Spoločnosť Brandless vyzvala do boja Amazon. Chce byť jeho silnou konkurenciou

Spoločnosť Brandless sa nachádza v San Franciscu v USA a v poslednej dobe sa jej podarilo spraviť poriadny rozruch. Spoločnosť chce údajne priniesť revolúciou v elektronickom obchodovaní a dúfa, že úplne naruší fungovanie CPG priemyslu, vrátane velikána Amazonu.

Zdroj: Brandless

Na vysvetlenie, CPG – Consumer packed goods, respektíve spotrebiteľsky balené tovary sú druhom tovarov, ktoré spotrebiteľ používa denne. Jedná sa o tovary ako potraviny, nápoje, oblečenie, tabak, výrobky pre domácnosť a iné. Hodnota odvetvia CPG je približne 2 bilióny amerických dolárov a je jedným z najväčších odvetví v Severnej Amerike. Tento trh ma zákazníkov vždy, je vysoko konkurenčný a nízko-nákladový na zmenu spotrebiteľov.

Zdroj: Brandless

Spočiatku začala spoločnosť Brandless na americkom trhu predávať rad značkových tovarov a potravín, primárne určených pre domácnosti. Tieto produkty im dodávajú výhradní partnerskí výrobcovia a všetky majú cenu tri doláre.

Z pohľadu marketingu je to skvelý koncept odrážajúci tri marketingové trendy:

  • ľudia odmietajú marketing,
  • ľudia nemajú čas nakupovať,
  • menej možností znamená lepšiu voľbu.

Spoločnosť dala prísľub, že bude udržiavať nízke ceny produktov takým spôsobom, že odstráni BrandTax, čo sú skryté náklady, ktoré spotrebiteľ zaplatí za národnú značku.

Zdroj: Brandless

Biely box je od Novembra 2016 ochrannou známkou spoločnosti. Logo bolo navrhnuté  tímom produktových a marketingových expertov a vedcov z oblasti potravín. Spoluzakladateľka a generálna riaditeľka spoločnosti Brandless Tina Sharkey toto logo nazýva „white box council”.

Výrobky označené týmto ochranným logom by mali mať vyššiu kvalitu ako tie bez neho. To však nie je preukázateľné. Brandless na svojej stránke uvádza, že podľa ich odhadu u konkurencie platia zákazníci za rovnako kvalitné výrobky v priemere až o 40 % viac ako u Brandless.

Zdroj: Brandless

Vyzerá to, že zmýšľanie tohto obchodu sa posúva smerom k zákazníkom a zrejme je jeho mottom niečo ako:

 

„Radšej predám viac za nižšiu cenu (a v konečnom dôsledku zarobím viac) ako predám menej za vyššiu cenu (a v konečnom dôsledku zarobím menej).“

Zdroj: Brandless

 

 

Takéhoto predajcu by sme určite uvítali aj na Slovensku, nakoľko sa momentálne rieši obrovská nespravodlivosť. Na náš trh sú dodávané produkty svetových značiek za vyššie ceny ako sú tieto produkty dodávané do rozvinutých a vyspelých západných krajín. Navyše v oveľa nižšej kvalite.

Zdroj: forbes.com, qz.com

 

Total
6
Shares

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*
*