agency_cover
zdroj: Hype/Kreativ Gang

TOP 5 najprogresívnejších marketingových agentúr na Slovensku

O tom, že presadiť sa v dnešnom svete je oveľa ťažšie ako v minulosti, vás asi nemusíme dlho presviedčať. Konkurencia číha, kdekoľvek sa pozrieme. Firmy, ale aj jednotlivci musia vynaložiť poriadnu dávku odvahy, kreativity, či mať povestný kúsok šťastia, aby si ich niekto vôbec všimol. O to ťažšie, je to vo svete reklamy a marketingových agentúr.

Snažili sme sa dať už v minulosti dokopy zoznam agentúr, ktoré pôsobia na Slovensku, no pri čísle 80 sme prestali ďalej rátať. Pre náš malý trh je ich naozaj veľa. Tie najväčšie zákazky má len pár vyvolených, no nás zaujímali tie, ktoré už počas svojej krátkej existencie dokázali niečím zaujať  a ukázali, že robia veci inak. Tu je náš TOP výber mladých a progresívnych marketingových agentúr a na Slovensku.

PS:Digital

ps logoZdroj: FB PS:Digital

PS:Digital vznikla v roku 2014 a za ten krátky čas stihli narobiť celkom poriadny vietor. Určite ste zaregistrovali ich úspešný event PS: Digital Breakfast, kde vzdelávali ľudí v oblasti digitálneho marketingu, v trochu netradičnom čase. Sociálne médiá sú v dnešnej dobe základom online komunikácie a táto mladá agentúra na čele s Peťom Šebom ich robí na jednotku. Svedčí o tom aj ich vlastný profil na Facebooku, ktorý je plný digitálnych noviniek. Nechýbajú samozrejme ani pikošky z ich „kuchyne“, ktoré podajú, čo najzaujímavejším spôsobom. Pracujú pre klientov ako Tatra Banka, Rádio Expres, Curaprox, či Zoznam.sk

Zábery z officu pomocou drona

Hype

Zdroj: dribbble.com/Zuzana Moravcová

Ak si vyhajpovaný rovnako ako chalani Marek Didák a Peter Šándor, určite budeš poznať aj ich digitálnu agentúru, ktorú založili spoločne niekedy okolo roku 2014. To, že k rozbehnutiu digitálnej agentúry stačí na úvod laptop, 1 klienta a know-how, ich vystrelilo po relatívne krátkom čase poriadne vysoko. Ak ťa ich príbeh zaujíma, viac sa dočítaš aj v našom nedávnom rozhovore s Marekom Didákom. Momentálne sa okrem zákaziek venujú vlogovaniu, a blogovanie, kde píšu o novinkách v digitálnom marketingu a po novom sa vrhli aj na podcasting. Medzi ich najvýznamnejších klientov môžeme zaradiť PEPCO, Telekom, Hilkovič, či Liga proti rakovine, s ktorou vymysleli najúspešnejšiu kampaň ku Dňu narcisov vôbec.
marek1

Zdroj: Hype

Kreativ Gang

kg2Zdroj: youtube

„Aby dobre bolo…“ To je claim tejto mladej a nadupanej kreatívnej agentúry pôvodom zo Žiliny na čele s Ľubom Šimkom, ktorá stála za jednou z najvirálnejších kampaní minulého roka pre SAD Žilina, ktorú si určite dobre pamätáte. Chalani pre teba natočia reklamné spoty do TV, pomôžu rodinnej firme s brandingom a nasekájú naozaj kvalitné weby. Okrem toho zorganizujú aj nezabudnuteľný event, dodajú mocné texty a postarajú sa o sociálne média. Ich špecialitkou je guerilla a influencer marketing, v ktorm sú naozaj No.1. Klienti ako RedBull, 4-ka, SAD Žilina, Slovenská Pošta, či Slovenská sporiteľna sú viac než spokojní. Súčasťou brandu je aj ich „dcéra“ Visual Gang, ktorá sa špecializuje na Foto a Video produkciu.

KG1Zdroj: FB Kreativ Gang

 

HEADS

heads-mobile-screenZdroj: heads.sk

Vznik tejto agentúry sa tiež datuje niekde do roku 2014. Ak o nich počujete nebodaj prvý raz vedzte, že určite nie posledný. Ich kampane majú všetky atribúty, ktoré by chcela mať v sebe každá značka. Vďaka nim klienti ako Budiš, Zlatá Studňa, či Nicolaus Vodka, dostali úplne nový rozmer. Áno, to oni stáli za jednou z najúspešnejších kampaní za rok 2016 s rapperom Pil C. Zameriavajú sa aj na integrované 360° kampane,  či performance marketing, no venujú sa tiež web developmentu a perfektnému dizajnu. Sú tam naozaj šikovné a kreatívne hlavičky!

 

Deal Factory

deal_katkaZdroj: FB Deal Factory

Našu päticu uzatvára najnovší kúsok v marketingovom svete. Najmladšia agentúra z nášho zoznamu vznikla naozaj len nedávno. Na čele stojí tento-krát zástupkyňa nežnejšieho pohlavia Katarína Klinková.  To, že je to naozaj kapacita v tom, čo robí, svedčí aj fakt, že pomáhala rozbiehať nejeden startup. Môžeme spomenúť Staffino, no aktuálne aj Culcharge, Orderlord, či Hangair, s ktorými spolupracuje dodnes. Jej tvár môžete poznať aj z obálky Forbes, kde sa ocitla v rámci kategórie talentov 30 pod 30. Jej agentúra je však trochu z iného súdka. Kedže dôležitou súčasťou marketingu je aj predaj a jeho podpora, práve tu vidí Katarína veľkú dieru na trhu. Zameriava sa na predaj, predajné stratégie a procesy predaja v B2B segmente. Predávať  chce naozaj každý, no Katarína je jedna z mála osôb na Slovensku, ktorá naozaj vie, ako na to.

forbes

Zdroj: FB Deal Factory

 

Zdroj: facebook.com, hype.sk, psdigital.sk, heads.sk, kreativgang.sk