Unilever bojuje proti toxickému obsahu. Hrozí znížením výdavkov na online

Unilever bojuje proti toxickému obsahu. Hrozí znížením výdavkov na online

Jeden z najväčších zadávateľov reklamy na svete Unilever, ohlásil, že zvažuje stiahnutie investícií do digitálnych platforiem ako Facebook a Google.

Unilever, do portfólia ktorého patria zvučné značky ako zmrzlina Ben & Jerry’s či kozmetika Dove, ohlásil túto stratégiu na výročnej konferencii Interactive Advertising Bureau v Kalifornii. Dôvodom je vytváranie polarizácie spoločnosti, nedostatočné kroky proti nevhodnému a nelegálnemu obsahu a zlyhanie pri ochrane detí. Svoje výdavky do reklamy nechce smerovať na platformy, ktoré neprispievajú pozitívne k rozvoju spoločnosti.

Zámerom je z pozície významného inzerenta primäť technologický priemysel k zodpovednosti. Bez menovania konkrétnych platforiem, vyzýva Unilever na boj proti toxickému online contentu, za ktorý považuje nelegálny obsah, prejavy rasizmu, extrémistické príspevky a fake news.

Unilver samotný zinkasoval v minulom roku vlnu kritiky práve pre kampaň na značku Dove, ktorú mnohí považovali za rasistickú. Firma v tohtoročnom stanovisko deklaruje jasne svoj postoj k rasovým a rodovým stereotypom.

Rozpočet firmy Unilever na marketing bol v uplynulom roku 7,7 miliárd eur, z čoho ide približne tretina do digitálnej reklamy. Google k správe zatiaľ nezaujal stanovisko, Facebook vyjadril v krátkosti zámeru podporu.

 

Správu priniesla agentúra Reuters.