Slovenské značky, ktoré vystavujú svoje produkty na piedestál cez krásne fotografie

Slovenské značky, ktoré vystavujú svoje produkty na piedestál cez krásne fotografie

V dnešnej dobe, keď sú našim očiam predostierané vo veľkej miere vizuálne podnety, je kvalitná produktová fotografia veľmi dôležitá. Značka nemusí mať v tíme najlepšieho fotografa, aby mohla mať na svojich sociálnych sieťach dobré fotky, stačí vystihnúť ten správny moment. A svetlo.

Vybrali sme niekoľko menších značiek, ktoré pravdepodobne nemajú obrovský ateliér a celý tím len na fotenie produktov. Sú dôkazom toho, že aj menšia značka môže nájsť úspech v dobrých footgrafiách. A pár tipov sme pribalili k tomu.

Jedlo musí vyzerať na zjedenie

Je jedno, či kaviareň Thalmeiner poznáš alebo nie, presvedčí ťa o nutnej návšteve hneď, ako si pozrieš fotky na ich fanúšikovskej stránke na Facebooku. Pri jedle to platí dvojnásobne, že musí byť nafotené naozaj dobre, lebo ak nie, môže ho variť aj michelinský šéfkuchár a nikto naň nedostane chuť.

Na takéto fotky netreba nejaký veľký setup, stačí ti jeden objektív a dobrý foťák, niekedy dokonca stačí aj dobrý mobil. Dôležitý je uhol a spôsob aranžovania. Fotky, kde je z jedla odhryznuté, sa môžu objaviť na tvojom Instagrame, ale nie na sociálnej sieti značky. Dobrú fotku alebo video jedla spoznáš podľa toho, či naň dostaneš chuť hneď po zhliadnutí fotografie.

Zdroj: Kaviareň Thalmeiner
Zdroj: Kaviareň Thalmeiner

Každé zrnko kávy je originál

O ekologických obaloch Illimité Coffee Roasters sme síce písali len nedávno, no nedá nám nespomenúť ich aj v tomto článku. Majú tu rozhodne zaslúžené miesto, keďže sú príkladom toho, že aj bežný produkt, ako je káva, sa dá odfotiť inak. Ak fanúšikom budete neustále fotiť zabalenú kávu v obaloch, začne ich to raz nudiť. V prípade, že ju nebudete rozdávať zadarmo.

Vo väčšine prípadov sa dá s kreatívou pohrať, či už predávate koláče alebo kávu. Ideálne je preto produkty fotiť pri prodzenom svetle. Nielenže to vyzerá lepšie, ale náš mozog ovela lepšie vníma denné svetlo ako nočné.

Sunday caffeine splashing by Jakub @kubick 🖤 thanks for shoot buddy 📷

A post shared by ILLIMITÉ ROASTERS (@illimiteroasters) on

Fotobanky a katalógy sú mŕtve

Menší obchod s oblečením a teniskami, Aranburu, dokazuje, že aj produkty v oblasti módy si zaslúžia dobré fotky. Žiaľ, vždy človeka viac zaujmú vlastné fotografie, ako nejaké katalógové na bielom pozadí, ktoré má každý druhý e-shop. Ľudia milujú autenticitu. V dnešnej dobe sme už presýtení fotobankovými fotografiami a dokážeme ich veľmi rýchlo odlíšiť. Zákazníci si radi pozrú nielen produkt, ale aj pozadie jeho výroby. Napríklad pri oblečení ľudia stále radšej vidia, kto ich oblečenie ušil.