Upratovačky ako hviezdy HR kampane? Pre O2 trefa do čierneho

Upratovačky ako hviezdy HR kampane? Pre O2 trefa do čierneho

In house agentúra spoločnosti O2, Oliver Agency, stojí za unikátnou HR kampaňou. Jednotlivé zamestnanecké benefity totiž prezentovali upratovačky, ktoré sú bežnou súčasťou fungovania O2. Aké náročné ich bolo dostať pred kameru a ako celý nápad vznikol sme sa opýtali kreatívneho tímu, ktorý za kampaňou stojí.

Zdroj: Oliver Agency

Zloženie kreatívneho tímu Oliver Agency:
Creative director: Juraj Bartoš, Strategic planner: Emil Myjavec, Art director:  Jakub Reken, Copywriter: Tomáš Slobodník, Adam Jánoš, Client service director: Tina Bineva, Account manager: Michaela Ostricová

Video je trend

Video je momentálne najsilnejším trendom v online prostredí. Z hľadiska sledovanosti a zásahu hrá prím. Vzhľadom na to, že kampaň bola cielená na ľudí okolo tridsiatky (čo je vekový priemer zamestnancov v O2) išlo o pochopiteľnú voľbu. Navyše, HR video zafungovalo u O2 aj minulosti. Nehovorilo síce o benefitoch, ale ukazovalo celkové nastavenie firmy a bolo úspešné. Video tiež možno použiť na viacerých weboch a dá sa zdieľať, preto išlo o jasnú voľbu.

Prečo práve upratovačky?

Podľa kreatívneho tímu z agentúry Oliver je tvorba idey vždy kolektívny proces. Na začiatku samozrejme exisovalo viacero konceptov, do finále sa však ostali iba dva a nakoniec sa rozhodli pre ten náročnejší a zábavnejší. „Chceli sme ľudí trošku vyrušiť a pritiahnuť. Tým, že sme in house agentúrou O2 a sedíme priamo tu s nimi, vidíme ako jednotlivé interakcie prebiehajú. Upratovačka, je svojím spôsobom archetyp, podobne ako vrátnik. Teda ľudia, ktorí sú tu stále prítomní, veľa toho vidia, no majú odlišný pohľad ako klasický zamestnanec.“ Väčšina HR videí je na pohľad neautentických a pôsobia umelo. Predstavujú akýsi ideálny model, ktorý však s realitou nemá nič spoločné. Zapojiť upratovačky dodalo prezentácií benefitov uveriteľnú formu, a zároveň odľahčilo celú tému od zbytočného pátosu a snahy nasilu sprostredkovať pozitíva. Zároveň išlo aj o originalitu samotného nápadu. „Inšpirovali nás samotné upratovačky a to, čo robia každý deň ráno v kuchynke. Nikde sme nevideli nič podobné. Bola to teda čisto naša idea,“ hovoria s neskrývanou hrdosťou.

My tie upratovačky poznáme. Sú tu medzi nami a sú veľmi výrazné. Každá z nich je charakter. Ony všetko vidia, no nie sú priamo súčasťou tímu zamestnancov, čo je ich najväčšou výhodou.

Zdroj: Oliver Agency

Výsledok nebol istý

Stávka na nehercov bola od začiatku v istom zmysle krokom do prázdna. Exekúcia nápadu teda začala kamerovými skúškami. Kreatívny tím potreboval zistiť ako budú upratovačky reagovať pred kamerou a či pred ňou vôbec dokážu rozprávať. „Keďže to boli reálne pani upratovačky a žiadni herci, mohlo sa to skončiť aj katastrofou. Iná cesta totiž nebola. Spraviť z nich nasilu „herečky“ a napísať im nejaké texty to by bolo okamžite vidieť. Nedali by to a výsledok by rozhodne nebol dobrý. Zároveň sme chceli zachytiť autentickú výpoveď. To je aj dôvod prečo v samotnom finálnom videu ostalo zopár breptov.“ Okrem prezentácie jednotlivých benefitov sa vo videu podarilo ukázať aj celkovú atmosféru, ktorá vo firme vládne. Pri natáčaní teda dostávali pani upratovačky okruhy otázok, na ktoré bezprostredne odpovedali. Tým pádom povedali aj množstvo vecí, ktoré boli neočakávané.

