Top 5 slovenských copywriteriek, ktoré ťa inšpirujú svojou prácou

Top 5 slovenských copywriteriek, ktoré ťa inšpirujú svojou prácou

Súčasťou každej agentúry, respektíve za každou kampaňou či sloganom, stojí copywriter. To však nevylučuje, aby tým copywriterom nemohla byť žena, copywriterka. Pripravili sme pre vás prehľad Top 5 slovenských žien, ktoré vedia, ako sa píše reklama.

Zdroj: Early to rise

Výber copywriteriek je založený na získaní Zlatých klincov za copywriterský prínos do reklamy.

Ida Bírová, PS: Digital

Zdroj: osobný archív

Niekedy proste nápady neprichádzajú a Ida verí, že ak nápad nechodí, neskôr si ju nájde sám. Nevyhnutnosťou pre jej prácu sú pozitívne naladení ľudia. Rozdiel medzi copywriterom a copywriterkou vidí len v tom, že copywriterka chodí na dámske toalety.

Lenka Ďurkovičová, Heads

Zdroj: osobný archív

Pre Leni Ďurkovičovú je najťažšie počas jej pracovného dňa nedať si hneď ďalšiu kávu, keď jednu dopije. Počas brainstormingov jej napadajú idey, insighty a rôzne potenciálne médiá. Ak sa nehodia pre aktuálneho klienta, odložia sa do rezervy a čakajú na svoju chvíľu.

Katarína Králiková, Socialists

Zobraziť celú galériu (7)
Zdroj: Katka Králiková

Pre Katku je najväčším problémom pri tvorení začať. Údajne tento „problém“ však trvá maximálne päť minút. Jej doménou je online. Tvorí skôr technologické riešenia ako headliny a potom už len vyčkáva na ten správny nápad.

Kristína Karabinošová, Hype

Zdroj: osobný archív

Kristína nie je žiadne ranné vtáča, jej tvorivé chvíľky prichádzajú skôr v noci. Posledné strany jej notesa patria nápadom, ktoré slúžia ako úložiskoinšpirácia. Kristína skôr inklinuje k digitálu. Jej produktivita prudko stúpa s horiacimi deadlinami.

Soňa Podstupková, Effectivity Powered by Publicis

Zdroj: osobný archív

Soňa mala na začiatku svojej kariéry problém s množstvom nápadov, ktoré skončili v „koši“. Iba malé percento z jej nápadov sa ujalo vo svete reklamy. Nápady do „šuflíka“ neuznáva, nakoľko keby bolo dobré, už by boli dávno vonku. Rozdiel medzi copywriterom a copywriterkou vidí, okrem dámskych toaliet aj v tom, že ona ako copywriterka so sebou stále nosí rúž.

Zdroj: PS: Digital, Respect APP, Wiktor Leo Burnett, Hype, Effectivity Powered by Publicis