Tieto začiatočnícke chyby som robil, keď som sa pustil do freelancingu

Tieto začiatočnícke chyby som robil, keď som sa pustil do freelancingu

S chybami prichádza príležitosť poučiť sa z nich a vyrásť do formy profesionálneho dizajnéra. Odhalia nám, kde sme spravili chyby a ako by sme to mali spraviť nabudúce lepšie. V tomto článku uvediem niekoľko chýb, ktoré som robil v mojich začiatkoch.

Nedostatok komunikácie

Môže to znieť veľmi jednoducho, no toto je pravdepodobne tá najväčšia chyba zo všetkých. Pravdepodobne by som mal aj viac vracajúcich sa klientov, stačilo len lepšie komunikovať. Freelancing je celý o vzťahoch. Nemusíš byť ten najlepší dizajnér, no ak sa ti podarí zvládnuť vzťah s klientom, príde za tebou aj nabudúce. Keď ti nabudúce klient pošle email, neodkladaj odpoveď naň len preto, lebo sa ti s tým práve nechce zaoberať. Komunikácia je kľúčom k úspechu.

money-computer(designhack.net)

Nedostatok výskumu

Výskum hraje naozaj dôležitú úlohu v dizajnovom procese. Faktory, ktoré môžu vplývať na ideálny výstup by mali byť identifikované a prezistené, vďaka čomu získaš viac pochopenia pre zvolený smer. Tieto faktory zahŕňajú: identitu značky, cieľový trh, konkurencia a pod. Tak isto tam je aj dizajnový aspekt: farby, štýl, typeface a pod.

Dodanie príliš veľa (alebo príliš málo) možností

Aj keď ukázať príliš veľa možností klientovi má svoje benefity, často krát je to kontraproduktívne. Ak mu dáte priveľa možností, bude mať tendenciu všetko prehnane analyzovať, rovnako ako deti v obchode so sladkosťami. Je dobré dať klientovi na výber, pretože tým ho zahrnieš do procesu, no nedávaj mu ich priveľa.

Nepýtanie si zálohy

Toto by bolo pravdepodobne v top 5 chybách, ktoré robia freelanceri. Prečo si vlastne pýtať zálohu? Existuje niekoľko dobrých dôvodov, kvôli ktorým je to výhodné ako pre teba tak aj pre klienta. Za prvé, obe strany budú hrať fér. Oddelí to tých klientov, ktorí sú ochotní s tebou spolupracovať od tých, čo nie. Vziať projekt znamená obetovať mu čas a ty ako freelancer by si si ho nemalnechať utiecť pomedzi prsty.

 

Untitled-2(blogs-images.forbes.com/)

Nasľubovať hory doly

Prehnané sľuby sa zvyčajne objavujú, keď sa hovorí o deadlineoch a manažovaní množstva práce. Je jednoduché voľne súhlasiť s kratším deadlineom aby si potešil klienta. No aj keď takéto gestá sú vždy povzbudzujúce, nesplnenie deadlineu má oveľa väčší dopad. Určite si nechces vybudovať reputáciu nikoho, kto len sľubuje ale nedodá.

Nekontrolovať si vlastnú prácu

Ako dizajnéri často opomenieme fakt, že by sme po sebe mali svoju prácu skontrolovať na prípadne omyly, chyby či nezrovnalosti. Až potom to môžeš s kľudným srdcom poslať klientovi. Návrhy nemusia byť úplne bulletproof, verte mi, ani nebudú. No nepôsobí dobre, ako sa v nich objavia banálne chyby, ktoré až bijú do očí.

(Zdroj: designcereal.com)