Nečakali sme, že povedia presné zhodnotenie, ale svoj pohľad, ktorý je zaujímavý. To, čo si myslia ony je odlišné a vďaka tomu častokrát komické.

Zdroj: Oliver Agency

Spokojnosť na oboch stranách

Napriek tomu, že upratovačky sú doslova súčasťou tímu, presvedčiť ich na podobný projekt je nad rámcom bežných vzťahov. Aké ťažké bolo dostať ich pred kameru? „Paradoxne to išlo celkom rýchlo. Nakoniec sa ukázalo, že tá, ktorá je v skutočnosti najvýrečnejšia mimo kamery mala najväčší problém rozhovoriť sa pred ňou. Na prvú kamerovú skúšku sa tiež príliš vyobliekali, tak sme ich museli viac „zovšeobecniť“. Tiež nás prekvapilo, aké tu oni s niektorými ľuďmi majú vytvorené vzťahy. Nosia si navzájom koláče, vedia kto má deti a kedy majú tie deti narodeniny, takže majú obrovský prehľad. Sú vlastne integrovanou súčasťou tímu O2. Po kamerových skúškach, na ktorých sa nakoniec rozhovorili bolo jasné, že to klapne. Navyše, každého poteší ak sa niekto zaujíma o jeho názor. O upratovačkách to platí úplne rovnako ako o hocikom inom. „Pre nich to bolo aj narušenie určitej rutiny. Ono boli veľmi vďačné a niekoľkokrát si nás odchytili s tým, že nám ďakujú za to, že sme vôbec zvedaví na ich názor.“

Nie sú len upratovačkami a ani samy to tak nevnímajú. Robia kompletný servis od kuchyniek, cez kávu až po prípravu zasadačiek. Reálne vidia, čo sa tu počas dňa deje a páčilo sa im, že to môžu niekomu povedať. Takto dostali možnosť dať určitú spätnú väzbu.

Zdroj: Oliver Agency

Skvelá odozva

Reakcie na toto video prekvapili aj samotných tvorcov. Nestáva sa totiž často, aby bola kampaň úspešná, a zároveň sa páčila ako ľuďom s fachu, tak aj ľuďom mimo marketingového prostredia. „Zatiaľ máme veľmi dobré odozvy. Spot sa páčil aj ľuďom z prostredia úplne mimo marketingu. Je to určitá satisfakcia keď niekto príde a povie, že: „videl som tie upratovačky, to bol super nápad“. Zároveň sa nám ozvali aj ľudia z konkurencie a dostali sme viacero veľmi pozitívnych reakcií.“ Ako kampaň dopadla v číslach okrem toho, že klient s ňou bol veľmi spokojný? Video na Youtube, Facebooku a stránke O2 videlo asi 100-tisíc ľudí, čo je na HR video úspešný zásah. Od Oliver Agency sa tešíme na ďalšie zaujímavé kreatívne kampane. O novinkách vás budeme informovať.

O Oliver Agency
Najrýchlejšie rastúca nezávislá agentúra a zároveň jednotka na svetovom trhu v budovaní in-house tímov. Jej pobočky sú už v 17 svetových metropolách a medzi jej klientov patria značky ako Adidas, Starbucks, BMW, Google, Ryanair, O2 a iné. V súčasnosti Oliver zastrešuje viac ako 70 in-house tímov pre značky po celom svete. Okrem in-house tímov má Oliver aj vlastné HUB-y (jeden aj priamo v Bratislave), v rámci ktorých flexibilne dodáva kreatívne tímy klientom v čase, kedy ich práve potrebujú.

Pridať komentár