórsku, Dánsku a Švédsku, definuje poisťovníctvo zavedením nových konceptov zodpovednosti zákazníkov do svojho marketingu. Spoločnosť pri zadávaní požadovala, aby im grafické štúdio vytvorilo identitu, ktorá bude vysoko flexibilná vo všetkých marketingových kanáloch.




Pri navrhovaní novej identity boli určené dva ciele, a to zdôraznenie portfólia väčšinového poistenia vozidiel od značky Safetown a vytvorenie vizuálnej metafory pre marketingovú ideu spoločnosti: ponuka výhodnejšieho poistenia pre vodičov, ktorí sú zodpovední. Aby splnili obe požiadavky, vytvorili tak identitu, ktorá je založená na škandinávskom dopravnom značení a logo, ktoré sa podobá semaforu. Zodpovedným vodičom dávajú zelenú a červená varuje tých menej opatrných.
Neobvyklé využitie motívov dopravných značiek v rámci brandingu poisťovne z nej spravilo rýchlo zapamätateľnú identitu. Štúdio tak vytvorilo pre poisťovňu flexibilný grafický dizajn, ktorý je použiteľný na viacerých komunikačných kanáloch, presne tak, ako to spoločnosť vyžadovala.



Zdroj: Mário Dzurila